İletişim Bilgileri
e-mail: info@fotopanorama360.com
web : www.fotopanorama360.com
Tel: 0542 413 16 70
Merkez Ofis-I : Harem İskele Cd.
Özlem Ap. No:49 D-11
Üsküdar-Çiçekçi / İSTANBUL
Merkez Ofis-II : Düzlerçamı Mh. 6646 Sk. No8
Döşemealtı / ANTALYA
Blog Yazı Kategorileri
- 360 Sanal Tur (32)
- 3D Modelleme (1)
- Aksesuar (17)
- Çeşitli (2)
- Dron / Multikopter (2)
- Fotoğraf Makinası (18)
- Fotoğrafçılık (108)
- Gezi (84)
- Kamping (1)
- Monitör (3)
- Sosyal Medya (2)
- Su Altı (1)
- Tarihi Yerler (11)
- Teknoloji (13)
Etiketler
360
360 derece sanal tur
antalya
antik
diyafram
dslr
en
fethiye
fotoğraf
fotoğrafta
fotoğrafçılık
fotoğrafçılığı
fotoğrafı
gidilir
havadan
ile
ISO
kalesi
kaputaş
Kaş
kenti
koyu
lens
multikopter
müzesi
nasıl
nasıl gidilir
nasıl yapılır
nedir
nerede
objektif
Plajı
pozometre
sanal
sanal tur
sensör
tur
turkey
vadisi
video
yapılır
çekilir
çekim
çekimi
çekmek
Portre Çekimi ve Hangi Uygun Lens
/in Fotoğrafçılık/tarafından Bülent ErdalPortre, genel olarak insan yüzü için kullanılan sözcüktür. Portre çekimi, çekene göre değişse de genel olarak kullanılan ortak ilkelerin uygulanması demektir.
Kuralları bilmelisiniz fakat kendinize özgü tavrınızı da yansıtacak kareleri beyninizde oluşturun. Ayrıca her fotoğraf çekenin kendine göre geliştireceği kural ve alışkanlıkları da olacaktır. Portre çekimi için ideal olan ışık, aydınlık aynı zamanda bulutlu bir havanın sağladığı homojen ışıktır. çok güneşli olan bir havada ise model kişinin, saçlarından alnına vede gözlerine, burnundan dudaklarına düşen gölgeler, fotoğrafta, normal gözle görünenden çok daha fazla ve abartılı çıkar ve fotoğrafı bozar. Eğer hava güneşliyse gölge olan bir alana gidip, ışığı fotoğrafı çeken şahıs arkasına alarak resmi çekmelidir.
Portre Çekim
Portre Çekim
Önerilerden bazılarını şöyle özetleyebiliriz.
– Modelin yüzünün çeşitli açılardan çekimlerinin denenmesi.
– Kişinin öncelikle gözünü netleyerek çalışmaya başlanması
-Göz seviyesinde çekimin tercih edileceği gibi, çok alttan ya da üstten de çekim denenmelidir.
– Yüz hatları net, arka plan ise isteğe bağlı net veya flu olabilir. Fakat arka planda hareketli objeler mevcutsa portrenin dikkat çekebilmesi için arka planın flu olarak ayarlanmasına dikkat edelim. Fakat bunun için de diyaframı doğru ayarlamak gerekiyor.
Objektif imizi en geniş diyafram açıklığına ayarlıyoruz, yani diyaframın ayarındaki en küçük sayı ( f/2.8 veya f/3.5 ya da f/4.0 olabilir) bu ayar çekeceğiniz portrenin geri planının flu laşmasını sağlar. Bu flu olan arka fon sayesinde modelinizin yüzü ön plana çıkar ve fotoğrafa bakanların dikkati fotoğraftaki bakılması gereken yere yani yüze odaklanır. Obtüratör – Perde hızı ise (Shutter Speed) eğer portreyi tripodsuz çekiyorsanız, minimum 1/125 saniyeye ayarlayarak çekin. Işık yeterliyse daha hızlı bir ayarda da çekebilirsiniz.
Öyleyse Portre Çekiminde Yapmamamız geren iki temel hata nedir ?
a- Yanlış diyafram ayarı seçmemek..!
b- Yanlış odak uzaklığı seçimi yapmamak..!
