İletişim Bilgileri
e-mail: info@fotopanorama360.com
web : www.fotopanorama360.com
Tel: 0542 413 16 70
Merkez Ofis-I : Harem İskele Cd.
Özlem Ap. No:49 D-11
Üsküdar-Çiçekçi / İSTANBUL
Merkez Ofis-II : Düzlerçamı Mh. 6646 Sk. No8
Döşemealtı / ANTALYA
Blog Yazı Kategorileri
- 360 Sanal Tur (32)
- 3D Modelleme (1)
- Aksesuar (17)
- Çeşitli (2)
- Dron / Multikopter (2)
- Fotoğraf Makinası (18)
- Fotoğrafçılık (108)
- Gezi (84)
- Kamping (1)
- Monitör (3)
- Sosyal Medya (2)
- Su Altı (1)
- Tarihi Yerler (11)
- Teknoloji (13)
Etiketler
360
360 derece sanal tur
antalya
antik
diyafram
dslr
en
fethiye
fotoğraf
fotoğrafta
fotoğrafçılık
fotoğrafçılığı
fotoğrafı
gidilir
havadan
ile
ISO
kalesi
kaputaş
Kaş
kenti
koyu
lens
multikopter
müzesi
nasıl
nasıl gidilir
nasıl yapılır
nedir
nerede
objektif
Plajı
pozometre
sanal
sanal tur
sensör
tur
turkey
vadisi
video
yapılır
çekilir
çekim
çekimi
çekmek
Dikmen Vadisi Parkı 360 Sanal Tur / Ankara TURKEY
/in 360 Sanal Tur/tarafından Bülent ErdalSANAL TUR İÇİN RESME TIKLAYIN
360° Sanal Tur ile gezmek için lütfen tıklayın!
…………
Galeriyi tam ekran görüntülemek için açılan pencerede üzerine çift tıklamanız yeterli olacaktır. / Tablet ve Telefonlarda 360° VR (Virtual Reality) olarak izliyebilirsiniz…
360 derece Sanal Tur Nedir, Panoramik tur nedir
/in 360 Sanal Tur/tarafından Bülent ErdalÜrünleriniz 360 Derece görsellikle Dünyaya açılsın… İyi bir görsellik ile her şeyi satabileceğiniz günümüz ticaret sisteminde, en çok önem vereceğiniz pazarlama yöntemi fotoğrafla anlatımdır. Bizler de fotopanorama360 olarak Sanal Tur, Havadan 360 sanal tur ve Hava Fotoğraf çekimlerinizde sizlerle iş yapmaktan mutluluk duyarız.
Antalya Deepo AVM
Oto 360 Sanal tur
QAIWAN CİTY (Irak _Süleymaniye)
Sanal mağazalardan görmeden satın aldığımız ürünler yada hizmetler, çoğu zaman tüketicilerde hayal kırıklığına neden oldu; buna sebep yayınlanan ürünün veya hizmetin resimleri boyut, görsellik ve detaylar için yeterli olmayışıydı! Müşterilere farklı bir deneyim ve sunumu yaşatmayı hedefleyen yeni nesil 360 derece görselliğin sanal tur ile ürünlerin veya hizmetlerin satışını arttırmasına artık kesin gözüyle bakılıyor.
İnternetteki sanal mağazalarda Ürünlerin listelendiği sayfalarda, hızla gelişen teknoloji ile devrim yaratacak olan 360 derece sanal tur fotoğrafların, kullanıcıya, sanal gerçekliği doyasıya yaşatacak olması, Yeni nesil 360 derece fotoğrafların, yüksek çözünürlük ve resim kalitesine sahip görsel öğelerden oluşması, üründeki en ince detayı bile kullanıcının detaylı incelemesini sağlayacaktır.
Sanal tur 360 derece ürün tanıtımı sayesinde hem ürününüz veya hizmetiniz hedef kitlenize farklı görsellik ile çekici gelecek, hem de rakipleriniz arasında önemli bir fark yaratmış olacaksınız.
