İletişim Bilgileri
e-mail: info@fotopanorama360.com
web : www.fotopanorama360.com
Tel: 0542 413 16 70
Merkez Ofis-I : Harem İskele Cd.
Özlem Ap. No:49 D-11
Üsküdar-Çiçekçi / İSTANBUL
Merkez Ofis-II : Düzlerçamı Mh. 6646 Sk. No8
Döşemealtı / ANTALYA
Blog Yazı Kategorileri
- 360 Sanal Tur (32)
- 3D Modelleme (1)
- Aksesuar (17)
- Çeşitli (2)
- Dron / Multikopter (2)
- Fotoğraf Makinası (18)
- Fotoğrafçılık (108)
- Gezi (84)
- Kamping (1)
- Monitör (3)
- Sosyal Medya (2)
- Su Altı (1)
- Tarihi Yerler (11)
- Teknoloji (13)
Etiketler
360
360 derece sanal tur
antalya
antik
diyafram
dslr
en
fethiye
fotoğraf
fotoğrafta
fotoğrafçılık
fotoğrafçılığı
fotoğrafı
gidilir
havadan
ile
ISO
kalesi
kaputaş
Kaş
kenti
koyu
lens
multikopter
müzesi
nasıl
nasıl gidilir
nasıl yapılır
nedir
nerede
objektif
Plajı
pozometre
sanal
sanal tur
sensör
tur
turkey
vadisi
video
yapılır
çekilir
çekim
çekimi
çekmek
Prime Lens Nedir
/in Aksesuar, Fotoğrafçılık/tarafından Bülent ErdalPrime Lens Nedir ? Diğer Lenslerden Farkı, Dezavantaj ve Avantajları Nelerdir ?
Prime kelime anlamı esas yada ana (Sabit Odaklı) demektir. Prime lensler sabit odaklı lens olması yanında daha özel camlardan imal edilmiş olup element yapılarının farklı olmasından dolayı diyafram aralığı da diğer lenslere göre daha düşüktür. Belirtmiş olduğumuz bu etkenler fotoğraf kalitesine direk etki eden unsurlardır, fotoğrafın renk dengesi daha iyi ayrıca net (Keskin) olması açısından prime lensler diğer lenslere kıyasla her zaman daha başarılıdır. Belirgin bir örnek vermek gerekirse standart bir kit lens genelde 3.5-5.6 diyafram aralığında minimum çalışırken, Prime olan lens de bu rakamlar 1.2 1.4 2.0 gibi daha açık diyafram aralığına sahiptirler.
Zeiss Ultra Prime Set
Açık Diyafram Neden Önemlidir ?
Açık diyafram (Sayısal olarak daha küçük) daha az ışık şartlarında çalışma imkanı sağlar. Örneklemek gerekirse 400 iso’da fotoğraf makinesinde iç mekan çekimi yapılırken eğer ortamda düşük bir ışık var ise1.8 veya 2.0 diyaframda tripodsuz çekim yapabiliriz. Aksi durumda diyafram aralığı bu kadar açık olmayan bir lens için bu mümkün değildir, çünkü diyafram değeri ne kadar açık ise kullanacağımız enstantane değeri de o oranda yükselir. Bu şu demek değildir her zaman açık diyaframın bize avantaj sağlayacaktır, eğer ortamda yeterli ışık var ve de portre çekmiyorsanız yerine ve pozisyona göre daha yüksek diyaframda fotoğraf çekmeniz önerilir.
Zeiss 50mm
Açık Diyaframın Avantajı Nedir ?
Lensin Diyaframı ne kadar açık olursa (Sayısal olarak daha küçük) netlenen alan dışındaki bölge o kadar flu yani alan bokeh’li alan olur. Bokeh genellikle portre fotoğfçılığı yada netlenen yani öne çıkartılmak istenen bir objeye farklı bir görsellik katmak istendiği zaman önem kazanır. Bu özelliklerinden dolayı açık diyaframlı lensler diğer lenslerden her zaman bir adım öndedir.
Samyang 7,5mm
Prime Lens Her Zaman Avantajlı mıdır ?