İlkinde Diyafram seçiminde kameranın A modunda olması gerekir, mümkün olduğunca en açık diyafram yani en küçük rakamlı diyaframla çekim yapılması gerekirki, portrenin önü ve arkasındaki her şeyi alan derinliğinin dışına atabilelim, bu tercihimize göre dikkat etmemiz gereken husustur. Fotoğrafta Alan Derinliği Nedir ?
İkincisinde ise Portre fotoğrafı çekerken, mümkün olduğunca en doğru perspektifi alabilmek için, gözün gördüğü oran yani 50mm. de çekim yapmak gerekir, eğer arkayı dahada yok etmek istiyorsak. 85mm veya 105mm. gibi sensörün köşegen uzaklığının iki katı olan odak uzaklıklarını rahatlıkla kullanabiliriz.
f değeri küçük olan resim
Diğer dikkat etmemiz gereken hususlarda; ISO ayarını en düşük sayıya getirin. Pozometreniz bu durumda 1/125 saniyede sıfırın altına düşüyorsa, ISO yu bir kademe yükseltin. Fakat 400 ISO dan yukarı çıkmamasına da özen gösterin.
Makinanızın pozometre ayarını, merkez ağırlıklı olan poz lama ayarına getirin. (Bu ayarın nasıl yapılacağını makinanızın kullanım kılavuzunda bulabilirsiniz.) Işık Ölçümü Pozometre ve Doğru Pozlama
Portre
Portre
-Çekim yapılacak ortam hakkında verilen karar, kullanacağınız objektifin de hangi özellikte olacağını belirler. Odak uzaklığı 85 mm. ve 135 mm. arası olanlar portre objektifi olarak tercih edilebilirler 100 mm. lik bir odak uzaklığı standart portreler için mükemmel bir seçim olarak kabul edilebilir. Bu sayede modelinizin yüzü daha derli toplu çıkacak ve yüzün daha da doğal gözükmesi sağlanacaktır. Daha geniş odak özellikli olan objektifler, genelde yüz hatlarını bozabilir.
Portre Çekim
85 mm. den 135 mm. ye aralıkta olanlar objektif ler perspektif olarak sıkıştırılmıştır. Bu objektif ler Perspektif yığılma etkisi nedeniyle yüz hatlarının doğal görünümde olmasını sağlayacaktır.
– Elimizdeki lensin hangi özelliklerde olduğunu bilmeliyiz. Şayet lens geniş açılı ise, kişiye yaklaştığımızda yüzünü genişleterek bozabilir. Bu lensle kişiye çok yaklaşmadan, çok da geriye gitmeden resmini çekebiliriz. Ortalama olarak 3-5 M. uzaklıkta durarak, kişiyi zoom ile yakınlaştırıp çekimi deneyebiliriz. Portrelerde geniş açılı objektifler genellikle çok tercih edilmez, üçayak ( tripod ) kullanarak daha net fotoğraflar elde edebiliriz.
Portre Çekimlerinde Niçin Geniş Açı Değil de, Telefoto Lens Kullanmalı?
Cevabımız net ve gayet te basit. Aşağıda görülen resimlerdeki farklarla bunu çok daha iyi anlayacaksınız.
19mm‘de çekilmiş fotoğrafta yüzün ne kadar bozulduğunu görüyoruz, bu portre çalışmasında istenen bir sonuç değildir. istisnalar olsa bile profesyonel bir çalışmada kabul görmeyecektir. 50mm – 350mm aralığında telefoto lens ile çekilmiş fotoğraflar bu konuda kabul görecek olanlardır.
Sitemizdeki Diğer Fotoğrafçılıkla ilgili Konuları aşağıdaki linke tıklayarak izleyebilirsiniz>>>
>>> Fotoğrafçılık Nedir
Fotoğraf Bir Sanattır… Hoşçakalın
www.fotopanorama360.com
Fotoğraf niçin flu çıkar ve de çıkma sebepleri
/in Fotoğrafçılık/tarafından Bülent ErdalFotoğrafçılık tarihinin en eski şikayeti olma özelliğidir flue resim, öyleyse olayın aslı nedir?