Ayrıca nasıl markete bir ürün almak için uğradığımızda, onun yanında bir çok ürün alıp çıkıyorsak panoramik çekim ile bu olgu hedef kitlenizde de aynı şekilde, alma isteği yaratacaktır.
Bu ayrıcalıklı 3D, sanal tur, panorama, panorama çekim, panoramik çekim, 360 derece sanal tur, sanal tur 360, sanal gezinti, virtual tour teknolojilerini kullanarak satışınızı veya tanıtım ve pazarlamanızı daha kısa sürede gerçekleştireceksiniz.
Panoramik tur veya 360 Derece Sanal Tur Nedir?
Fotoğraf çekimlerini çok özel Fotoğraf ekipmanları ve Digital yazılımlar ile düzenleyip bu çekimler için kullanılan programlarla birleştirilmesi ve işlenmesi sonucu, ortaya çıkan 3 boyutlu gerçek görüntünün ekranda gösterilmesi 360 derece sanal Tur veya gezinti dir. Bu gezinti bir Otel, Kreş, Yat, Tekne, İnşaat sektörü, Emlak, Mekan, Meydan, Site, Ürün, Hizmet vb. hatta tanıtmak istediğiniz bir Yüzük dahi olabilir.
360 derece
Sitemizdeki Sanal Tur Görselleri 360 derece Sanal Tur ile gezin
Hoşçakalın …
www.fotopanorama360.com
Hangi Fotoğraf Makinası Fotoğraf Makinası Alırken
/in Fotoğraf Makinası/tarafından Bülent ErdalFotoğraf makinası almaya karar verdiğimizde kendimize soracağımız hangi fotoğraf makinasını almalıyım sorusuna kısaca şöyle başlayalım.
Devamlı gelişen teknoloji, üretici ve satıcı firmaların birbirleriyle rekabetleri sonucu piyasada onlarca marka, yüzlerce değişik model ve binlerce çeşitli aksesuar karmaşası, fotoğrafçılığa yeni başlayacak olan arkadaşların kafasını iyice karıştırıyor.
Açıkça itiraf etmeliyiz ki profesyonellerin de kafası oldukça karışıyor. Sonuç olarak bu konudaki kafa karışıklığı ithalatçı ve satıcıların kendi ürünlerini pazarlama teknikleri ile stok eritme, kota doldurma, bilinçli veya bilinçsiz yönlendirmeler gibi, bunlar satış stratejisi açısından doğru olabilir, bizim bu yazımızdaki amacımız herhangi bir markayı lanse etmek, yorum yapmak değil. Zaten teknolojide o kadar hızlı değişiyor ki, amaç size uygun doğru kriterleri mümkün olduğunca sizi sıkmadan kısaca anlatabilmek.
Gelelim Hangi makineyi almalıyım sorusuna ?
İlk önce kendimize hangi amaçla, nelerin fotoğrafını çekeceğimiz sorusunu sormak olsun, buradan yola çıkarsak Tatil ve Anı fotoğrafları için cep telefonlarının kamerası da işimizi görebilir, ancak Hobi dersek Compact makinalar ile seçime başlamanız biraz bilinen markaları incelemenizde fayda var.
Compact:
Cebimde taşıyıp bas çek bir makinam ve de güzel fotoğraflarım olsun diyorsanız, şu an teknolojinin geldiği noktada ideal olanı makina, Lensinin size 24mm. ve f/2 değerini sunması (en azından 28mm.) ayrıca, ISO ve MP değerinin mümkün olduğunca yüksek olması (bu size loş ve karanlık ortamlarda oldukça avantaj sağlayacaktır) Optik ve Digital ZOOM değerleri, dinamik aralık, görüntü kalitesi, sıcak renk tonları, Video kalitesi, seri ve Panoramik çekim yapıp yapmadığı da sormanız gereken sorular arasında olmalıdır.
