İletişim Bilgileri
e-mail: info@fotopanorama360.com
web : www.fotopanorama360.com
Tel: 0542 413 16 70
Merkez Ofis-I : Harem İskele Cd.
Özlem Ap. No:49 D-11
Üsküdar-Çiçekçi / İSTANBUL
Merkez Ofis-II : Düzlerçamı Mh. 6646 Sk. No8
Döşemealtı / ANTALYA
Blog Yazı Kategorileri
- 360 Sanal Tur (32)
- 3D Modelleme (1)
- Aksesuar (17)
- Çeşitli (2)
- Dron / Multikopter (2)
- Fotoğraf Makinası (18)
- Fotoğrafçılık (108)
- Gezi (84)
- Kamping (1)
- Monitör (3)
- Sosyal Medya (2)
- Su Altı (1)
- Tarihi Yerler (11)
- Teknoloji (13)
Etiketler
360
360 derece sanal tur
antalya
antik
diyafram
dslr
en
fethiye
fotoğraf
fotoğrafta
fotoğrafçılık
fotoğrafçılığı
fotoğrafı
gidilir
havadan
ile
ISO
kalesi
kaputaş
Kaş
kenti
koyu
lens
multikopter
müzesi
nasıl
nasıl gidilir
nasıl yapılır
nedir
nerede
objektif
Plajı
pozometre
sanal
sanal tur
sensör
tur
turkey
vadisi
video
yapılır
çekilir
çekim
çekimi
çekmek
Döşemealtı Belediyesi – Döşemealtı İlçesi ANTALYA 360 Derece Sanal Tur
/in 360 Sanal Tur/tarafından Bülent ErdalSon yıllarda Antalya İlinin yıldızı parlayan beldesi Döşemealtı ilçesi, konumu doğal ve tarihi çevresi günden güne zenginleşen sosyal yapıtları, düzenli yapılaşma modeli ile örnek bir yerleşim modeli olmuştur. Döşemealtı Belediyesi Genç Dinamik Belediye başkanı Turgay Genç ve kadrosu bu oluşumda ciddi yapılanmalara imza atmışlardır. Döşemealtı Belediyesi yapılaşmasını ve Döşemealtı ilçesi çevresini 360 derece sanal tur / Sanal Gezinti ile gezebilir yöre hakkında görsel izlenime sahip olabilirsiniz.
Döşemealtı Belediyesi Tel: 0242 421 30 55
360 Derece Sanal Tur
İnsuyu Mağarası – BURDUR
/in Gezi/tarafından Bülent Erdalİnsuyu mağarası Burdur İl merkezine 10Km. uzaklıkta Batı Toros Dağları’nın Göller Bölgesi ve Antalya Burdur karayolunun güney doğusunda, deniz’den 1200 m. yükseklikte yer almaktadır. Mağara ilk kez mağara bilimci jeolog Dr. Temuçin AYGEN tarafından bulunmuş olup, 1966 tarihinde ziyarete açılan Türkiye nin ilk yeraltı mağarasıdır.
İnsuyu Mağarası Büyük Göl
İnsuyu Mağarası 530 m gezilebilen uzunluğu ile, yaklaşık 10-15 bin yılda, karstik yapının su ile zaman içinde erime ve aşınması sonucunda, mağara içinde Kalker tortulanmalarından çeşitli şekillerde meydana gelmiş dikit ve sarkıtlardan oluşan muhteşem bir doğa harikası olma özelliğini taşır. İnsuyu Mağarası ‘nda etkileyici güzellikteki sütun, sarkıt ve dikit ’lerin yanı sıra 1980 li yıllara kadar değişik boyutlarda 9 adet gölcük bulunmaktaydı. Bunlardan 512 m2’lik alanıyla, “Büyük Göl” Türkiye’nin en büyük yeraltı gölü unvanına sahipti.
