İletişim Bilgileri
e-mail: info@fotopanorama360.com
web : www.fotopanorama360.com
Tel: 0542 413 16 70
Merkez Ofis-I : Harem İskele Cd.
Özlem Ap. No:49 D-11
Üsküdar-Çiçekçi / İSTANBUL
Merkez Ofis-II : Düzlerçamı Mh. 6646 Sk. No8
Döşemealtı / ANTALYA
Blog Yazı Kategorileri
- 360 Sanal Tur (32)
- 3D Modelleme (1)
- Aksesuar (17)
- Çeşitli (2)
- Dron / Multikopter (2)
- Fotoğraf Makinası (18)
- Fotoğrafçılık (108)
- Gezi (84)
- Kamping (1)
- Monitör (3)
- Sosyal Medya (2)
- Su Altı (1)
- Tarihi Yerler (11)
- Teknoloji (13)
Etiketler
360
360 derece sanal tur
antalya
antik
diyafram
dslr
en
fethiye
fotoğraf
fotoğrafta
fotoğrafçılık
fotoğrafçılığı
fotoğrafı
gidilir
havadan
ile
ISO
kalesi
kaputaş
Kaş
kenti
koyu
lens
multikopter
müzesi
nasıl
nasıl gidilir
nasıl yapılır
nedir
nerede
objektif
Plajı
pozometre
sanal
sanal tur
sensör
tur
turkey
vadisi
video
yapılır
çekilir
çekim
çekimi
çekmek
Işık Ölçümü Pozometre ve Doğru Pozlama
/in Fotoğrafçılık/tarafından Bülent ErdalGörüntü veya objenin üzerine düşen ışığı, diğer bir ifade ile pozladığımız konunun parlaklığını ölçme işlemi veya yöntemidir. Çektiğimiz fotoğrafların aşırı yada az pozlanmamış olmaması için konumuz üzerine düşen ışığın düzgün olarak ölçülmesi gerekmektedir. Pozometre ile alınan ölçüm sonuçları enstantane, diyafram ve ISO değerleri için önemli olduğu için bunların doğru okunması ve ayarı çok önemlidir ve de doğru pozlama ‘yı oluşturur
Bu ayarları doğru yaptığımız halde istediğimiz ölçüde başarılı fotoğraflar ‘da üretemediğimiz durumlar olmuştur. Bunun en belirgin nedeni ise makinemize, ışık ölçümünü nereden yapması gerektiğini doğru olarak belirtmemiş olmamızdır.
Makinamız ile otomatik mod’da (Auto bu mod’da her üç bileşeni de makine belirler ) çekim yapmayı bir kenara bırakırsak;
Diğer modlar:
-P (programlanmış otomatik),
-S (enstantane öncelikli),
-A (diyafram öncelikli)
-M (manuel) mod ‘da ise kullandığımız diyafram açıklığını, ve perde hızının ikisini birden biz belirleriz.
A-diyafram öncelikli, S-enstantane ( perde) öncelikli modlarda bu etmenlerden birini biz belirleyip diğerini ise makine otomatik olarak seçer.
P-S-A-M Modları
Örnek olarak, şayet alan derinliği gibi nedenler ile, diyafram açıklığı nı (A modu) biz seçmişsek , makinemizin ışıkölçeri (pozometre) kullanmamız gereken enstantane ( perde hızları) konusunda bize rehberlik edip otomatik ayarını kendi yapar. Eğer hareketi objeleri çekebilmek için perde hızını (S modu) belirlemişsek, makinemiz deki ışıkölçer (pozometre) kullanmamız gereken diyafram ayarını aynı şekilde yine kendi yapar.
Bu işlemleri yapmadan önce öncelikle ISO ayarını yapmamız gerekir, ISO seçimi, algılayıcı yüzey’in (sensör) ışığa karşı olan hassasiyet ayarıdır.
Makinemiz bu işleri yaparken, ışıkölçerden (pozometre) gelen bilgileri kullanır. Öncelikle ISO değeri seçildikten sonra ışıkölçer kullanmak istediğimiz diyafram / enstantane (perde hızı) bileşenleri konusunda bizi bilgilendirir. Yani bir başka deyişle pozometre (ışıkölçer) seçmiş olduğumuz ışık koşullarında oluşacak en iyi pozlama hakkında bilgi verir. Makinemiz içindeki pozometre (ışıkölçerin) markalara göre küçük farklılıkları bulunsa da ölçüm yöntemleri hemen hemen aynıdır.