Bu soruya cevabımız hayır, çünkü Prime Lensler sabit odaklıdır, ayarlanabilen yani odak aralıklı bir lens kadar pratik değildir. Prime Lens lerde kadrajımıza bir kareyi sığdırmak isterken sığmadığı zaman Lens-imizi değiştirmeye ihtiyaç duyarız bu durum genellikle meydana gelir. Aralıklı Lens de bir kaç sn içinde yapabileceğimiz bu hareketi Prime Lens de objeye yaklaşıp uzaklaşarak daha uzun zaman dilimi içinde yapmak zorunda kalırız, bu durum çekmek istediğimiz karenin bu Lens değişiklik sırasında konumunun değişmesi veya ortadan kaybolmasına neden olabilir. Makinemiz üzerinde sabit odaklı bir Lens takılıyken çekmek istediğimiz pozisyonları önceden düşünüp Lens seçiminde ona göre karar vermemizde fayda var.
Gotthard Base Dünyanın En Uzun Tüneli
/in Gezi/tarafından Bülent ErdalAlplerin Altındaki Dünyanın en uzun 35 Millik (56,5 km.) Gotthard Base Tüneli 11 Aralık 2016 tarihinde, Demiryolu taşımacılık hizmetine başladı. 1999 yılında başlayan Tünel 17 yılda tamamlanmış olup 2 bin 500 den fazla işçi görev almıştır ve Avrupanın Kuzeyi ile güney mesafesini kısaltan tünel Zurih ile Milano arasındaki mesafeyi bir saat kısaltarak aynı yol için seyahat süresini 2 saat 45 dakikaya indirmiştir.
Gotthard Base Tüneli
Tünelin Hikayesi:
Gotthard Base Tüneli, yaklaşık On Yedi yıllık bir inşaatın ardından Haziran 2016’da resmen açıldı, ancak düzenli demiryolu hizmeti o yılın Aralık ayına kadar verilemedi. Yüzeyin altında 2300 Metre derinliğe sahip olan tünel, dünyanın en uzun ve en derin demir yolu unvanına sahip 33.5 mil (54Km.) uzunluğundaki Japonya’nın Seikan Tüneli’nin rekorunu da elinden aldı.
Yönetici Johannes Dotter, 57 kilometre uzunluğundaki tünelin iki paralel tek hatlı tüpten oluştuğunu, tünelin, erişim tünelleri, çapraz geçitler ve şaftlarla beraber toplam uzunluğunun ise 152 Km. aştığını, ayrıca Tünelin yapım aşamasında ise yer altından 28,2 milyon ton kaya çıkarıldığını söyledi.
Gotthard Base Tüneli
Gotthard Tüneli, Avrupa’nın güney ve kuzey bölgelerini birbirine bağlamak için İsviçre Alpleri’nin altından geçmektedir. Tünelin kuzey girişi Uri Kantonu yakınlarında Rynacht’ta başlayıp, Güney Çıkışı ise Ticino kantonu yakınlarındadır.
Tren Seferleri Nasıl gidiyor?
İsviçre Federal Demiryolları’ndan yapılan basın açıklamasına göre, trenler Aralık 2016’da düzenli olarak tünelden geçmeye başladığından beri 2816 yolcu ve 3980 yük treninin hiç biri bu hattan geçemedi .
Gotthard Base Tüneli
Yine de, tren gecikmeleri ve geniş talep karşısında sınırlı kapasite de dahil olmak üzere hizmet başladıktan sonra bazı zorluklar yaşanmıştır. İsviçre’nin toplu taşımacılık lobicileri grubundan Pro Bahn verdiği demeçte , Şu an için “Zürih‘ten gelen trenlerin tamamen dolu olduğu için dört kişilik bir aile için bile özel bir kompartımanın bulunması mümkün değil” dedi . Tünel sonuçta İsviçre ve İtalya arasındaki yolu tam bir saat kadar kısaltmayı hedefliyor.
Objektif / Lens Filtreleri Gereklimi
/in Aksesuar, Fotoğrafçılık/tarafından Bülent ErdalKendinize özene bezene yeni bir Objektif / Lens satın aldınız satıcı ise size mutlaka bir UV filtre vermek isteyecektir. Bunun haklı nedenleri olduğu gibi Objektif / Lens Filtreleri gereklimi veya UV filtre almak zorunda mısınız? Kullanılmaz ise ne olur, kullanınca yararları nedir gibi soruların cevapları ise şöyle
Fotoğraf makinelerinde kullanılmakta olan diğer filtrelere değinmeden öncelikle yalnızca UV (UltraViyole – Morötesi) filtrelerden bahsedelim.
