İletişim Bilgileri
e-mail: info@fotopanorama360.com
web : www.fotopanorama360.com
Tel: 0542 413 16 70
Merkez Ofis-I : Harem İskele Cd.
Özlem Ap. No:49 D-11
Üsküdar-Çiçekçi / İSTANBUL
Merkez Ofis-II : Düzlerçamı Mh. 6646 Sk. No8
Döşemealtı / ANTALYA
Blog Yazı Kategorileri
- 360 Sanal Tur (32)
- 3D Modelleme (1)
- Aksesuar (17)
- Çeşitli (2)
- Dron / Multikopter (2)
- Fotoğraf Makinası (18)
- Fotoğrafçılık (108)
- Gezi (84)
- Kamping (1)
- Monitör (3)
- Sosyal Medya (2)
- Su Altı (1)
- Tarihi Yerler (11)
- Teknoloji (13)
Etiketler
360
360 derece sanal tur
antalya
antik
diyafram
dslr
en
fethiye
fotoğraf
fotoğrafta
fotoğrafçılık
fotoğrafçılığı
fotoğrafı
gidilir
havadan
ile
ISO
kalesi
kaputaş
Kaş
kenti
koyu
lens
multikopter
müzesi
nasıl
nasıl gidilir
nasıl yapılır
nedir
nerede
objektif
Plajı
pozometre
sanal
sanal tur
sensör
tur
turkey
vadisi
video
yapılır
çekilir
çekim
çekimi
çekmek
Siyah Beyaz Fotoğraf Çekim Teknikleri
/in Fotoğrafçılık/tarafından Bülent ErdalBirçok popüler fotoğrafçı sergilerinde veya albümlerinde, çektikleri fotoğraflar niçin siyah beyazdır merak ediyor musunuz? Gelin yazımızı birlikte okuyalım.
Fotoğraf çekiminin yaygınlaştığı o ilk dönemlerde sadece siyah beyaz vardı insanlar çektikleri objeleri renkli görmesine rağmen renkli terimi henüz fotoğrafçılık dalında kullanılmıyordu. Çünkü o dönemin teknolojisi buna pek müsait değildi.
Günümüzde ise gelişen teknoloji ile gerek renk doygunluğu gerekse renk kontrastı bakımından zengin oldukça da güzel fotoğraflar çekmek mümkün. Hatta şu an High Dynamic Range fotoğraf tekniği ile sanki masal dünyasını andıran renklerden oluşan fotoğraflar elde edebiliyoruz. Bu imkanlara rağmen günümüzde neden hala siyah beyaz. tutkusu var, belki şöylede açıklayabiliriz gözümüzle gördüğümüz renk skalasının en altı Siyah ve en üstü de Beyazdır, düşünün damatlık ve gelinliğe en çok hangi rengin yakıştığını.
Neden ve niçin Siyah Beyaz Fotoğraf?
Siyah beyaz fotolardaki kompozisyon, doğru şekilde kullanılırsa, renkli fotoğraflardan çok daha doyurucu, etkili ve daha akılda kalıcı oluyor, Konunun görsel sunumu, tasarım yeteneği, anlatımını, duyguları yansıtmaya daha müsait. Renkli cephesinde ise gözün birçok rengi algılayarak zihnimizde oluşturduğu renk duygusunun daha baskın ve ön planda olması, siyah beyaz fotoğrafta ise iki renk arasındaki gri tonların renk cümbüşü olmadan duyguları daha ön plana çıkarması diye tanımlayabiliriz.
Bunun için birçok profesyonel fotoğrafçı, fotoğraflarında kullandığı modelin fotoğraflarının hem renklisini hem de özellikle siyah beyaz ını çekmeyi de ihmal etmiyor.
Siyah Beyazı Nerede Tercih Etmeli
Her ne olursa olsun siyah beyaz fotoğrafın güçlü kompozisyona sahip olduğunu söylesek de, duyguyu ve nostaljiyi yansıtması bakımından farklı tercih sebebidir. Onun için fotoğrafın siyah beyaz olmasının nerede anlam kazanacağını veya tercih etmemiz gerektiğini iyi bilmeliyiz.