Şöyle genel bir söylem vardır, fotoğrafı makine değil de fotoğrafçı çeker diye, belki çok doğrudur ama teknolojinin bize sunduğu imkanlarla çekim hatalarımızın çoğunu telafi eden, iyi bir makine ile başlayıp daha sonra üzülmeyin derim, alacağınız veya kullandığınız makinanın özelliklerini iyice öğrenin ki Max. seviyede verim alın. Ama kullanmayacağınız özelliklere de boşuna para harcamayın!
DSLR Like:
DSLR makinalara benzeyen fakat daha çok compact özellikli, objektifi compact lara göre daha geniş odak aralığı olan (daha çok zoom lu olan da diyebiliriz) ama objektifi değiştirilemeyen makinalar olarak tarif edebiliriz.
DSLR:
Gelelim bu üst sınıfa; fotoğrafçılık ve fotoğraf tekniği, enstantane, pozlama, alan derinliği vb. gibi konularda bilgim var, eğer de profesyonel veya ticari çekim yapacak iseniz DSLR fotoğraf makinası na geçiş yapmanız gerekiyor.
Bu aşamadan sonra uzun seneler kullanabileceğimiz, çeşitli setler oluşturacağımız ekipmanlarımızı dikkatlice seçmeliyiz, burada yine marka belirtmenin etik olmadığını düşünerek araştırıp seçeceğiniz bir markadan sonra Body (Gövde) seçimini yapıp kullanacağınız objektifleri de ileriye dönük (Body, gövde değişiminde) kullanabilir olmasını tercih etmenizdir, çünkü objektiflere yapılacak yatırım yüklüce bir tutardır.
Body seçimi veya değişimi bilinçli ve bilgili olmayı gerektiren konudur, bu konuda kararsızsanız, ticari kaygısı olmayan deneyimli birilerine danışabilir yada iyi bir araştırma yapabilirsiniz.
Diğer bir kriter ise Full Frame ile Crop Factor lü makinalar arasındaki tercihtir. Full Frame, Profesyonel ve üst sınıf makinalardır fiyatları da oldukça pahalıdır, Crop Factor lü makinalar ise giriş, orta ve orta üst seviye diye adlandırılırlar, Full Frame ve Crop Factor lü makinaların objektif özellikleri ve uyumları da genelde ayrı ayrıdır.
Aşağıdaki açıklamaları link üstüne tıklayarak blog yazılarımızda daha detaylı olarak inceleyebilirsiniz.)
>>> Full Frame ve Kırpılmış Sensörlü (Crop faktörlü) Kameralar
>>> Objektif Nedir objektif Çeşitleri
Fotoğraf Bir Sanattır… Hoşçakalın
www.fotopanorama360.com
Fotoğraf ve Fotoğrafçılık Nedir
/in Fotoğrafçılık/tarafından Bülent ErdalBana sık sık sorulan soruların başında ‘’Bu fotoğrafı nerede çektiniz’’ ve bende yanıtlıyorum sizin bildiğiniz yerlerde, arkasından şu soru eklenir ‘’iyi bir makinanız olmalı’’ çekinmeden söylüyorum ‘’sizinkinin aynısı’’ fotoğraf aslında deklanşöre basmanın biraz daha ötesindedir, fotoğraf sanatçının iç dünyası ve kurguları veya bir kadrajı nasıl gördüğüdür.
Yaratıcısına bağlı olmayan iş yoktur, Her makine (özel çekim ve profesyonel olanlar hariç) biri birine yakın işler çıkarır, şahsen tanıdığım bir çok yerel gazetecinin kullandığı makine cepte taşınan modelden olanlardır , oysa aynı konu karşısında aynı makine, fotoğrafı çekene bağlı olarak değişik sonuçlar verecektir, ayrıca digital fotoğraf makinası ile çekilen fotoğraflardaki, amatörler tarafından yapılan hataların telafisi daha kolay hale geldi.