Kısaca yuvarlak ve saydam bir cam olarak belirtebileceğimiz UV filtreler gözle göremeyeceğimiz UltraViyole ışınların objektifimizden geçişini engellemek yada bu ışınları süzmek amacı ile kullanılır, yani genel anlamda söylersek fotoğrafa etkisi çok az veya yok olarak tanımlayabiliriz. Bazı ortamlarda (genellikle puslu havalarda) çok az bir miktar da olsa kontrastı artırabilir fakat poz lamaya da etkisi yoktur.
UV Filtre
300mm ve daha üst tele objektiflerde görüntü kalitesine olumsuz etkisi olacağı, şayet gece çekiminde resmin parlak ve keskin olmasını istiyor isek, UV filtrenin Flare dediğimiz ışık kırılmalarına sebep olması nedeniyle kullanılmaması yararlı olur.
Bunun dışında UV filtrenin en önemli görevi, üzerine taktığımız objektifi çarpmalara ve objektifin ön yüzeyinin girintili çıkıntılı olması nedeni ile toza ve kire karşı hatırı sayılır bir koruma sağlamaktır. Sonuçta her hangi bir darbede filtrenin kırılması, objektifin ön camının kırılmasından çok daha iyidir, filtreyi değiştiriverir iz olur biter.
UV Filtre
Fakat UV filtre satın alırken biraz değil bayağı dikkatlice davranmak ve de kaliteli UV filtre almak gerektiğini unutmamalıyız. Çünkü kullanacağımız UV filtrenin kalitesi iyi değil ve de gelişigüzel üretilmiş bir camdan ise çektiğimiz fotoğraflara kötü yönde etkisi olacaktır. Özellikle de netlik konusunda sorun yaratacak olup çektiğimiz hiçbir fotoğraf net çıkmayacaktır. Sebebin bu olduğunu anlayana kadar uzunca bir süre geçebilir hatta problemin nedenini objektifte aramak gibi çok yanıltıcı hataya dahi düşebiliriz. Bu sebeple UV filtre satın alırken daha iyisi için bir miktar parayı gözden çıkartmamız gerekecektir. Özellikle Multi – Coated (çok katmanlı) olarak bilinen filtreleri kullanmak isabetli bir karar olacaktır.
UV Filtre
Şayet elinizdeki Objektif belli bir seviyenin üzerinde, yani çok kaliteli ve pahalı değilse bu objektifler için UV filtre almaya pekte gerek olmayabilir, çünkü kaliteli UV filtre için vereceğiniz para hemen hemen Objektifin değerine yaklaşacaktır, bu tip objektiflerin-izi kapaklarıyla kullanıp korumayı da bu şekilde yapın.
Şayet filtre almaya karar verdiğiniz taktirde mutlaka kaliteli olanı tercih edin B+W ve Heliopan markaları üst düzey kaliteli filtrelerdir, Cokin, Hoya, Tiffen gibi markalar ise daha düşük fiyat nedeniyle en çok satan markalar.
Hiperfokal – Hyperfocal Mesafe nedir?
/in Fotoğrafçılık/tarafından Bülent ErdalÇekmiş olduğumuz fotoğraflarda (Makinada yaptığımız ayarlara göre) Fotoğraf çekim kadrajımızı ayarlayacağımız netleme mesafemiz bizlere belli bir genişlik ve büyüklükte Alan Derinliği sunar.
Bu kullanım alanı genellikle, pratik olarak kabul gören bu alan derinliğinin 1/3 lük kısmı fotoğrafı çektiğimiz kadrajdaki netleme düzleminin ön tarafında, 2/3 lük kısmı ise netleme düzleminin arka tarafında kalmaktadır. (Tam olarak bu ayarlar doğru sayılmasa da pratik kullanım için ideal olarak kabul edilebilir.)
Hiperfokal mesafe nedir sorusu ise Fotoğraf Makinamızın netleme mesafesini sonsuz olarak ayarladığımız da belli bir alan derinliğine sahip oluruz. Bu sonsuz konumdan fotoğraf makinesine doğru yaklaşıp netliğin bozulmadığı en yakın noktayı Hiperfokal Mesafe olarak adlandırabiliriz.
Hiperfokal Mesafe Nerede ne işe yarar?
Şayet Hiperfokal Mesafeye netleme yapacak olursak en büyük alan derinliğine sahip oluruz. Böylece çektiğimiz fotoğrafta neredeyse net olmayan hiç bir bölge kalmaz, Balık gözü lensleri dar alanlarda çoğunlukla böyle kullanırız.