İnsuyu Mağarası
Yeraltı dere ve gölleri ile ülkemizin bu kulvarda ulusal turizm çekim kaynağı olan İnsuyu Mağarası, uluslararası turizm pazarında turistik ürün olma özelliğini maalesef son yıllarda büyük ölçüde kaybetmeye başlamıştır. Uzun yıllar yerli ve yabancı ziyaretçilerin ilgi odağı olan ve uğuruna dilek tutup madeni para atılan “Dilek Gölü” ve “Gazlı Göl” son 10 yılda kurumuş, yaklaşık 20 m derinliği olan ve de 80’li yıllara kadar göl üzerinde sandalla gezilen “Büyük Göl” su seviyesinin yarısından fazlasını kaybederek üç adet küçük gölcüğe dönüşmüştür.
Hoşçakalın …
360 Derece Sanal Tur
İnsuyu Mağarası-BURDUR 360 derece Sanal Tur ile gezmek için lütfen tıklayın!
…………
Galeriyi tam ekran görüntülemek için açılan pencerede üzerine çift tıklamanız yeterli olacaktır…
Günbatımı Fotoğraf Çekimi
/in Fotoğrafçılık/tarafından Bülent ErdalGünbatımı fotoğraf çekimi güneşe karşı yapılan çekim dir, güneşin önündeki objeler ise Siluet olarak çıkarlar. Güneş yavaşça ufuktan aşağıya süzülürken etrafınızdakilerin fotoğraflarını bolca çekin, eğer uyulacak birkaç kural ile bunu başarırsanız o muhteşem Altın ışığı yakalayabilirsiniz. Çekime başlamadan önce yanımıza almamız gereken malzemeler; geniş açı lens, (geniş açı daha fazla gök yüzü demektir), ayrıca daha yakın çekim için Tele Zoom objektif, eğer çekimi deniz veya göl kenarı yada üzerinden yapıyorsak suyun parlaklığını engellemek için Polarize filtre, çekimi güneşe karşı yaptığımız için ise objektife direk giren güneş ışığı sonucu, yanlardan objektifimize sızan güneş ışığının fotoğrafta Harelenmelere sebep olmaması için, özellikle’de tele objektiflerde parasoley kullanmamız, son olarak ta ışığın azaldığı ortamda çekin yapacağımız için üç ayak (Tripod)
Turgut Reis D Marin
Gün Batımı
Günbatımı fotoğraf çekimi ‘nde Kontrastın fazla olması için yüksek bir enstantane yani perdenin hızlı açılıp kapanmasını sağlamalıyız buda bize görünen Siluetin daha koyu olmasını sağlayacaktır, diyaframı da buna göre ayarlamalıyız . Pozometre ölçümü, objektifin güneşe karşı olması nedeni ile bizi yanıltabilir Pozometremiz bize normal olarak 125/11 veya 500/ 11 gibi çok yüksek olan ışık değerlerini önerecektir. Genelde ise 1/60 ile 1/30 enstantane aralığı ve 1/8 veya 1/11 diyafram ayarları en uygun değerlerdir, yada çekim ayarlarını test ederek bulmamızda fayda var. Bir diğer dikkat etmemiz gereken, Altın kesim kuralıdır yani 3/2 kuralı gökyüzü için fotoğrafın üçte ikisi kara parçası içinse üçte birini ayırabiliriz, bu yine de o anki pozisyon ve sizin tercihinize kalmış bir konudur.
Kız Kulesi İstanbul
Gün Batımı
Bazen gün batımı hiç ummadığımız bir anda karşımıza çıkabilir veya çekimi daha önceden programlamış isek çekim yapacağımız yeri bir veya birkaç gün, güneşin ne zaman nasıl battığını ve oluşan ışık şartlarını gözlemlemekte fayda var gün batımı fotoğrafı nı çekmek için yarım saatlik bir zaman dilimi olduğunu da unutmamak gerekir.
Moda Parkından Günbatımı
Hoşçakalın …
Yıldız Fotoğrafı Nasıl Çekilir – Gece gökyüzü fotoğrafı Çekmek
/in Fotoğrafçılık/tarafından Bülent ErdalBirçoğumuz gece çekilmiş olan ilginç ve güzel bir gökyüzü fotoğrafı görüp ilgimizi çekmiştir. Fotoğraf makinesine sahip olan herkes ise böyle bir fotoğrafı çekebilmeyi arzu etmiştir. Haydi o zaman anlatmaya başlayalım.