Ölçüm yöntemleri şunlardır:
Matris / Genel ölçüm: Genel olarak çoğu durumlarda doğal sonuçlar elde edilir. Fotoğraf makinesi Kadrajdaki karenin geniş bir alanını ölçerek genel bir ortalama alır pozlamayı, renk, kompozisyon ve ton dağılımını buna göre değerlendirir. Birçok durumda ve manzara çekimlerinde önerilir.
Pozlama Yöntemleri
Merkez Ağırlıklı ölçüm (Centre_Weighted) : Fotoğraf makinemiz tüm resim karesini ölçer ancak en geniş ağırlığı %60 – 80 olarak merkezdeki alana verir. En önemli avantaj ise kadraj kenarındaki parlaklıklardan resmin etkilenmemesidir. Nesnemiz kadrajın ortasında ise iyi sonuçlar verir. Portre veya ters ışıktaki çekimler için’de önerilir.
Pozlama Yöntemleri
Nokta ölçüm (Spot Metering): Fotoğraf makinemiz bu konumda çap içindeki 3.5 mm.(resim karesinin yaklaşık olarak %2.5) kısmını ölçer Daire mevcut ve etkin netleme alanı üzerine ortalanır, obje arka planı çok parlak veya karanlık olsa bile konunun doğru bir şekilde pozlanması sağlanmış olur. bu durum ise merkezdeki konuların doğru olarak ölçülmesini mümkün kılar. Yakın plan veya (Makro vb.) çekimlerde’de önerilir.
Hoşçakalın …
Pozlama için Işık Ölçümü
/in Fotoğraf Makinası/tarafından Bülent ErdalFotoğrafçılığın temeli sayılan bu konu için digital teknolojinin olmadığı geçmiş yıllarda mekanik olan aygıtlar kullanılmıştır. Işığa karşı ISO duyarlılığı düşük olan siyah-beyaz filmlerin kullanıldığı dönemlerde fotoğraf çekimi yapanlar göz kararı veya tecrübeye dayanarak pozlama yapıyorlardı. Daha sonraları Renkli filmlerin yaygın olarak kullanılmasıyla birlikte doğru pozlama önem kazanmıştır, çünkü renkli filmlerin pozlama değerinin doğru olarak tespit edilmesi teknik bir zorunluluk olarak belirmiştir.
Doğru pozlama nın yapılabilmesi için diyafram, enstantane ve ISO değerlerinin obje veya konunun ışık durumuna göre belirlenmesi gerekir.
Bu amaç için fotoğrafçılıkta belli aygıtlar kullanılır. Işık ölçer (pozometre) adı verilen bu cihazlar ya haricen ayrı bir aygıt olarak veya günümüz digital fotoğraf makinelerinin hemen hemen tamamının içinde yer alırlar. Işıktan etkilenen pozometre, ölçülen ışık durumuna göre ISO değeri, diyafram açıklığı ve enstantane olmak üzere pozlama değerlerini verir.
Kabaca bir örnek verecek olursak 100 ISO değeri için cihaz veya makinamız 1/500 için f 2, 1/125 için f 4, 1/60 için f 5.6, 1/30 için f 8 ve 1/15 için f 11 değerlerini karşılık olarak verir. Şayet 1/500 enstantane hızı seçilirse diyafram çok açık konumdadır; böylece alan derinliği azalmış olur. 1 /15 enstantane hızı seçilirse makine elde tutularak çekim yapılamaz, makinenin sabit bir yer veya tripod ile kullanılması gerekir, ancak bu pozlama ‘da f 11 diyafram değeri ile geniş bir alan derinliği elde edilmiş olur.
Pozlama açısından doğrudan düşen (düşey) ve yansıyan ışık mevcuttur, bu sebeple ışık ölçüm sisteminde de iki tür ışık ölçülür. Işık kaynağından obje veya konuya gelen ışığın ölçümü düşen ışık ölçümüdür. Obje veya konudan fotoğraf makinesine yansıyan ışığın ölçümü ise yansıyan ışık ölçümüdür. Fotoğraf çekiminde özel olan durumlar dışında genellikle yansıyan ışığın ölçümü yapılır. Fotoğrafı çeken için bakış açısı, yani objektifin görüş alanı içinde bulunan konunun ışığı önemlidir.
Fotoğraf makinesini ya da harici ışıkölçer kullanırken Işık ölçümüyle ilgili olarak üzerinde durulması gereken diğer bir konu da renk tonlarına göre yapılan ışık ölçümüdür.