Dış mekanlarda Siyah beyaz fotoğraf çekmek için gölge tercih unsurudur. Zira gölgeler, siyah beyaz fotoğrafın en önemli unsurlarından bir tanesidir. siyah olan gölge, siyah beyaz bir fotoğrafta çok daha baskın halde görünecektir. Özellikle sıralı gölgelere sahip bir mekan bulursanız, kompozisyonunuz oldukça zenginleşecektir. Ayrıca kompozisyon, ışık, perspektif birazda sabır.
Portre çekimlerinde ise siyah beyaz fotoğrafların farklı bir yeri vardır. Duygu yüklü bir anlamı ifade eden bir portre fotoğrafı çekmek istediğimizde, modelin surat ifadesi oldukça önemlidir. Model, duygularını ne kadar iyi fotoğrafa yansıtabilirse, fotoğraf o kadar anlamlı ve güzel olur.
Yağmurlu havalar, genelde kasvet ve hüzün ifade ettiği için oluşan ortamda siyah beyaz fotoğraf farklı bir duyguyu yansıtmak için mükemmel ortamlar sağlar bize.
Siyah Beyaz Fotoğrafı Nerelerde Tercih Etmemeliyiz
Siyah beyaz fotoğrafların her zaman çekici olacağı söylenemez, Bazı yerlerde zayıf kompozisyonlar oluşabilir Kapalı mekanlar buna farklı bir örnektir. Kapalı mekanlarda eğer ekstra bir ışık kaynağı kullanmıyorsanız Karanlık çıkan bir fotoğrafın, üstüne bir de siyah beyaz çekimin ortaya çıkaracağı görüntü hiç de hoş olmayabilir. Eğer bulunduğunuz ortamda ekstra bir ışık mevcutsa, o zaman ortamın dokusunu yumuşatarak makinenin flaşıyla birlikte çekilecek objenin sınırlarını keskinleştirerek hoş kapalı mekan çekimleri gerçekleştirebilirsiniz.
Renkli Fotoğraf çekimi için gün doğumu ve gün batımı sırasında renk skalasının bir hayli geniş olması, Işığın daha sade ve yumuşak bir doku oluşturması çoğu fotoğrafçının aradığı özelliktir.
Fakat siyah beyaz fotoğraf için aynı şeyi pek söyleyemeyiz. Zira siyah beyaz bir fotoğraf için sabahın ilk ışıklarında çekim yapmak genellikle pek tercih edilmez . Aynı şey akşam vakti çekilen fotoğraflar için de geçerlidir.
Fotoğraf Bir Sanattır… Hoşçakalın
Yüksek Hızlarda Fotoğraf Çekmek
/in Fotoğrafçılık/tarafından Bülent ErdalÇekimlerde enstantane hızı tercihimiz hayli önemlidir. Standart olan objektif veya lenslerle, günlük fotoğraf çekimlerinde, hızımızın 1/50 1/125 saniye arasında olması motion blur’u (kameranın hareketinde bulanıklık veya titremeyi) engelleyecektir.
Fakat enstantane hızını en az saniyenin 1/500′ine ayarlarsak, hızlı enstantanenin avantajı olan donma eylemini fotoğraflarımızda görebiliriz. Yüksek hızlardaki fotoğraflarda (özellikle sportif olan fotoğrafçılıkta) çektiğimiz fotoların net olması çok önemlidir. Ancak enstantane hızını arttırmamız, diğer ayarlarda değişiklikler yapmamızı da gerektirecektir. Yani Enstantane’yi yükselttiğimiz oranda diyaframı daha fazla açacak, o oranda da ISO ‘yu yükseltme ihtiyacı hissedeceğiz.
Diyafram Enstantane ISO
1/30
1/250
Öyleki bazen saniyenin sadece yüzde birlik bir dilimini kapsayan etkileyici bir anı çekmek bayağı zor hatta imkansız olabilir. Bu gibi kritik durumlarda bir çok fotoğrafçı “sequence” denen yani birbiri ardına fotoğraf çekme modunu kullanırlar. Bu özelliğe haiz olan fotoğraf makineleriyle çektiğimiz birçok fotoğrafı daha sonra inceleyebilir ve yeterli keskinliğe sahip olmayan ya da işimize yaramayacak fotoğrafları silebiliriz.