Gece gökyüzü fotoğrafı çekmek veya yıldız fotoğrafı nasıl çekilir sorusunun en zor tarafı, gün ışığında fotoğraf çeker gibi, gece fotoğraf makinemizi gökyüzüne çevirip deklanşöre basarak yıldız fotoğrafı çekemememizdir. Böyle bir çekim işlemini denediğimizde fotoğraf makinesi sürekli olarak netlemeye çalışacak fakat sonuçta netleme noktasını bulamayacak veya bir şekilde netlediğini kabul etsek bile bu sefer uzun pozlama’ya çalışacağı için, sonuçta bulanık ve karanlık bir fotoğraf elde edeceğiz. Bunun tek sebebi gece karanlıkta fotoğraf çekimi için ışığın ve netleme içinde gerekli olan kontrastın olmamasıdır.
Gece Gökyüzü Fotoğrafı
İşte bunun için Yıldız Fotoğrafı ve gece gökyüzü fotoğrafı çekmek için bazı ipuçları:
– Ortam:
Şehirlerde gece gökyüzüne yansıyan şehrin ışıkları gökyüzü fotoğrafı çekmek için büyük bir engeldir. Öncelikle şehir dışına çıkıp oldukça uzak ışıksız bir mekana gitmemiz gerekiyor. Yine bu sebepten dolayı bulunduğumuz mekanın, araç far ışıklarından da uzakta olması gerekir. Çekim anında farları yanık olarak geçen bir araç, bütün emeklerimizi boşa çıkarır.
Bunun için çok sayıda yıldızı parlak olarak görmek istiyorsak altında bulunduğumuz kalın atmosfer tabakasından uzakta olmalıyız. Bunun için birinci yol, mümkün olan en yüksek rakıma çıkabilmek ve havanında mümkün olduğu kadar en az neme sahip olduğu anı yakalayabilmek. Dikkatinizi çektiyse gözlemevleri bunun için yukarılarda saydığımız şartların olduğu konumlarda bulunurlar.
Ayrıca çekim saati’de çok önemlidir. Bize güneş batmış gibi görünse de açısal olarak atmoseferin üstüne güneş ışığı yansıması olacaktır, buda oradaki ışıktan dolayı daha az yıldızın görünür olmasına sebep olacaktır. Bunun için uygun olan gün batımından en az 4 saat sonra çekim yapmamızdır. Yaz günleri çekim yapacağımızı düşünürsek gece yarısı 1:00 ile sabah 4:00 arasındaki saatler en uygunudur diyebiliriz.
Gökyüzündeki dolunay ‘da yıldız görünürlüğü açısından dezavantaj oluşturur, çekim yapacağımızda ayın hilal olduğu günleri seçmemiz, ayrıca internetten bakarak ayın doğuş ve batış saatlerine göre çekim yaparsak daha iyi görüntü alma şansımız olacaktır.
Yıldız Fotoğraf Çekimi
– Ekipman:
Yıldız fotoğrafı çekimi için en önemli iki ekipman lens ve tripod. Lensin geniş açıya sahip olması önemli. 18 mm. ile başlayan lensler hemen hemen çoğumuzda var. Fakat mümkün ise 10-20 mm. gibi daha geniş açılı lensler ile yapılan çekimler daha iyi bir sonuçlar verecektir. Tripodun ise uzun pozlama yapacağımız için titrememesi, kaliteli ve sağlam bir yapıda olması çok önemli aksi taktirde bütün emeklerimiz boşa gider.
Diğer bir konuda, bunca emeğin boşa gitmemesi için mümkünse yanımıza dizüstü bilgisayar götürmeliyiz. Test çekiminde hızlıca büyük ekranda netlemenin doğru olup olmadığına bakmalıyız, özellikle yıldız gibi küçük objeler makinemizin küçük ekranında yanlış netlendiği halde doğru netlenmiş gibi görünebilirler.
– Ayarlar:
Pozlama Süresi (Enstantane) :
Makinemizi tripoda bağlayıp istediğimiz gökyüzü konumuna ayarlayıp, çekim pozisyonunu manuel moda getiriyoruz 10-15 ve 20 saniyelik pozlama süreleri çekim için yeterli zamanlamadır. Daha uzun süreler dünyanın dönüş hareketinden dolayı, yıldızların hareketli izinin görünmesine sebep olurken, hoş bir fotoğrafta ortaya çıkabilir.