Fakat bu konuyu seviyorum birazda uğraşacağım, iyi fotoğrafçı olacağım derseniz günümüzdeki imkanları iyi kullanmanız gerekecek yani digital fotoğraf teknolojisi.
Fotoğraf makinası seçiminizde Hangi Fotoğraf Makinası Fotoğraf Makinası Alırken yazımıza göz atın.
Digital fotoğraf teknolojisi bilindiğinin aksine daha da fazla fotoğraf bilgisinin olmasını gerektiriyor, şimdi gerçi pek kullanılıyor olmamasına rağmen Analog fotoğraf çekimleri için bilinen her şeye ilaveten kullandığınız makinayı tanıma, digital fotoğrafa özgü bilgi ve kavramlar, çekim teknikleri, birde bilgisayarda fotoğrafları doğru şekilde işlemeyi bilmeliyiz.
Bunun için, size başlıktaki gibi Fotoğraf ve Fotoğrafçılık Nedir söyleminin sırlarının hiçte zor olmadığını kısaca şöyle sıralayabiliriz. Mekan zamanlaması, Işık, Makine ayarları, Portre çekmek için Portre sanatı, Kompozisyon, Flaş ve olmazsa olmazlardan Işığın doğru kullanımı vb. gibi, birazda tecrübe.
Fotoğrafın Kısa Tarihçesi:
Fotoğrafçılığın nasıl başladığına dair kesin tarih ve nerede bulunduğu bilinmemektedir.
Sekizinci yüzyılda Arap kökenli Cabir İbni Hayyam “Gümüş Nitrat’ın” güneş ışığının etkisiyle karardığını bulması ve 15. asırda Leonardo da Vinci‘nin karanlık bir odada mevcut olan ufak bir deliğin, odanın dışındaki görüntüleri aksettirmesini bulması fotoğrafçılık tarihindeki önemli başlangıç noktasıdır. Fotoğrafla ilgilenen Sanatçılar Rönesans devrinde karanlık kutuyu buldular. Böylece, ışığın girdiği ufak bir delik aracılığıyla karanlık kutunun öbür yüzeyinde resmin ters çevrilmiş bir görüntüsünü elde ettiler. 18. Yüzyılda ise karanlık kutu veya körüğün bir ucuna mercek ve diğer ucuna da buzlu cam koyarak görüntünün kutunun dışında görülebilir hale getirilmesi sağlandı.
Niepce ile başlayan temel fotoğraf çalışmaları 1829 da Daugerre, Jacques Mande çalışmaları ile birleşip 1837 de Daugerreotype‘ı ortaya çıkarmalarıyla hızlıca gelişim göstermeye başladı.
1840 yılında ise ışığı 16 kez fazla geçiren bir mercek kullanılıp poz süresi düşürüldü, elde edilen görüntü çok net olmakla beraber, gümüş bakır karışımı levhanın kolayca kırılması ve çok pahalı olması bu tekniğin fazla gelişmesine engel oldu.
Aynı dönem içinde Henry Fox Talbot da bir takım kimyasal maddelerle işleme tabi tutulmuş kağıtlar üzerinde resim elde etmeyi başarsa’da resmin yavaş yavaş kararması ve görüntünün net olmaması sebebi ile bu yöntemde unutuldu. Fakat Talbot‘un bu buluşu için bu konuda ilk defa “FOTOĞRAF” kelimesi kullanılmıştır. Bu aşamalardan bir müddet sonra da negatif poz lamanın pozitife çevrilmesi başarılmıştır. Bu sayede modern fotoğrafçılığın ilk temeli atılmıştır.
Bu gelişmelerin olduğu tarihlerde bir fotoğraf çekebilmek için ulaşılabilmiş en uzun poz süresi 1/25 saniye olmuştur.