Aslına bakarsanız sorun kaynağı oldukça basittir, Net olarak çekmek istediğimiz resimleri elde etmek için gerekli olan enstantane değerlerinden daha yavaş olan enstantaneleri kullanıyor olmamız. Basit bir örnek vermek gerekirse,. net bir fotoğraf çekebilmemiz için 1/50 saniyenin üzerinde olan bir Enstantane gerekli. Fakat ortam ışığı yeterli olmadığı için fotoğraf makinemiz Doğru Pozlanmış fotoğrafı elde edebilmek için otomatik olarak 1/13 saniye olmasına karar veriyor. 1/13 saniye boyunca fotoğraf makinemizi kıpırdatmadan tutamayacağımız için Flu, bulanık yani net olmayan fotoğrafların sahibi oluyoruz, bu aslında can sıkıcı bir durumdur. Ama problemi çözmekte elimizde Nasıl mı?
Sorun nedir ve ne zaman ortaya çıkar?
Aslında bu birazda özel bir durum olup kişiye göre değişir. Silahla atış yaparken nişan almak için öğretilen nefes tekniklerini hatırlayalım. Sorun nefesi aldıktan sonra kıpırdamamaktır. Fotoğraf makinesini tutmak da aynen böyledir, bazı kişiler 1/13 saniyede net çekebilirken, kimileri de en azından 1/50 saniye ihtiyaç duyabilirler. Elleriniz şayet titremeye müsaitse 1/50 bile size az gelebilir. Yani asıl mesele Fotoğraf makinesini mümkün olduğunca az titretmektir.
Buradaki esas konu odak uzaklığının (f) net fotoğraf elde edebilecek alt sınırı 1/f saniyedir. Örnek olarak 50mm ile fotoğraflıyorsak enstantanenin değeri 1/50 saniyeden, 200mm. ile de 1/200 saniyeden daha hızlı olmalıdır. Böyle olmalı diyoruz da bunların alt sınır değeri olarak düşünülmesi gerekir. İş böyle iken 200mm’de 1/200 saniye’de kullanarak bile net düzgün fotoğraflar elde edemeyebiliriz, hatta öyle ki anılan değer 1/500 bile olabilir.
Örneklersek 200mm için bunu öğrenebilmenin yolu fotoğraf makineniz ayarları izin veriyorsa Enstantane öncelikli modu (TV/S) kullanıp ve enstantane için 1/200 değerini alıp yazı karakteri içeren bir şeyleri çekelim. Eğer çekim sonuçlarının çoğu flu çıkarsa, 1/200′den daha hızlı olan enstantane değerini kullanıp çekimi tekrarlayabiliriz. 1/250, 1/320, 1/400, 1/500 gibi. Sonuçlardan memnun kaldığınızda 1/f+1.3 durak sekmeleri gibi kendi kullanım kurallarınızı uygulayabilirsiniz.
Bunun Haricindeki diğer bir uygulama, Titreşim önleyici sistemler (IS, OS, VC, VR, SR, OIS vs. gibi)
Fotoğraf makinesi veyahut objektifiniz destekliyorsa bu sorunu çözmek için geliştirilmiş olan titreşim engelleme sistemleri mevcuttur. Bu tip gövde veya lenslerin görevi siz ekipmanı hareket ettirseniz dahi, özel olan mekanizmaları ile lensin ilgili bölümüne hareketin ters yönünde tepki verdirmektir. Bunun şu an ölçütü ise marka ve ürüne göre değişen 3 ile 4.5 durağa kadar etkili olduğu iddiasıdır.
Eğer üretici firma sistemim 4 durak etkili dir, diyorsa, ayrıca 200mm’de normalde 1/500 saniye ile net resimler elde edebiliyorsanız, bunun anlamı şu demek 4 durak daha yavaş enstantane değerlerinde de net resimler elde etmeniz anlamındadır. ‘Pratik’te ise bu her zaman geçerli sayılmayabilir, 4 durak denen bir değer için siz onu 3 durak olarak değerlendirebilirsiniz. Ayrıca makine tripoda takılı olmadığı zaman bu titreşim önleyici sistemi kapatmayın.
Bunun çözümü nedir?
Bunun hal çaresi mantık olarak oldukça basit. Makineyi elinizde sabit tutabileceğiniz zaman diliminden daha uzun süren enstantanelerden uzak durun. Fotoğrafınızı çekerken basit kompakt fotoğraf makineleri bile ekranında size enstantane değerinin ne olduğunu gösterir. Zaten alışkanlık olarak fotoğrafınızı çekerken enstantane değerini devamlı kontrol etmelisiniz.