Yüksek Hızda Fotoğraf
Yüksek Hızda Fotoğraf
Yüksek Hızda Fotoğraf Çekmek
Eğer dalgalanan bir saçı ya da duştan veya bardaktan akan suyun resmini çekmemiz gerekiyorsa flash kullanmanız gerekecektir. Birçok fotoğrafçı flash’ ı hareketleri dondurmak için stüdyolarında bu işe uygun ışık kaynağı olarak kullanırlar. Flashlar ve paraflashlar saniyenin 1/800 ve 1/2000 zaman dilimi oranında açık kalabildiği ve diyagramı da f-8′e ayarladığımız zaman resimdeki her şey jilet keskinliğinde fotoğraflanacaktır.
Fotoğraf Bir Sanattır… Hoşçakalın
www.fotopanorama360.com
HDR fotoğraf Nasıl Çekilir ve Çekim Teknikleri
/in Fotoğrafçılık/tarafından Bülent ErdalHdr fotoğraf, veya HDR nedir, (high dynamic range) faklı değerlerde pozlandırılmış vede standart olan 3 kare fotoğrafın üst üste birleştirilmesinden oluşmaktadır. Kısaca HDR fotoğraf nedir sorusu fotoğraftaki aydınlık yüzey ile karanlık yüzey arasındaki ışık şiddetinin farkıdır.
Kadrajımız içinde kalan çok ışıklı veya gölgeli yerleri tek kare çekimde dengeye getiremeyeceğimiz için, aynı konumda farklı çekeceğimiz her kare resimde ışık değerlerinin farklı olarak optimize edilmesi gerekmektedir. Bu işlevin tercihen kullanılacağı kadrajlar ise ışık yoğunluğunun homojen dağılmadığı, karanlık ve aydınlık bölgelerin fazla olduğu, ters ışık ve iç mekan ‘da yapılacak olan HDR çekimlerdir.
Eğer pozlama hakkında fazla bir bilginiz yoksa veya SLR kamera kullanıyorsanız; autobracete seçeneğini kullanıp çekim esnasında diyaframı 7.1-10 , Pozlama telafisi ayarını da -3 +3 değişen aralıkta kadraj ve ışık koşullarına bağlı olarak ayarlayıp, çekiminizi yapabilirsiniz.
Aslında bu iş için pahalı ve özel makinalara pek ihtiyacınız yoktur, hemen hemen her tür digital fotoğraf makinası bu iş için uygundur,(Poz lamayı bilmek şartıyla)
HDR tekniğindeki temel mantık koyu ve açık alanlar arasındaki dengeyi sağlamaktır. Örnek vermek gerekirse arka fonumuzda güneş gibi kuvvetli ışık kaynağı varsa yapılacak ayara göre, fotoğrafta ya güneş çok parlak veyahut öndeki objeler karanlık ve siluet şeklinde çıkar, bu durumu HDR tekniğiyle pozlayıp telafi etmemiz mümkündür.
Oluşturulmak istenen fotoğrafın -2Ev 0Ev +2Ev üç farklı pozda çekilmesi gerekmektedir veyahut bu pozlamayı göstermeyen makinalarda ise pozlama süresiyle oynayarak koyu, orta, açık parlaklık değerlerinde pozla malıyız, oluşan fotoğraf dosyalarını jpeg formatında bilgisayarımızdaki Photoshop veya herhangi bir başka programla (Photomatix gibi) HDR Merge seçeneği ile parlaklık ,kontrast, beyaz-siyah kırpma ve dengesini düzenleme, RGB renk doygunluğunu ayarlama, gölge kısımlarını dengeleme gibi değerleri de ayarlayıp birleştirdiğimizde işlemimizi tamamlamış oluyoruz.
HDR foto çekilirken dikkat edilmesi gerekenler
1- Fotoğraf Karesinde hareket olmaması .(rüzgarlı havada hızlı hareket eden bulutlar, Rüzgarda sallanan ağaçlar, insanlar, hayvan gibi hareketli nesneler bulunmamalı.)
2- Makinenin sabit duracağı bir zemin yada Tripod (üç ayak) kullanımı özellikle tercih edilmelidir.