Masmavi bir gökyüzü, beyaz bulutlar ve önünde rengarenk kırmızı çiçeklerden oluşan bir konunun fotoğrafını çekerken mavi, beyaz ve kırmızı renkler çerçeve içinde yer alan belirleyici renk unsurlarıdır. Beyaz renge göre ışık ölçümünü yaparsak mavi ve kırmızı renkler açık tonda çıkacaktır. Kırmızı renge göre ölçümü yaparsak, beyaz ve mavi renkler koyulaşır. Maviye göre ışık ölçümünü yaptığımızda ise mavi zeminin önündeki beyaz bulutlar ve kırmızı çiçekler resmedilmiş olur. Bu konudaki basit kural şudur, Resmedeceğimiz çerçeve içindeki belirgin yada etkin görülmesi istenilen renge göre ışık ölçümünün yapılmasıdır.
Hoşçakalın …
Sitemizdeki Diğer ilgili Konuları aşağıdaki linklere tıklayarak izleyebilirsiniz>>>
>>> Fotoğrafçılık Nedir
>>>Işık Ölçümü Pozometre ve Doğru Pozlama
Objektif Bakımı Objektif Temizliği
/in Fotoğrafçılık/tarafından Bülent ErdalObjektif fotoğraf makinamızın dünyaya açılan gözüdür. Objektif bakım ve Objektif temizliği dikkat etmemiz gereken en önemli husustur.
Objektif temizliği ‘ne ilk önce yumuşak dokulu fırça ile (samur fırça gibi) objektif dışından başlıyoruz. Daha sonra eğer objektifimizde filtre varsa çıkarıp ön merceğimizi de yine fırçamız ile güzelce kenar girinti çıkıntılar dahil temizleyip hava pompası ile tozlardan iyice arındırıyoruz.
Temizlik Seti
Lens Fırça
Sonraki aşamada merceğimizin üzerinde oluşabilecek yağ tabakası temizliğini bu iş için kullanılan Güderi, Fiber bez, mercek temizlik kalemleri, pamuk çubuğu gibi malzemelerle yapıyoruz.
Mercek temizlik sıvısı için kesinlikle Alkol, Kolonya benzeri aşındırıcı sıvı maddeleri kullanmayıp, bu iş için üretilmiş olan sıvı solüsyonları tercih ediyoruz .
Merceğimiz üzerine Optik sıvı solüsyonunu ortaya gelecek (Objektifin kenarlarına taşmayacak) şekilde yeteri kadar püskürttükten sonra yumuşak dokulu bir bez ile merceğimiz üstüne dağıtıyoruz sonra kalan solüsyon lekelerini de fiber bezimizle iyice temizledikten sonrada pamuk çubuğu ile kenardaki tozları alıp hava pompamızı tutuyoruz.
Arka mercek’te ise pamuk çubuğunu optik sıvı solüsyonunu ile ıslatıp merceğin merkezinden dışına doğru dairesel hareketle temizleyip, yine havamızı tutup işlemimizi bitiriyoruz.
Hoşçakalın …
Frig Vadisi – Ayazini Nerede Nasıl Gidilir
/in Gezi, Tarihi Yerler/tarafından Bülent ErdalAfyonkarahisar ’a bağlı İhsaniye ‘nin beldelerinden biri olan Ayazini kasabasına Afyonkarahisar Eskişehir karayolunun 27 Km. den sağa doğru 4,7 Km. giderek ulaşılabilirsiniz.
Ayazini kasabası Frig döneminden beri halen yerleşim yeri olarak kullanılmakta olup, bölgede yapılan incelemelerde Roma ve Bizans dönemine ait kalıntılara da rastlanmaktadır.
Günümüzde de yerleşim yeri olan köy Frig vadisi içinde kaldığı için bazen evin duvarına yaslanmış kaya mezarı, bazen de evlerin yanında o döneme ait kayalara oyulmuş Frig yaşam alanlarını görebilirsiniz. Buradaki görüntüler çoğunlukla tarihi dokuyla uyum içindedir.
Frig Vadisi Ayazini
Frigler yaşam alanlarını tüf kayalıklar içine oyarak yapmışlardır, bölgenin volkanik yapısı gereği tüf kayalıklar oldukça yumuşak dokuda oldukları için kolayca oyarak yapılan yaşam alanları güzel olduğu kadar ilginç ve görülmeye değerdir.
Avdalas Kalesi
Frig vadisi ndeki diğer önemli yapı olan Avdalaz kalesi çok katlı , alanlar arasında geçiş sağlanarak ve hem kazılıp hem de oyularak yapılmış ilginç bir örnektir.
Tarihle tamamen iç içe olan Ayazini köyü en zengin Frig eserlerine sahip olan belde olmasından dolayı sit alanı içinde kalmaktadır. Onun için bu beldede yapılan ve yapılacak olan her türlü çalışmalar Anıtlar yüksek kurulu tarafından denetlenmektedir.