Farklı noktalara netleme yaptığımızda ise aşağıdaki sonuçlar ortaya çıkar:
Örneğin ilk ağaca netleme yaptığımızda:
Hiperfokal Mesafe
Biraz daha ileriye doğru, üçüncü ağaca netleme yaptığımızda:
Hiperfokal Mesafe
Fotoğraftaki Alan derinliği nedir yada tatmin edici alan derinliği oluşmadığı için bu ayarlar pek işimize yaramadı dersek, bu sefer de sonsuza netleme yapalım bu pozisyonda biraz daha iyi sonuç alabiliriz; fakat yine de yeterli düzeyde net alanımız olamayacağı için fotoğrafımızda yakın sayılabilecek tüm objelere net olmayan bir alan hakim olacaktır.
Hiperfokal Mesafe
İşte tam bu noktada Hiperfokal Mesafe yardımımıza koşuyor. Eğer Hiperfokal Mesafe‘ye netleme yapacak olursak arka tarafta kalan bölge bu noktadan sonsuza kadar, ön taraftaki bölgede hemen hemen Hiperfokal Mesafe‘nin yarısı kadar olan bölgede net alan derinliğine sahip olacaktır.
Hiperfokal Mesafe
Hiperfokal Mesafe Nasıl Hesaplanır?
Hiperfokal Mesafe‘yi hesaplamak için matematiksel formül var; ama artık kimsenin bununla uğraşacağını sanmıyorum. Günümüzde artık bu mesafeyi hesaplamak oldukça kolay elimizde bulunan akıllı telefon‘a biraz araştırdıktan sonra indireceğimiz Android veya ios uygulama ile bu işi kolayca halledebiliriz.
Hiperfokal Mesafe ve Dikkat Edilmesi Gerekenler:
Manzara fotoğrafı çekmek hepimizin tutkusudur ve Hiperfokal mesafe kavramı bunun için önemlidir, şayet bu olguyu öğrenmek istiyorsak size şöyle bir pratik tavsiyemiz olabilir.
Öncelikle diyaframı minimum f/8 olacak şekilde ayarlayın ışık durumuna göre f/11 veya f/13 olarak ta ayarlayabiliriz. Diyaframı daha fazla kısmamız (f değerini yükseltmek) keskinliği etkileyebilir, ikincisi ise bu pozisyonda sağlam bir tripod ve kablosuz / Kablolu deklanşör kullanmamız olacaktır.
Yıldız Fotoğraf Çekim
özellikle yıldız fotoğrafı nasıl çekilir, Samanyolu veya bizim için zor olsa da kuzey ışıklarını çekerken yaşayacağımız bazı sıkıntılar şöyle ki; bu tip çekimlerde diyafram değerini minimuma ayarlamamız, yani diyaframı en küçük değerde açık halde tutmanız gerekiyor. Bu pozisyonda alan derinliği oldukça daralıyor. Sonsuza netleme yaparak çekilen Yıldız veya Samanyolu fotoğrafımızda, ön plana da bir ağaç veya ev yerleştirip bu objeleri de alan derinliği içerisinde bırakabilirsek işte o zaman fotoğrafımızda çok güzel bir pozisyon oluşur.
Yani sözün kısası Yıldız çekimi yapıyorsak Hiperfokal mesafe den kısa bir mesafeye netleme yapmamamız gerekiyor. Günümüzde dijital fotoğrafları % 100 boyutta piksel piksel inceliyoruz burada keskinlik ve netlik elbette önemli.
Böyle bir incelemede yukarıda bahsettiğimiz net alan derinliği içerisinde kalan objelerin netlik ve keskinliği bizleri pek tatmin etmeyebilir. Fakat dostlarımıza göstermek için kağıt baskı aldığımızda o fark fark edilmeyecektir bile.
Fotoğrafları 4:3 mü yoksa 16:9 mu çekmeli / 4:3 16:9 Nedir?
/in Fotoğrafçılık/tarafından Bülent Erdal4:3 standartı en / boy oranı olarak bilinir ve 16:9 ise genelde geniş ekran olarak adlandırılır. Masamızda bilgisayarın başına oturup Fotoğraflarımızı organize etmek için PhotoShop veya PowerPoint‘i açmadan önce kendimize bu sorunun cevabını sormalıyız; slaytlarımız 16:9 veya 4:3 boyutlarıyla mı tasarlanmalı mı?