3- Arka Arkaya çekeceğiniz fotoğraflarda titreme ve kayma olmamasına özen gösterin
Fotoğraf Bir Sanattır… Hoşçakalın
Sensör Temizliği, Sensör Leke, Sensör Bakımı
/in Fotoğraf Makinası/tarafından Bülent ErdalDSLR makineler narindir ve hassas bakım isterler. Temizliğine dikkat etmemiz gereken en önemli parçalarından biri makinemizin sensör bakımı dır. Eğer makinamızda sensör leke li veya tozlu, kirli ise çekilen fotoğrafta bir çok siyah nokta ve de lekeler görürüz. Bu siyah noktalar çoğunlukla toz ve kirdir. Sensör temizlemenin çeşitli alternatifleri mevcuttur, hatta temizlik kitleriyle kendimizde yapabiliriz, ama bu konuda tecrübeli değilseniz bu işi servis veya bir uzmanına yaptırmalıyız yoksa geri döndüremeyeceğimiz hatalara sebep oluruz. Makinemizde titreşimli sensör temizleme özelliği bulunsa da bunun her zaman işe yaramadığını söyleyebiliriz.
Sensörü temiz tutmak için yapmamız, dikkat etmemiz gerekenler:
1- Makinemizin Lens değişimini yaparken mümkün olduğunca tozsuz ortamları tercih etmeye özen gösterin. Rüzgarlı, toz, toprak, Plaj – kumlu ortam gibi benzeri yerlerde lensinizi değiştirmemeye özen gösterin.
2- Lensinizi çıkarmadan önce makinenizi muhakkak kapatın. Aksi durumda elektro statik oluşacağından makinede toz çekici manyetizma oluşabilir.
3- Lens değişimini yaparken makineyi aşağıya bakacak pozisyonda tutun, tozların makinenizin içine düşmesini önlemiş olursunuz. Sensör e kesinlikle el sürmeyin.
4- Lensi değiştirmeyi kısa sürede halledin, zaman ne kadar uzun olursa, o kadar fazla toz alma riski oluşur.
5- Belli zaman aralığında makineniz aşağı bakacak pozisyonda hava üfleyici pompa ile makinenizin içine hava püskürtün, böylece tozların dökülmesini sağlayacaksınız.
6- Toz olup olmadığını test etmek için kısık diyaframda (f22 gibi) mavi gökyüzü veya beyaz kağıdı çekin.
Fotoğraf Bir Sanattır… Hoşçakalın
www.fotopanorama360.com
Panoramik Fotoğraf Nedir Nasıl Oluşur
/in Fotoğrafçılık/tarafından Bülent ErdalPanorama fotoğraf bir görselin gözle görünen vede kadraja sığdıramadığımız kısmının digital fotoğraf makinesi ile parça parça çekilip çeşitli programlar yardımı ile birleştirip Panoramik Çekim sayesinde geniş açılı zengin içerikli fotoğraf şeklinde oluşmasıdır.
Panoramik Fotoğraf Nedir ?
Panoramik fotoğraf herhangi bir görüntünün, bir manzara, bir dağ, güzel bir koy, veya geniş dik bir yapı, gibi görsellerin yatay çekimde yan yana dikey çekimde üst üste olma şartı ile birden fazla çekim (Fotoğraf karesi) yaparak, digital programlarla birleşmesi sonucu ortaya çıkan geniş açılı fotoğraf çalışmalarıdır. Burada makinamızı sabit bir eksen etrafında döndürerek 360 derece çekim de yapabiliriz, bu çekimleri yaparken dikkat etmemiz gereken hususlar ise şöyledir.
– Panorama modu bulunan bir makinayla çekim yaparken bu modun özelliği olan, bir önceki çekmiş olduğumuz karenin 4 te birlik yani %25 lik bölümünün yeni çekeceğimiz karenin üstünde hayali olarak görülmesidir, her çekeceğimiz yeni kare için bu olgu geçerlidir. Bunun sebebi bilgisayarımızda resimleri birleştirirken ek yerlerinin hatasız üst üste oturması için referans noktalarının sağlanmasıdır. Dikkat etmemiz gereken önemli bir hususta hareketli objelerin fotoğraf karelerimiz de mümkün olduğunca az yer almasıdır.
Eğer fotoğraf Makinamız da panoramik çekim modu yoksa, elbette yine panoramik çekim yapabiliriz, fakat resmimizi çekerken bir önceki karenin en az %25 lik kısmının yeni çektiğimiz kare içinde olmasına, makina yı yatay pozisyonda çevirirken aşağı yukarı pozisyonunun sabit olmasına dikkat etmektir. Yoksa çekilen resimleri birleştirdiğimizde aşağı veya yukarı doğru eğim oluşur, bunun içinde ölçülendirilmiş 360 derece dönen panoramik bir tripod kafa kullanmakta yarar var.