Flu olan fotoğraflar çekmemek için dikkat edeceğinim 4 genel kural
Fotoğraf Bir Sanattır… Hoşçakalın
www.fotopanorama360.com
Fotoğrafınızdaki ufuk çizgisi ve renk ayarlarını otomatik yapın
/in Fotoğrafçılık/tarafından Bülent ErdalÖzellikle manzara çekim ve fotoğraflarında ufuk çizgisi dikkat edilmesi gereken önemli bir ayrıntıdır, bunun fotoğraf üzerindeki hizasının hatalı konumda olması gözü rahatsız eden bir durum ortaya çıkarmaktadır.
Aslında bunu telafi etmenin yolları var buda çoğu paralı olan Fotoğraf işleme programları ile yapılabilir, fakat daha basit bir yöntem ve araç olarak windows içinde yer alan genelde çok fazla dikkati çekmeyen küçük bir uygulama; foto galerisi, resmi burada açtığımızda ince ayarın üstüne çift tıklayıp sağ taraftaki menüden fotoğrafı düzleştir’i seçiyoruz, düzleştirmeyi manuel yapabileceğimiz gibi otomatik olarak’ta yapabiliyoruz , ufuk çizgisinin düzeltilmesi yanında, bu uygulama içinde daha bir çok detay var, mesela renk ayarlarının yapılması, Pozlama, kırpma, renk ayarları, kırmızı göz etkisini kaldırmak daha bunun gibi bir çokları. Windows bunları bize ücretsiz olarak sunmakta.
Fotoğraf Bir Sanattır… Hoşçakalın
www.bulenterdal.com.tr
Konser fotoğrafçılığı nedir nasıl yapılır
/in Fotoğrafçılık/tarafından Bülent ErdalKonser fotoğrafçılığı denildiği zaman insanlar önce hemen bir sağa bir sola bakarak irkilirler neden mi, ehh.. bunda haksız da sayılmazlar çünkü ışık yönünden hayli fakir veya kararsız rengarenk olan ortamlarda devamlı hareket halinde olan kişileri fotoğraflamaktan bahsediyoruz. Peki konser fotoğrafçılığı zannedildiği kadar zor bir alan mıdır? Çok çok kolay olmasa da, düşündüğünüz kadar zor olmadığını da söyleyebiliriz Bu yazımızın sonunda siz de rahat rahat konser fotoğrafı çeker hale geleceksiniz.
Konser Fotoğrafı
Konser çekimine Giriş:
Öncelikle Bilinmesi Gereken husus ortamın değişken unsurlarının bizim kontrolümüzün dışında olmasıdır.
-Işık teknisyenleri görevleri gereği biz resim çekerken hiç istenmeyen şeyleri yaparlar sahne üstüne ve önüne dizilmiş onlarca renkli spotlarla ortalığı renk cümbüşüne dönüştürürler.
-Sahneye olan pozisyonunuz çok farklı yerlerde olacağı için, konumunuzu ayarlayabilmeniz ve gerekli pozisyonlarda hareket etmeniz çok zorlayıcı olacaktır.
-Rock müzikte problem yaratmasa da özellikle sessizliğin önemli olduğu Akustik müzik dinletili konserler de gerek ayna, gerekse makinanın perde sesi dinleyicileri ve hatta müzisyenlerin konsantresini bozup rahatsız edebilir.
-Işık durumu zayıf olan mekanda flaş kullanmak hoş olmayabilir çünkü kendini konsere odaklamış olan hem seyirciler, hem de müzisyenler devamlı çakan flaştan rahatsız olabilirler. Sahnedeki solistler bu konuda dahada duyarlıdırlar.
-Klasik konserlerde genel olarak ilk parça sınırlaması vardır, bu kural etik olarak Jazz konserleri içinde geçerlidir. Ayrıca özel izin almanızı gerektiren bu tip konserlerde olabilir, akustik nedeniyle en arka sıralardan çekmenizde gerekebilir onun için objektif seçiminde dikkatli olun tele lens gerekli olabilir.
-Amatör sınıf bir makinayla çekim yapmak oldukça zor ve de işkenceye dönüşebilir. Onun için en azından manuel odaklama veya diğer ayarları yapabileceğimiz, ortalamanın üstü bir ekipmanla çekim yapmaya çalışmalıyız.