Ayazini Kasabası
Ayazini beldesinde 2004 yılından beri her yıl Kültür ve Turizm festivali düzenlenmekte olup, festivalde çeşitli şenlikler, geçit törenleri ve defileler yer almaktadır.
Ayazini beldesinde konaklama imkanları çok kısıtlı olduğu için, Ayazini ne birkaç Km. uzaklıktaki Gazlıgöl ve Gecek kaplıca ve Termal tesis ‘lerinde, Otel ve Motellerin yanı sıra İçinde termal suların olduğu Villa ve evlerde de kalarak keyifli bir Termal tatilde yapmış olursunuz.
Frig Vadisi / Ayazini Nerede Nasıl Gidilir: Harita için “TIKLAYIN”
360 Derece Sanal Tur
FRİG VADİSİ 360 Derece Sanal Tur ile gezmek için lütfen tıklayın!
…………
“Galeriyi tam ekran görüntülemek için açılan pencerede üzerine çift tıklamanız yeterli olacaktır…”
Antalya Kaş
/in Gezi/tarafından Bülent ErdalTürkiye‘nin Akdeniz kıyısında güzel bir liman bölgesi, Antalya’nın en batıdaki ilçesi Likya Dönemi’ninde en gözde şehirlerinden biri olan olan Kaş, tarihin büyülü kalıntıları sevimli ve tarih kokan eski liman çevresinde yer alan küçük şirin çay evleri, kafeteryaları, renkli hatıralık eşya satan dükkanları, bar ve restoranları, çok eğlenceli gece hayatı ile tipik ve şirin bir Akdeniz sahil kasabası olarak misafirlerini büyülüyor.
Kaş
Doğal güzellikleri, tarihi doku ve mimari yapısı ile turizm cenneti olan Kaş’ta alternatif su sporları içinde her türlü imkan bulunmakta olup. eğlenceli plaj etkinlikleri arayan gezginler içinde mükemmel bir seçimdir. Çakıllı, altın rengi kum ve son derece temiz sulara sahip Kaputaş plajı da görülmesi ve denizine girilmesi gereken yerlerdendir. Ayrıca trekking, yamaç paraşütü, dağcılık, rafting gibi doğal etkinlikler için sayısız olanaklarda elinizin altında. Bu sporların en güzellerinden biri olan batıkları görebileceğiniz ve de deniz altının üstünden daha güzel olduğunu keşfedeceğiniz sualtı dalışları da yapılmaktır.
Kaputaş Plajı
Kaş ‘ın tam karşısında, yaklaşık 2.000 m. mesafede Yunanistan’a bağlı olan Meis Adası küçük feribotlarla ve teknelerle gidilen, güzel bir gün geçirmek için ise alternatif adreslerden biridir. Dünyaca üne sahip Patara kumsalları, Batık şehir Kekova, St. Nicholas Kilisesi (Demre) Kaş ‘tan sadece yaklaşık yarımşar saatlik mesafededir… Diğer gezilecek yerlerin mesafesi >>>
Antalya 185 km
Dalaman 150 km
Demre 45 km
Fethiye 110 km
Finike 75 km
Kalkan 29 km
Olympos 116 km
Patara 45 km
Üçağız-Kekova 33km
Kaş Büyükçakıl Plajı
Kaş ‘ın tarihçe ‘si belde etrafında adı bilinen Kyaenai, Istlada, Apollonia, İsinda gibi antik kentlerin yanında ismi bugünde bilinmeyen birçok harabe kalıntıları vardır. Bunlar irili ufaklı antik yerleşim yerleridir. Örnek olarak Tüse Köyü yakınlarındaki alçak bir tepe üzerinde bulunan Tysse adında küçük bir yerleşim yeridir.
Yüzölçümü olarak 2.230 km² ‘dir. Batıdaki sınırı Eşen Çayı ile Muğla ya bağlı Fethiye ilçesinden ayrılır. Doğudaki sınırı ise Demre ‘nin kuzeydeki Elmalı ve ilçelerine komşudur. Antalya ‘ya 185 km. mesafede bulunan Kaş ‘ın sahil uzunluğu ise yine yaklaşık 70 km. civarındadır.
Bölgede Akdeniz iklimi hüküm sürer. Yazları sıcak ve kurak, kışları ise ılık ve yağışlı olup, 700 m. yüksekliğe kadar Akdeniz iklimi, yüksek kesimler de ise Karasal iklim hakimdir. Kaş beldesi yazın gündüzleri Akdeniz sahillerimizin en serin bölgesi olup, nem oranı açısından da Akdeniz kıyı şeridinin en düşük değerlerine sahiptir. Kışın ise belde sırtını yüksek dağlara dayadığı için hava sıcaklığının 0° ‘ın altına hiç düşmediği Türkiye‘deki tek bölgedir.