– Diğer bir önemli hususta makinamızın ISO, Pozlama, Diyafram ve mesafe ayarlarını yapıp M (manul) modda hiçbir ayarın değişmeden çekimleri yapmamızdır. Buda farklı değerlerde karelerin oluşmaması için önemlidir.
– Birden fazla çektiğimiz karelerde ışığın geliş acısının farklı pozlamalara sebep olmaması için genelde ışığı arkamıza almaya dikkat etmeliyiz. Yandan gelen ışık çekeceğimiz her karede farklı pozlamalara sebep olacağı için, resimleri birleştirme sırasında farklı kontrastlar kötü panoramik fotoğraf a neden olacaktır.
İstanbul/ ATAŞEHİR Panorama
Boğaz Panorama
– Mümkün olduğunca tripod la çekim yapmaya çalışın eğer tripod unuz yoksa elle de çekim yapabilirsiniz, dikkat etmeniz gereken kol ve dirseğinizi yukarı aşağı hareket ettirmeden sağa veya sola dönerek çekim yapmanızdır. Elde yaptığınız çekimlerde başarılı olabilir, çünkü ben yanımda tripod olmadığı çoğu zaman denedim gayet başarılıydı, şöyle ki elde çekim yaptığınızda makinayı merkezde değil, dış bükey bir yörüngede sağa veya sola çevirdiğiniz için ufuk çizgisindeki optik bükülmeye de engel oluyorsunuz. Fakat kapalı veya dar bir mekanda çekim yapacaksanız, kesinlikle tripod kullanmalısınız, aksi taktirde yakın çekim olduğu için resimlerin birleşme başarı oranı düşecektir.
– Zaman içinde panoramik çekim veya panoramik fotoğraf nasıl çekilir konusunda uzmanlaştıkça yatayda veya dikeyde tek yönlü çekeceğiniz resimleri hem yatay hem de dikey çekerek birleştirirseniz daha detaylı geniş ve uzun panoramik fotoğraf lara sahip olacaksınız.
– Resimleri birleştirme kısmına gelince bu konuda bir çok yazılım var, ama hepimizin elinin altında bulunan PhotoShop la bu işi kolayca halledebiliriz.
Fotoğraf Bir Sanattır… Hoşçakalın
www.fotopanorama360.com
Karda Fotoğraf Çekmek, Kış Fotoğrafçılığı
/in Fotoğrafçılık/tarafından Bülent ErdalKış Fotoğrafçılığı/caption]
Kışın o güzelim karda fotoğraf çekmek çok zevkli ve de farklı bir deneyimdir. Kar manzaraları, kış fotoğrafı nın en zorlu ama en keyif veren uğraşlarından biridir. Kar fotoğrafı / karda fotoğraf nasıl çekilir konusuna gelirsek Kar kaplı alanların açık olan tonu, orta-gri tondan daha açık olduğu için fotoğrafımızı çekerken zorluk yaşayabiliriz.
Bu özel durum fotoğraf makinası ışık ölçer’ inin hata yapmasına ve çekim için genelde hatalı ışık değeri okumasına neden olur. Yani kısaca fotoğraf makinesinin otomatik ayar yapabilmesi karlı ortam için zordur fakat yazımızın ilerleyen bölümünde bu durumu nasıl halledeceğimize değineceğiz.
Kar veya kış fotoğrafçılığı nda resim çekerken derinlik oluşturacak obje, çizgiler ve keskinliklere dikkat etmeliyiz yoksa anlamsız bir beyazlık oluşur.
SnowboardingEğer yukarıdaki fotoğrafta ona derinlik hissi veren ağaçlar, tepe ve öndeki snow board yapan kızlar olmasaydı, resim boş bir beyaz olarak gözükecekti. Bu tip kompozisyona yardımcı olacak beyaz-gri ve canlı renkler, görsellerde ise gölgeler, tezat oluşturacak değişik başka renkleri ‘de fotoğrafımız ‘a dahil etmeye çalışalım.
Kar manzaralarının yanında inanılmaz güzellikte makro fotoğraf lar da çekebilirsiniz. Makro lensinizi, güneşin karların üzerinde parlıyor olmasından dolayı polarize filitre nizi de yanınızda taşıyın. Açık güneşli bir havada, güneş ışığının yansıması sonucu parlak beyaz ışık oluşur, kayakçıların karda gözlük takmasının nedeni budur. Bu sebeple derecelenmiş filitre (graded filter) kullanırsanız değişik tonda renkler yakalamanızda etkili olacaktır.