Sahne içi ve dışı ışık koşulları mekanla birlikte değişik şartlarda oluşabilir. Mekanları Açık hava konseri, Kapalı konser salonu, bar veya pup, vede özel konserler için akustik mekanlar olarak, dört ayrı sınıfa ayırabiliriz.
Konser Fotoğrafı
Konserin yapılacağı mekan ve zaman değerlendirmesi:
Ekipman seçim tercihimizde nelere dikkat etmemizin gerektiğini kısaca F/2.8, değişken odaklı lensimiz veyahut elimde f/5.6 lens var acaba yeterlimi, sorusunun cevabını şöyle verebiliriz.
Gündüz vakti açık hava konserinde ekipmanımızın çok üst düzeyde olması gerekli olmayabilir, fakat kapalı mekan için aynı şeyi söyleyemeyiz doğal olarak ihtiyaçlar artacaktır.
Fotoğrafçılığı profesyonelce yapıyorsanız Birden fazla objektife ihtiyacınız var demektir ve konser sırasında rahat hareket edebilmek için ekipmanlarınızı minimuma indirmelisiniz. Böyle ortamlarda sırt çantası taşımayı kesinlikle tercih etmeyin rahat edemezsiniz, kemer veya yelek sistemi şeklinde olanları tercih edin.
Konser çekimi için pozlama
Konser çekiminin olmassa olmazları doğru pozlama ve poz kilitlemedir. Çekim yaparken Ortamda oluşan değişkenleri iyi algılamalı ve doğru zaman diliminde doğru ayarlarla çekimi yapmalıyız.
Öncelikle bilmemiz gereken hem yüksek ISO, hem de netleme fonksiyonunun zayıflığı nedeniyle kompakt makineler bu iş için uygun değillerdir. DSLR gibi görünen, hatta DSLR-benzeri kompakt makineler de bu olumsuz sınıfa dahildir, çünkü bunlar sadece dış görünüşleri ile DSLR’a benzemekte, iç dinamik ve yapıları kompakt makinelerden pekde farklı değillerdir.
Konser Fotoğrafçılığı
Çekimde kullanacağımız pozlama sistemini, Fotoğraf makinamız müsaitse şöyle yapabiliriz:
Konserden
Niçin çoklu bölge pozlamasını kullanmıyoruz?
Eğer konser öncesi çekim yapıyorsak çoklu bölge pozlamasını kullanabiliriz ama konser anında sahnede genelde stabil ve homojen ışıklandırma olmaz. Spotlar belirli noktalara yönlenmiştir veya robotlar renk karmaşası içinde devamlı hareket halindedir, bu da heterojen ve stabil olmayan ışık dağılımına neden olur. Böyle olan ortamlarda çoklu bölge pozlaması, fotoğrafta kararsız, fazla yer kaplayan karanlık bölgeleri de hesaba katacağı için makinamız fazla pozlama eğilimine gidecektir. Önemli olan kişilerin yüzleri olduğu için yüzün doğru pozlanması önceliğimiz olacaktır.
Az pozlanmış resimleri, bilgisayarda müdahale edip daha aydınlık yapsam olurmu?
Az pozlanmış resimlerde gölgede kalan detayları kaybetmiş oluyorsunuz. Resmi ham çekmişseniz bu bölgedeki detayların bir kısmını daha sonra geri getirmek mümkündür, ama gölgeli bölgelerin tonunu bilgisayarda müdahale edip açmak, gürültü seviyesini de arttırmakla eş anlamlıdır, onun için daha gürültü bir fotoğraf elde etmiş olacaksınız. Bu sebeple gürültü seviyesini minimumda tutmak için doğru pozlama yapmak oldukça önemlidir.
Hangi AF modunu kullanmak daha uygundur?
Markaya göre tanım isimleri değişmekle birlikte seçeneklerimiz içinde tekil-servo, sürekli-servo ve değişken-AF. Tercihimiz genelde tekil-servo olabilir (AF-S / S-AF/ AF.S / One Shot). Sürekli-servo sahnedeki müzisyenlerin çok hareketli olduğu konserlerde kullanılabilir ama az ışık olan ortamlarda fotoğraf makineniz odağı sabitlemekte zorlanacaktır. Tekil-servo tercihen daha isabetli netleme yapabilecektir.