1852 yılında ise George Eastman, Kodak makineler de 10 poz çekebilen üzeri bromür kaplı Jelatin rulo filmler bulunan Kodak fotoğraf makinelerini piyasaya sürdü, çok büyük fotoğraf çekim aletleri taşıması gereken fotoğrafçılara kolay hareket imkanı sağladı. Fotoğraf çekildikten sonra fotoğraf makinesi fabrikaya gönderilip, jelatini film kağıttan ayrıldıktan sonra bir cam üzerine yerleştirilip, daha sonra da yeniden makineye filmi doldurarak, sahibine iade ediliyordu.
1870 ise Hermann Vogel emülsiyonları muhtelif kimyasal banyolara batırarak duyarlıklarını arttırma yolunu keşfetti. 1880 yılında kırmızı renge karşı duyarlılığı çok kısıtlı olan ortokomatik filmlerin yanında, pankromatik filmler bulundu. Fotoğrafçılık 19. ve 20. asırda değişik ve daha kaliteli astigmat merceklerin, selüloz asıllı filmlerin kullanılması sonucu, Analog fotoğraf makinesi ve film sanayindeki gelişmeler günümüze kadar geldi, içinde bulunduğumuz zaman diliminde ise digital teknolojinin inanılmaz güzelliklerini yaşıyoruz.
Beyaz dengesi nedir nasıl yapılır Kelvin nedir ?
/in Fotoğrafçılık/tarafından Bülent ErdalGenel Başlıkları Şöyle Sıralayabiliriz:
– Renk sıcaklığı ve Kelvin nedir?
– Beyaz dengesi nedir?
– Beyaz dengesi çeşitleri nelerdir?
– Fotoğraf makinemin beyaz dengesini nasıl ayarlarım?
– Kendi yaptığım manuel ayarlarda beyaz dengesini nasıl ayarlamalıyım?
Çektiğimiz fotoğraf renkleri olması gerektiğinden farklı tonlarda mı çıkıyor, Beyaz tonlar sarı ya da mavi tonlara mı kayıyor, Eğer bu tarz sorunları yaşıyorsak, makinemizin otomatik beyaz dengesi çalışırken zorlanıyor demektir.
Sık yapılan hatalardan biride bir gün öncesi veya bir önceki yaptığımız çekimlerde, farkında olarak veya olmayarak değiştirdiğimiz ayarlarla hala çekim yapıyor olmamızdır.
“Ayarlamadan Önceki Resim Doğru Ayar çekimle Doğru Resim”
Beyaz olan bir objeye renkli ışık tuttuğumuzda, obje veya nesne o ışığın renk tonlarında görülür. Farklı renklerde ve tonlarda olan ışık kaynakları veya objeler farklı renk sıcaklığına sahiptir. Güneş ışığı, bu obje veya nesnelerin en doğal görünümünü sağlayan ışık kaynağımızdır, doğal olmayan ışık kaynakları ise farklı renk sıcaklıklarına sahiptirler. Bu farkları tek yorumlayıcı olan gözümüz, ortamdaki ışık kaynağının şiddetine göre irisimizi kullanarak poz lamayı yapar, renkleri ve renk tonlarını da normal bir şekilde görebilmemiz için beynimizde kodlanmış ışığın rengini yorumlar. İşte bu bağlamda digital fotoğraf makinesinin beyaz denge özelliği de ışık sıcaklığındaki bu farklılıkları ayırt edecek şekilde tasarlanmıştır, Analog fotoğraf makinelerinde film kullandığımız dönemlerde kullanılan değişik film ve filtrelerin görevi de buydu. Yazımızda renk sıcaklığının ne olduğu ve beyaz dengesi ayarını değiştirmenin fotoğraflarımızı nasıl etkilediğini anlatmaya çalışacağız.