Kar manzarası na ekleyeceğimiz renkleri bulmak, bize harika görseller elde etmemizi sağlar. Örneğin yaban hayatı fotoğraflıyorsak, beyaz kar ile örtülü bir alanda bir kuşun veya farklı bir hayvanın rengi, fotoğrafımıza çok şey katacak ve güzel bir kompozisyon oluşacaktır.
Kar manzarasında portre fotoğrafı çekmek:
Karla örtülü bir ortam, portre fotoğrafı için güzel bir arka fon oluşturur. Modelimizin üstünde şık bir kar kıyafeti veya çok şık renklerde kayak takımları ile son derece güzel ve başarılı portreler elde edebiliriz. Kar yağarken “kar tanelerinin belirgin olması için“, havanın mümkünse alaca karanlık, kısa pozlamalı ve flaş ile çekmeye dikkat etmemiz gerekir.
Karda Portre Çekimi
[caption id="attachment_9895" align="aligncenter" width="600"] Kar Tanelerinin Belirgin Olduğu Değişik Bir Kare
Kış fotoğrafları çekerken teknik olarak nelere dikkat etmeliyiz:
Genel olarak karlardan yansıyan güneş ışıması nedeni ile makinamızın ışık ve diyafram değerlerinde ufak tefek değişiklikler yapmak zorundayız, kar henüz yeni yağmış ise doğal olarak beyaz olacaktır. “Kar ile kaplı olan alanların açık olan tonu, orta-gri tondan daha açık olduğu için fotoğrafımızı çekerken zorluk yaşayabiliriz” Makinamızın ölçümü objeden yansıyan ışığı ölçer, onun içinde bağımsız değildir.
Makinadaki sistem kadraj ortalamasını aldığı için %18 yansıma payına göre orta griye ayarlanmıştır, objektifin gördüğü her obje orta griye göre algılanır. Onun için kar manzaralı fotoğraflarda makinamız tarafından kadrajın beyaz olan büyük bir bölümü Gri algılanacağı için, ona göre pozlandırma oluşur, bu sebeple saf beyaz olan renkler orta gri (Buz Beyazı) olarak çıkar. Bu durumda fotoğraf makinasının diyafram değerini yaklaşık 2F stop değeri kadar arttırmak gerekir, “örnek olarak makinenin otomatik verdiği F değeri 16 ise siz onu F8′e doğru çekin” böylece kar normal çekimdeki gibi gri değil, beyaz olarak çıkacaktır.
Bir diğer çok kullanılan alternatif durum ise pozlama değerini +1 veya +2 olarak arttırmaktır. Ancak unutmamak gerekir ki bunların doğru bir reçetesi yoktur, makinamızın pozometre ‘si bol güneşli, puslu veya gölge değerlerini farklı algılayacaktır, onun için güneşli ortam için 2,5-3 EV puslu güneş için 2 EV, gölge için ise 1 EV civarı değer eklememiz gerekecektir.
Kar Manzaraları
Bunu makinamızın özelliklerini tanıyarak yani bol bol çekim yaparak anlayacağız. Eğer makinamız da ‘’Bracketing’’ özelliği varsa bu konumda çeşitli fotoğraflar çekip, daha sonra fotoğrafları incelediğimizde örnek olarak, -1 EV, 0 EV, +1 EV değerinde, veya -2 EV, 0 EV, +2 EV değerinde, 0 EV, +1 EV, +2 EV şeklindeki fotoğrafların hangisinin daha doğru pozlandığını bulabiliriz.
Aman Dikkatli Olun!
Kar Manzaraları
Soğukta fotoğraf makinasının pilinin performansının düştüğünü unutmayın!… yanımızda yedek pil bulunduralım. “Dikkat etmemiz gereken diğer önemli konu ise“ makinamızı sıcaktan soğu’a / soğuktan sıcak ortama geçirirken havadaki su buharı aniden yoğunlaşarak su damlacıklarına dönüşür, buda makinanın elektronik yapısına zarar verebilir, Makinamız ortam sıcaklığına gelene kadar bir müddet açmayarak dikkatli olalım.
Sitemizdeki Diğer ilgili Konuları aşağıdaki linke tıklayarak izleyebilirsiniz>>>
>>> FOTOĞRAFÇILIK NEDİR
Fotoğraf Bir Sanattır… Hoşçakalın