Makinamızdaki tüm AF noktalarını kullanmak yerine sadece ihtiyacımız olan AF noktasını açıp, diğerlerini kapatırsak çalışmamız kolaylaşacaktır. Çünkü konser çekim sırasında AF sisteminin odaklayacağı ilk şeyler parlak olarak yansıyan nesneler yani mikrofonlar, mikrofon ayakları, baterinin parlak metal kısımları simballer ve ziller vs. olacaktır. Eğer makinamız merkezin dışındaki AF noktalarını netlemekte zorlanırsa ozaman merkez AF noktasını kullanmak zorundayız. Çekimlerde odağı kilitleme, yeniden kadrajlama tekniğini de kullanırsanız rahat edersiniz.
Konser Fotoğrafçılığı
Flaş kullanmak
Çoğu konserde flaş kullanmak genel olarak yasaktır. Bazı konserlerde ise ilk parçada flaş kullanımına izin verilebilir, Aksi durumda ise bu hem müzisyenleri, hem de seyircileri rahatsız eden bir durumdur. Sahnedeki işinize konsantre olmaya çalışırken birilerinin gözünüzün içine devamlı flaş patlattığını düşünün, Özetle konserde flaş kullanmak etik değildir. Konser fotoğrafçılığı kendi içinde belirli ve uyulması gereken kuralları olan bir alandır.
Sonuçta girişte söylediklerimizi yumuşatıp şöyle değiştirirsek daha doğru olur. Her fotoğraf makinesi ile konser çekilmez diye bir kural yoktur, ama netleme, görüntünün kalitesi ve elde edeceğiniz enstantane sonuçları çok farklı olacaktır.
Önerimiz ise, Kompakt makineleri bu işin dışında bırakıyoruz, DSLR ile giriş yapmak en doğrusu, Öncelikle yüksek ISO’ değerlerinde iyi sonuçlar verebilecek bir fotoğraf makinesine ihtiyacımız var. yani ISO 800′de kaliteli bir sonuç, ISO 1600 de sonuç başarılı ise tabiki daha iyi. Eğer ISO 3200 ve üstünde başarılı bir makine ise f/2.8 zoom kullanım olanakları rahatlayacağı için çok iyi bir seçim olur, ama böyle ucuz alabileceğimiz bir makine ne yazık ki pek yok.
Fotoğraf Bir Sanattır… Hoşçakalın
www.fotopanorama360.com
Manzara Fotoğrafı nedir Nasıl çekilir
/in Fotoğrafçılık/tarafından Bülent ErdalManzara fotoğrafı veya doğa fotoğrafı çekmek her her amatör veya profesyonel için arzu edilen bir durumdur. Fotoğraf makinasını elimize aldığımız zaman çoğunlukla içsel bir güdüyle manzara fotoğrafı na yöneliriz. Bunun nedeni belki doğanın çeşitliliği ve çekiciliği belki daha kolay görüntüler elde edilebilmesi olabilir. Aslında çok basit gibi gözüken doğa veya manzara fotoğraf çekimi, fotoğrafçılığın en zor olan dallarından birisidir. Çünkü doğada her şeyin gerçeğini gören gözlerimiz, çekmiş olduğumuz fotoğraflarda bu gerçeğin ya gördüğümüz gibi resme aktarılmasını ya da çektiğimiz karelere kattığımız yorumların, yeniden ifade edilmesini arzu ederiz. Bu sebeple ışık, renk oturması, tonlama, kompozisyon, seçilecek objektif, filtre gibi konuları tam kavrayamamış kişinin gözün gördüğü açı ve mükemmellikte fotoğraf çekmesi hayli zordur.
Manzara fotoğrafı çekmek isteyen kişi tamamen doğaya bağımlıdır. Bir gün doğumu, gün batımı, bulutlu, sisli ya da bir yağmurlu veya karlı havanın fotoğrafını çekmek ancak bu koşulların doğada oluşmasına bağlıdır. Oluşan bu manzaralardan istediği etkiyi ve ifadeyi veren anı yakaladığı an görselliği oluşturabilir. Bu nedenle, manzara fotoğrafçısının öncelikle iyi bir doğa gözlemci olması gerekir. Bulacağı bir odak noktasının fotoğrafın ilgi merkezini oluşturacağı ve ayrıca manzaraya açılan da bir penceresi olacaktır. Bu nokta uzaktaki bir dağ tepesi, bir binanın ilginç olan cephesi, tek veya bir grup ağaç, bir kuş ve de bir insan olabilir, yani ilgi noktasının çok özen ve duyarlılıkla seçilmesi gerekir.