Renk Sıcaklığı ve Kelvin nedir:
Kelvin, büyük K ile sembolize edilip bu cins ile ölçülür. Fotoğrafçılıkta görüntünün sıcaklık veya soğukluğunu belirler. 2000-10000K arasında skalaya sahiptir, teori tik olarak da termodinamik sıcaklık için kullanılır. Termal enerjinin olmadığının kabul edildiği mutlak sıfır (-273.15°C ) noktasında, atmosferik alanda en son ulaşabilecek soğukluktur.
İngiliz fizikçi ve mühendis William Thomson, Baron Kelvin-I (1824–1907) buluşudur, Kelvin ısı değil sıcaklık birimidir.
Işık tayfı skalasında beyaz olan renk 5500 Kelvindir. Tayf ta yüksek olan renk sıcaklıkları mavidir ve daha soğuk olarak izlenirler. Sarı, turuncu ve kırmızı gibi daha düşük olan renk sıcaklıkları ise daha sıcak bir görünüme sahiptirler. Normalde kırmızı rengi daha sıcak olarak algılarız ama renk sıcaklığı, yani K (Kelvin) cinsinden kırmızılar, mavilere göre daha düşük değerlere sahiptir.
Aşağıdaki tabloda çeşitli ışık kaynakları için renk sıcaklık değerlerinin skalasını inceliyebilirsiniz. Bir fotoğraf karesinde aynı anda hem güneş, hem çeşitli gölge tonlarında kalan bölümler olabilir. Bu durumda fotoğraf için tek bir renk sıcaklık lığından söz edemeyiz.
Çeşitli Işık kaynaklarının Kelvin (K) cinsinden renk sıcaklık tablosu.
(Çeşitli Işık kaynaklarının renk sıcaklık değerleri kaynaktan kaynağa az çok farklılıklar gösterebilir. )
Beyaz Dengesi ( White Balance ):
Digital Fotoğraf makinelerinde beyaz denge özelliği, fotoğrafı çekilen obje renklerinin doğru şekilde kaydedilmesi için önemlidir. Buradaki mantık renklerin görsel özelliğini bizim gördüğümüz şekilde kaydetmek olabileceği gibi, ortamdaki çeşitli ışık kaynaklarından oluşabilecek renk sapmalarını düzenleyip, beyaz tonların ‘beyaz’ şeklinde görülmesi de olabilir. Yani beyaz dengesi ayarı manuel çekim tercihinde tamamen fotoğrafçının inisiyatifine kalmıştır. İstenen etkiyi verecek beyaz dengesi ayarını fotoğraf çekim anında yapmak, bilgisayarın başında yorucu ve uzun zaman harcamamak için dikkat edilmesi gereken konudur.
DSLR, DSLR Like ve Compakt fotoğraf makineleri hatta bazı cep telefonlarında bile otomatik beyaz denge özelliği yanında Ön tanımlı beyaz denge ayarları da kullanılmaktadır. Aşağıdaki tabloda bu özellikler gösterilmiştir.
İpucu: Portre çekerken daha sıcak ten dokusu veya tonları elde etmek isterseniz, AWB (Automatic White Balance) yerine Gölge/’Shade’ alternatif seçeneği de kullanabilirsiniz.
WB Beyaz dengesi simge ve açıklamaları
Yukarıdaki tabloda fotoğraf makinemizde bulunan WB (White Balance) beyaz dengesi simge ve onların karşılığı olan ışık kaynaklarının renk sıcaklığı değerlerini görüyoruz. AWB (Automatic White Balance) ve ön tanımlı beyaz denge ayar seçenekleri, çoğunlukla bütün fotoğraf makinelerinde mevcuttur. Profesyonel makineler haricinde manuel olarak Kelvin (K) değerinin girilebildiği seçenek diğer makinalarda pek sunulmaz.
Peki kısaca digital makinamız bunları ayarlarken neler oluyor? WB yani Beyaz dengesi ayarı ortamda algılanan renk tonlarını ona verilen komutlar doğrultusunda nötrleştirmeye çalışır.