Diğer anlatımla En boy oranı, bir video görüntüsünün genişliği ile yüksekliği arasındaki ilişki de olup En yaygın iki en boy oranı , “1.33:1” veya tam ekran olarak bilinen 4:3 ikincisi ise “1.78:1” veya geniş ekran olarak bilinen 16:9′ dur.
Slaytlarımız 16:9 veya 4:3 boyutlarıyla mı tasarlanmalı mı sorusuna, büyük olasılıkla slaytlarınız 16: 9 formatında tasarlanmalıdır cevabı verilebilir, çünkü neredeyse tüm modern projektör, televizyon ve bilgisayarlar ekranları 16: 9 boyutlu bir düzende görüntü verirler. O zaman Fotoğrafları 4:3 mü yoksa 16:9 mu çekmeli yada 4:3 16:9 Nedir?
Ekran Genişliği Oranları
4:3 Modunun özellikleri:
4:3 modu şimdilerde pek kullanılmayan klasik Tüplü Televizyon ekranı veya aynı boyuttaki LCD ekranlardır. Bu modda iken bir resim genişliğindeki yataydaki her dört birimin düşeyde üç birim yüksekliğinde olduğudur. Böylece fotoğraflar veya bu modda kaydedilen videolar 4:3 modunda çekilirse fotoğraflar ve videolar 4:3 TV ekranına tam olarak oturacak, 16:9‘ da ise yanlarda boşluklar kalacaktır.
Fotoğrafları 4:3 mü yoksa 16:9 mu çekmeli
16:9 Modunun özellikleri:
16:9 formatı günümüz TV ve Monitör‘lerin standartı durumundadır, geniş ekran olarak adlandırılır ayrıca Fotoğraftaki altın orana en yakın moddur. 16:9 modunda kaydedilmiş bir video veya fotoğrafı 4:3 modunda çalışan bir cihazda da izleyebilirsiniz. 16:9 modu aynı zamanda Full HD 1920×1080 / 4K 3840×2160 Video çözünürlük oranıdır.
16:9 oranı cep telefonlarında hem ekranı doldurduğu, hemde 13MP. lik bir fotoğrafı 10MP. Olarak kaydettiği için çoğu kişi tarafından tercih edilmektedir. Ancak mobil cihazlar ve SlideShare İçin 16: 9 önerisinin en az iki istisnası var.
Fotoğrafları 4:3 mü yoksa 16:9 mu çekmeli
Sunumlarınızda mobil cihaz kullanmayı planlıyorsanız, 16: 9 en iyi seçenek olmayabilir. Sunumlarınızın ideal boyutunu belirlemek için cihazınızın kesin boyutlarını kontrol edin. Örneğin, birçok tablet 4:3 en / boy oranında görüntü verir; bu nedenle 16: 9 sunum slaytları, tüm ekranı doldurmayabilir.
Ayrıca, SlideShare ile ilgili sunumlar 4: 3 en / boy oranıyla tasarlandıklarında en iyi görüntüyü verirler. Bu nedenle, çevrimiçi pazarlama veya birden çok amaç için kullanılacak sunumlar için genellikle en iyi boy oranı 4: 3‘tür.
Ekran Boyutları
Bazı Sektörler için En Boy Oranının Şekli:
Ne yazık ki bazı sektörlerde, 4:3 kameraların süregelen yaygın kullanımına rağmen, 4:3 en boy oranına sahip LCD monitörleri bulmak giderek zorlaşıyor.
Tüm uzman görüşleri, optimum video görüntülerini görüntülemek için, monitörün en boy oranını kameranın (veya başka bir video kaynağının) en boy oranıyla eşleştirmenin kritik olduğu konusunda hemfikirdirler.
Aşağıda, 16:9 geniş ekran LCD monitörde 16:9 görüntü örneği verilmiştir:
Ancak, endüstriyel, ticari, güvenlik ve kolluk kuvveti sektörlerindeki birçok harici ve dahili kameralar hala 4:3 CCD veya CMOS görüntüleyiciler kullanmaktadır. Bu nedenle, net, bozulmamış video görüntülerini görüntüleyebilmek için kameralarla uyumlu aynı 4:3 en boy oranına sahip monitörlerin kullanılması önemlidir. Bunun yapılmaması durumunda ise, görseller aşağıda gösterildiği gibi bozuk görüntülere yol açacaktır.