Kaş halkı geçimini yaz sezonu içinde turizm amaçlı turistik eşya, pansiyon, otel, ve motel işletmeciliği yaparak sağlamaktadır. Belde halkının çoğunun ise yayla köylerinde de tarım yapılan toprakları mevcuttur. Ova ve yaylalarında ise önemli miktarda yaş sebze, meyve ve çiçek üretimi yapılmaktadır. Balıkçılıkta önemli girdileri arasındadır.
360 derece
…………
Kaş & Meis Adası’nı 360 derece Sanal Tur ile gezmek için lütfen tıklayın!
…………
Galeriyi tam ekran görüntülemek için açılan pencerede üzerine çift tıklamanız yeterli olacaktır…
Makro Fotoğraf Nasıl Çekilir
/in Fotoğrafçılık/tarafından Bülent ErdalYakın olan çekimler, “macro” diğer bir deyişle makro çekimler ( close-up ) konu veya objeye çok yakın planda yapılmış olan çekimlerdir. SLR olan fotoğraf makinalarının objektifleri konu veya objeye yaklaşık 30 – 40 veya 50 cm. kadar yakınlaşabilirler. Bu ise çoğu bu tip çekimler için yeterli olmayabilir. Bu tip çekimlerde en doğru ve başarılı fotoğraf sonuçları konuya birkaç cm. yaklaşma olanağı olan makro objektifler ile alınır.
Makro Çekim
Makro fotoğrafçılık için kullanacağımız ekipmanlar konuya ne kadar yaklaşmak isteğimizle orantılıdır. Elimizde örnek olarak 70 -200 mm bir zoom ve bunun ayrıca makro ayarı bulunuyorsa elimizdeki bu imkan bazı yakın çekimler için yeterli olabilir. Konuya birkaç cm. yaklaşma imkanı sağlayan tele – makro objektiflerin dezavantajı fiyatlarının yüksek olmasıdır.
Makro çekim yapmanın daha farklı ve ekonomik yolu close – up filitreler kullanmaktır. Değişik özellikte olan bu mercekler +1, +2, +4 veya +10 gibi değerlerde olup objektifin önüne takılıp başarılı sonuçlarının yanında oldukça da ucuz merceklerdir. Genelde en iyi sonuç +4 ile alınır.
Konuyu 1/1 çekmek tercih edilendir, konuyu daha fazla büyütmek için ise körük dediğimiz sistem ile çalışmamız gerekir, bu ekipmanlar objektif odak uzaklığını yani ışık yolunu uzatarak daha da yakın çekimler yapılmasına olanak sağlarlar.
Makro Çekim Close-Up
Makro Çekim Sinek
Makro çekimler için de en iyi olan aydınlatma gün ışığıdır. Fakat konunun konumuna göre direkt olan aydınlanma, parlama ve sert gölgeler olarak ortaya çıkabilir, buda sorun oluşturur. Böylesi durumlarda karton reflektör veya flaş kullanımı uygundur. Fakat konu objektife çok yakın olacağı için flaş kullanımında çok parlayan ışığın karanlık gölgeler oluşturmaması için, konunun her tarafını eşit şekilde aydınlatan ring (Dairesel) veya makro flaş kullanmak gerekir. Flaş ile yapılan çekimlerde diyaframın mümkün olduğunca kısık tutulması da akıldan çıkarılmamalıdır.
Ysuhara Nanoha Ring Flaş lı Makro Lens
Yine makro çekimlerde obje veya konuya olan yakın netleme mesafesi kontrolü zorlaştırır. Konuya olan mesafe çok az olduğu için alan derinliği de çok sınırlıdır, en ufak bir iki milimetrelik hata bile fotoğrafın flu çıkmasına sebep olacaktır. Bu sebeple netlemenin doğru yapılması, kısık diyafram kullanıp uzayacak olan poz sürelerinde ise sallanmanın engellenmesi için tripod kullanmak gereklidir.
Konunun arka planının karmaşık olmaması için fotoğrafa bakıldığında dikkat dağıtıcı parlak renklerden kaçınılmalıdır. Açık diyafram kullanıp arka planın flu olması da ayrı bir seçenektir.
Tripod için Makro Kafa
Hoşçakalın …
Sitemizdeki Diğer ilgili Konuları aşağıdaki linke tıklayarak izleyebilirsiniz>>>
>>> Fotoğrafçılık Nedir