Örnek olarak. Eğer renk sıcaklığı çok yükselirse fotoğrafımızdaki renk tonları maviye doğru kaymaya başlar. Fotoğraf makinemiz maviye kayan renkleri nötr hale getirebilmek için skalaya turuncu rengi katar. Diğer benzer şekilde eğer ortamın ışık kaynağı akkor lamba ise renk tonları turuncuya meyil lenir. WB (White Balance) beyaz dengesi bu durumda da renkleri nötre çekebilmek için ortama mavi olan renk tonları katar. Florasan lambalar ise yeşil renk tonlarına kaymaya neden oldukları için renk skalası tonlarına ‘magenta’ renk katılır.
Biz bunları eskiden Analog Fotoğraf makinalarında, Objektifin önüne filtreler koyarak yapıyorduk.
AWB (Automatic White Balance):
yani otomatik beyaz denge ayarı çoğu durumlarda doğru olan beyaz dengesini seçer. Fakat hangi beyaz dengesini seçmemiz konusunda emin değilsek kararı makineye bırakabiliriz. Fotoğraf makinemiz bu konumda, tüm sahnenin renk tonlarını analiz eder ve ortam ışığının sıcaklık değerini bulmaya çalışır. Eğer çekim sahnemizde baskın olan bir renk varsa veyahut makinenin nötr ton olarak algılayacağı bir ton yoksa işte o zaman AWB (Automatic White Balance) yanılıp fotoğraftaki renkte istenmeyen kayma görülebilir. Çok bilinen bir örnek verirsek Bembeyaz Karlı ortamdaki çekimlerde, Kimi durumlarda ise fotoğrafımızda farklı bir renk sıcaklığı kullanmak isteyebiliriz (sıcak ten tonları için ‘gölge’ kullanımı gibi)
Fotoğraf makinesinin AWB (Automatic White Balance) resimdeki baskın olan mavi gökyüzü nedeniyle yanılmış ve fotoğrafa mavinin tonları hakim olmuş.
Kendi beyaz dengemizi ayarlayalım:
Makinamızdaki mevcut beyaz dengesi ayarı istediğimiz gibi işimizi görmediğinde, mevcut ortamdaki ışığın renk sıcaklığını belirlemek için kendi değerlerimizi ayarlayabiliriz. Bu oldukça basit bir uygulama, bu işlem için ihtiyacımız olan, beyaz birde beyaza göre %18 daha gri olan bir kart, yani fotoğraf makinemizin nötr renk tonuna sahip olduğunu bildiğimiz ayar hedefi, burada beyaz mı yoksa %18 gri kart mı kullanacağız, Beyaz kart hedefi kullanmamızın riski eksik poz lama yapılma ihtimali, bunun için doğru pozlanmayan hedef ile elde edilen renk sıcaklık değeri yanlış değerlerde olabilir. (Canon, bu konuda %18 gri kart kullanılarak daha doğru beyaz dengesi ayarlayabileceğimizi kullanım kitapçıklarında belirtmektedir.)
Ayarı nasıl yapacağız:
Burada genel olan kullanımı anlatmaya çalışacağız. Fotoğraf makinenizin model ve markasına göre bu ayar yerleri değişik olabilir, bunun için kullanım kitapçığına bakınız !
Bu genel olan ayarda beyaz ve %18 gri referans kartları kullanacağız. Referans kartımızı, çekeceğimiz objeye 30 derece açıyla ışık kaynağına bakacak şekilde yerleştirelim. Ayrıca gölgede kalmayıp ışık kaynağına da dönük olması için dikkat ediyoruz. Şayet çekim ortamında doğrudan gelen ışık kaynağı yoksa fotoğraf makinemizin hafif açılı olarak bakması da yeterli olacaktır, dikkat etmeniz gereken bir diğer önemli nokta, referans kartımızın doğru ölçümlenmesi için, fotoğraf makinasının ‘spot ‘ ölçüm referans alanı (orta AF, odak noktasının etrafını çevreleyen daire) içinde bulunması.