Çekimlerde tercihen kullanacağımız objektif ise 50 mm.lik veya 35 mm.lik veyahut 12-24mm. gibi bir geniş açılı objektif olabilir. Geniş açılı objektifleri kullandığımızda geri planda kalan konuların olduğundan daha küçük görüleceğine dikkat edelim. Manzara fotoğraflarının çekimine en uygun ışık sabahın ilk saatleri ve akşam üstü günbatımından birkaç saat öncesindeki ışık koşullarıdır. Bu ışıklar çekeceğimiz konuya yatay geleceği için hem kontrastlığı azaltır hem de farklı bir derinlik duygusu yaratır.
Yani Manzara fotoğrafçılığı nın uyulması gereken tek bir altın kuralı vardır, bu kuralı sadık bir biçimde uygulamazsanız asla ve asla profesyonel çekimlerde elde edilen sonuçlara ulaşamazsınız. Manzara fotoğrafçısı olarak günde sadece iki zaman diliminde uygun çekim yapabiliriz:
1- Şafakta. Güneş doğmadan önce 15 ila 30 dakika arasında, doğduktan sonra ise de yaklaşık 30 dakika ile bir, bir buçuk saat dilim aralığında (Ayrıca ışığın ne kadar keskinleştiğini de dikkate alarak) çekim yapabiliriz.
Gün Doğumu
Gün doğumu
2- Gün batımında. Gün veya güneş batımından önceki 15 ila 60 dakika, battıktan sonra ise de yaklaşık 30 dakika ile bir saat arasında çekim yapabiliriz. (Makinamızın manuel ayarları bu çekime uygun ise)
Gün Batımı
Gün Batımı
Manzara fotoğrafçılığı nda konuyu çerçevelemek veya öne çıkarabilmek fotoğraflarımıza ayrı bir anlam kazandıracaktır. Çerçeveleme için seçeceğimiz objeler, bir kemer köprü, güzel bir köprü ayağı, ilginç bir kapı girişi, doğal bir kaya görselliği veya ağaç veya sonbahar yapraklarından faydalanabiliriz.
Manzara fotoğrafı çekiminde düşük enstantane avantajlarını kullanarak (tripod lu çekim önerilir) hem alan derinliğini arttırabilmek için kısık diyafram ayarı kullanımına imkan tanıyacağından hem de konumuzun içerisindeki hareket eden objeleri yakalayabilme imkanı sağlayacağından elde edeceğimiz fotoğraf sonuçları tatmin edicidir. Ayrıca diğer taraftan da renk kontrastının uyumunu sağlayabilmek için zıt olan renkleri renk dengesini bozmadan kullanırsak fotoğrafımızdaki görsel zenginliği arttıracaktır.
Filtre manzara fotoğrafçılığının olmazsa olmazı gibidir, fotoğrafımıza gökyüzünü dahil edeceksek gökyüzündeki bulutların fotoğrafımız üzerinde daha belirgin olarak etkisini arttırabilmek için mutlaka filtre kullanmalıyız. 80 A-80 B gibi filtreler bunun için uygundur.
Sitemizdeki Diğer ilgili Konuları aşağıdaki linke tıklayarak izleyebilirsiniz>>>
>>> Fotoğrafçılık Nedir
Fotoğraf Bir Sanattır… Hoşçakalın
www.fotopanorama360.com
Belgesel Fotoğrafçılık Nedir Nasıl Yapılır
/in Fotoğrafçılık/tarafından Bülent ErdalBelgesel fotoğrafçılık, insanları veya hayvanları yada bir geçmişi, bölgeyi yaşadıkları yer ve ortamlarında bazen çok zor şartlar altında gözlemleyip resimleyerek, o yer ve ya konu hakkında oluşan dökümleri bazen senaryo şeklinde bazen de hikaye sel olarak anlatmaktır. Belgesel ile belge fotoğrafçılığını biri birine karıştırmamak da gerekir.