4:3 video sinyalini 16:9 monitörde görüntüleyebilmek için olumsuzlukları düzeltmenin 3 ana yolu vardır:
1. Ekranın sol ve sağ taraflarındaki dikey siyah çubukları tolere edin (“pillarboxing” olarak adlandırılır),
2. İnsanları ve nesneleri daha kısa ve daha geniş gösterecek şekilde yatay olarak uzatılmış ve bozuk görüntüleri tolere edin:
3. Veya görüntülerin üst ve alt kısımlarını kesen video sinyalini oluşturun:
Ziyaretçi Güvenliği Eğitim Filmi Çekimi
/in Fotoğrafçılık/tarafından Bülent ErdalİSG Eğitim Filmi Çekimi
Fabika, Tesis vb. gibi yerlerde Ziyaretçi Güvenliği Eğitim Filmi ‘nde uyulması gereken iş güvenliği kuralları ziyaretçilere, bekleme salonu veya özel bölümlerde bilgi amaçlı LCD panellerde izlettirilmektedir.
Ziyaretçi Güvenliği
Firmamız hem Ziyaretçi Güvenliği Eğitim Filmi hem de İSG iş sağlığı ve güvenliği Eğitim Filmi çekimlerini “POST-PRODÜKSİYON” çekim aşamasındaki (Akış planı, senaryo, görsel akış, montaj, seslendirme vs. gibi) tüm uygulamalar, normal Video çekimi yanında, Sektörde ilk defa firmamız tarafından uygulanan 360° VR Eğitim videosu şeklinde de 3D sanal Gözlük ile izlenebilen Videolar gerçekleştirmektedir.
Ziyaretçi Güvenliği ve Kuralları
Genel olarak özel şartlar hariç, ziyaretçilerin uyması gereken kurallar genelde aşağıdaki gibidir.
Ziyaretçilerin tesise giriş ve çıkışa kadar olan süreçte kullanılması gereken Yaka Kartı, güvenlik amaçlı ziyaret süresince kıyafetiniz üzerinde görünecek şekilde asılı olarak taşınması, çanta içinde veya elde taşınmaması. Gerekli ise tesise girişte getirmesi gereken belgelerin yanınızda bulunması.
Kalp pili kullanan ziyaretçilerin belli alanlara girişine izin verilmeyebilir. Gezi sorumlusuna bununla ilgili mutlaka bilgi verilmelidir.
Aracı park ederken acil durum kurallarına göre aracın burun kısmının çıkış yönünde olması gerekmektedir.
Fabrikaların çoğunda gezilere 13 yaşın altındakiler iş güvenliği kuralları nedeniyle kabul edilmemektedir. 13-18 yaş arası öğrenciler ise, veli veya öğretmenleri nezaretinde olmak koşulu ile kabul edilebilmektedir.
Ziyaretçi Güvenliği
Ziyaretçilerin ziyaret süresince gezi sorumlusundan ayrılmaması, gezi sorumlusundan bağımsız bir şekilde, refakat siz olarak tesis içinde gezilmemesi.
Gezi Sorumlusu tarafından sizlere sağlanacak kişisel koruyucu ekipman ve malzemelerin Tesis içi belirtilen noktalarda uygun şekilde kullanılması.
Gezi süresince ziyaretçi yeleklerinin giyilmesi.
Tesisin genel işleyişi ile ilgili konumlar ile yürüme yolları, acil durumlarda yapılması gerekenler ve toplanma noktaları, Acil durumlarda Gezi Sorumlusu ile birlikte kalınması, size en yakın noktadan güvenli bir şekilde bina dışına çıkılması.
Yüksek topuk ve açık burunlu ayakkabılar ile atölyelere girilmesi tehlikeli ve yasak olup, İş güvenliği kuralları gereği, atölyelere bacak ve kolları açıkta bırakan kısa kollu giysiler, şort ve benzeri gibi kıyafetler ile girilmemesi, tesis içi normal gezi için ise rahat kıyafetler ve ayakkabılar giyilmesi.
Fabrika veya Tesis içerisine silah, delici/kesici ve benzeri aletler ile girilmemesi, bu tür alet veya malzemeleri tesise giriş öncesi emniyete alınmak üzere güvenliğe bildirerek teslim edilmesi.
Bazı fabrika ve tesislerde bilgi güvenliği politikası nedeniyle Fotoğraf veya Video çekimi yasak olabilir. Bu durumda yanınızda bulunan kamera ve fotoğraf maki-nasını tesise giriş sırasında güvenliğe teslim etmeniz, Cep telefonlarını da fotoğraf ve video çekimi amaçlı kullanmamanız gerekir.
“İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitim Filmi Çekimi için tıklayın“