Bu üstteki üç genel açıklama genelde tüm fotoğraf makinelerindeki ayarlar için aynıdır. Fakat referans kartımızın fotoğrafını çekerek beyaz dengesi değerlerini ayarlamak ise farklı marka makineler için değişiklik gösterebilir. Onun için makinamızın kullanım kılavuzuna bakmamız gerekebilir.
Aşağıdaki görülen örneklerde konuyu görsel olarak daha iyi anlayabiliriz. Yukarıdaki adımları izleyerek yaptığımız beyaz ayarlarıyla sonuçlar şöyle, başlangıçta çekim ortamının üst solunda kullandığımız ışık kaynağı 50Watt GE Halojen ampul. Halojen ampul’ün verdiği ışık değeri 3400K yani otomatik beyaz dengesinin AWB (Automatic White Balance) bulduğu sıcaklık değeri, AWB ile Tungsten arasında bir değer.
Manuel ayarla elde ettiğimiz beyaz dengesi, GE Halojen ampulden kaynaklanan sarımsı renk kaymasını dengeleyip, beyaz renkleri gerçek ‘beyaz’ olarak fotoğrafımızda yakalayabilmek. Durum böyleyken %18 gri kart ve beyaz kart aynı sıcaklık değerini elde etmemizi sağladı, fakat poz ölçümü için %18 gri kartı kullanarak yaptığımızı belirteyim, düz A4 kağıdın da sonuçları tatminkar.
Ham mı, JPEG mi çekmeliyiz:
Bu soru çekilen görsellerin nerede, ne için, nasıl kullanılacağına bağlı RAW çekim (Ham dosyalar), fotoğraf bilgisini sıkıştırmadan saklarlar dosya boyutlarının çok olmasına rağmen fotoğrafın çeşitli programlarla işlenebilmesi profesyonel uygulamaya müsaittir.. JPEG ise makinamızın o anki ayarlarına göre fotoğrafı belli bir sıkıştırma oranı ile sıkıştırarak saklar, yani elimizde sıkıştırılıp boyutları küçülmüş resimler vardır. JPEG genelde bu boyut farkı ve ek işleme ihtiyacı duyulmadığından tercih edilir. Boyut sorunu konusunda haklılar zira Sony Alpha 900′ün bir JPEG dosyası 6-12MB arasında değişirken ham dosyaları 36MB civarında olmakta. Büyük boyut göz korkutabilir ama ham dosyanın çekim sonrasında izin verdiği değişiklik JPEG’lerin izin verdiklerine göre çok daha fazla.
Sonuçta Adobe Photoshop veya benzer yazılımlarla JPEG dosyaları üzerinde de beyaz dengesi düzeltmesi yapılabiliriz, ama ham RAW resim dosyalarında bu işlemi tek tıklamalar ile çok daha kolay işlevsel ve yüksek kaliteli olarak halledebiliriz. Örnek olarak Adobe Photoshop Lightroom’da sıcaklık değerini ister elle istersek de otomatik olarak ayarlayabiliyoruz, JPEG dosyaları sıkıştırılmış olduğu için daha düşük kalitede oluşacaktır.
Sitemizdeki Diğer ilgili Konuları aşağıdaki linke tıklayarak izleyebilirsiniz>>>
>>> Fotoğrafçılık Nedir
Fotoğraf Bir Sanattır… Hoşçakalın
Tarihi Kuzguncuk Semti – 360 Sanal Tur / İstanbul TURKEY
/in 360 Sanal Tur, Gezi/tarafından Bülent Erdal360 Derece Sanal Tur
TARİHİ KUZGUNCUK SEMTİ 360 Derece Sanal Tur ile gezmek için lütfen tıklayın!
…………
“Galeriyi tam ekran görüntülemek için açılan pencerede üzerine çift tıklamanız yeterli olacaktır…”