Evdirhan / Döşemealtı ANTALYA
Belgesel fotoğrafçılık, fotoğrafçılığın, en zor dallarından biridir. Diğer fotoğraf dallarında, kendini ifade ya da görsel estetiğe yönelik çalışmalar yapılırken, belgesel fotoğrafçılıkta, gerçeği etkileyici olarak yakalayıp yani kareyi tam ifade edip, göstermeyi amaçlar. Çoğu zaman fotoğrafını çektiğiniz bölgeye yabancısınızdır ve de elinizdeki değişik veya pahalı kamerayla ortamın sosyal yapısına bağlı olarak topluluğun içinde hemen göze çarparsınız, çoğu zamanda size niçin çektiğinizi bile sorabilirler.
Doğada ise aşağıdaki fotoğrafta olduğu gibi oldukça büyük bir zoom objektif ile serbestçe çekiminizi yapabilirsiniz.
Belgesel Çekimlerimizi yaparken genelde üç oluşumla karşılaşabiliriz
– Plansız olan Çekim ( Spontane)
– Planlı olan Çekim
– Ani Çekim ( konuyla veya Objeyle karşı karşıya kalındığında )
– Plansız olan Çekim (Spontane)
Konu Başlığımızda plansız çekim denilse de, fotoğrafçının görmüş olduğu her kareyi çekmesi anlamına gelmiyor. Bu anlamda kamera ekipman bilgisine sahip olunan, iyi düşünülmesi gereken bir süreçtir.
Bu tür plansız olan (spontane) çekimler kamerayı göze tutmadan görüntü elde etme fikridir. Böylece sizin de fotoğraf çektiğiniz anlaşılmaz, Kamerayı göğsünüzde veya kalçanızda tutarak, fotoğraf çektiğinizi belli etmezsiniz insanlar hem şüphelenmezler hem de dikkat çekmezsiniz.
Plansız olan çekim yapmanın bir diğer yolu da kamerayı çekeceğiniz nesneye odaklamadan ışığın o andaki koşullarına göre pozlama yapmaktır. Bunu da poz kilidi kullanarak yaparsanız, poz değerleri düzenleme yaparken değişmez. Odak noktasını da çekmek istediğiniz objeye ayarlamayı unutmayın. Eğer garanti olsun diyorsanız makinanın çoklu kare çekme özelliğini de kullanabilirsiniz.
– Planlı Olan Çekim
Buradaki yöntem ise plansız çekimin tersine, belirli bir zaman dilimini programlamak o an gelir gelmezde sadece deklanşöre basmaktır. Bu tip çekimlerde çekilecek fotoğraf için kameranızı gözünüze götürmeden önce tüm hazırlıkları yapacak vaktinizin olmasıdır. Mesela Boğazda karşıdan gelen bir geminin çekimi gibi
Planlı çekeceğiniz doğa karelerinde çekim yapacağımız yeri önceden keşfedebilir yumuşak olan ışık ve diğer koşullara göre kendimizi ayarlayabiliriz.
Çekeceğimiz mekan planlı, kamera gözde, doğru anı bekliyor olsak da mekandaki insanlar fotoğrafının çekildiklerinin farkına vardıklarında hareket edebilirler ve pozisyonlarını değiştirebilirler. Poz vermeyi isteyebilirler de yada hiç bir şekilde istemeyebilirler de. Onun için doğru olan anı yakalamak bu pozisyonda önemlidir.
-Ani Çekim ( konuyla veya Objeyle karşı karşıya kalındığında )
Bazen de bulunduğunuz yerlerde elinizdeki kamerayı gizleme olanağınız yoktur, aniden çekmek istediğiniz şeyle karşı karşıya gelebilirsiniz. İnsanlar bazen fotoğrafının çekilmesini çok sever hatta çekip çekmeyeceğinizi bile sorarlar. Fakat size ilginç gelen bir kare çoğunlukla bu zamanlamaların dışında olabilir ve işte o zaman hızlı hareket etmeniz gerekecektir. Bu bir insan portre siyse (Çoğunlukla böyledir) arka planı yumuşatmayı ve gözlere veya yüze netleme yöntemini seçmelisiniz.
Fotoğraf Bir Sanattır… Hoşçakalın
www.fotopanorama360.com