Kayan Yıldız Fotoğrafı
ISO:
Günümüzde yani yazının yazım tarihi itibarı ile giriş seviyesindeki DSLR makineler bu çekimler için temiz fotoğraflar veren ISO değeri ortalama 800-1600 arasıdır. Uzun pozlamalar’da ise ISO değeri fotoğraf makinemizin normal çekimde temiz görüntü verdiği değerin bir kademe üzerinde olması uygundur, fakat yine de test ederek bu değerleri bulmamızda fayda var. Genelde yüksek iso değerleri fotoğraflarda yıldıza benzeyen kumlanmalara neden olurken, daha düşük olan ISO değerleri ise daha az yıldızın görünmesine sebep olacaktır.
Çekimler sırasında NR (noise reduction) yani kumlama azaltma fonksiyonunun açık (On) veya kapalı (Off) olması sizin beklentileriniz ve seçtiğiniz ayarlara göre tercihinizdir. NR (noise reduction) açık ise kumlanmayı daha az görünür hale getirip temiz bir fotoğraf elde edeceksiniz fakat fotoğrafın çekim süresi boyunca NR (noise reduction) işlemi devam edeceği için, NR (noise reduction) işlemi kumlanmayı azaltırken keskinliği de bir miktar olsun azaltacaktır.
Gece Fotoğrafı
Diyafram:
Işık alma açısından mümkün olan en açık diyaframı kullanmak önemli bir noktadır. Bu sebeple benim şahsi görüş ve deneyimlerim f:2,8 değerine sahip 11-16mm veya bu değerlerde geniş açılı lensler bu tarzdaki fotoğraflar için en uygun olanıdır. 18mm ile başlayan lensler ise bize en fazla f:3.5 değerini verecektir.
Netleme:
Makinamızda yapacağımız en zor kısım bu, kesinlikle otomatik netlemeyi unutalım. Lensimizi manuel netlemeye getirip live view özelliğini’de açıp ( + ) tuşuna basarak parlak olan bir yıldızı bulup ekrandaki görüntüyü büyütelim, manuel olarak elle netle yelim. Birkaç denemeden sonra en doğru netlemeyi bulunca uzun pozlama yapabiliriz.
Bazı temel kaynaklarda netleme bileziğinin sonsuza getirilmesinin çok uzak mesafeler için yeterli olduğu söylenir, ancak çoğu zaman bu ayar yöntemi yanıltıcı olabilir. Siz gene de Live view den elde edeceğiniz görüntüleri baz alarak gözlerinize güvenebilirsiniz.
Fotoğrafları Raw olarak Çekmek:
Fotoğrafların Raw formatında çekilmesi diğer önemli bir konu. Kadrajın çoğu bölümünde simsiyah bir görüntünün oluştuğu fotoğrafların içerdiği bilgiler de o derecede düşük olmaktadır. Örnek olarak gündüz aynı ayarlar ile çekeceğimiz bir Jpeg formatındaki fotoğraf 7-8 Mb büyüklüğünde iken gece çekimlerinde ise bu değer 1-2 Mb hatta ve hatta bazı durumlarda bu Kb seviyelerine kadar düşebilir. Bu sebepten dolayı gece çekimlerimizi mutlaka Raw+Jpeg olarak yapmalıyız. Bu sayede fotoğrafları bilgisayarımızda işlerken daha temiz siyah bir fon, çok daha parlak yıldızlar ve ayrıca daha keskin fotoğraflar elde edebiliriz.
Gece
– Kompozisyon:
Çekim için aklımıza ilk gelen şey gökyüzünü dik olarak bir çekmek olsa da genelde kadrajımıza; orman, bir kulübe, kayalar, vadi arası vs. gibi objeleri koymak çok daha güzel sonuçlar elde etmemize olanak sağlar. İlle’de gökyüzünü çekecek isek Samanyolu en güzel sonuca ulaşacağımız noktadır. Çünkü en çok yıldızı Samanyolu kadrajında görecek olmamızdır. Ayrıca bu arada kadrajımızda araç veya kulübe varsa çekim sırasında kısa süre ile bu objelere el feneri ile ışık tutmanın muhteşem sonuçlar vereceğinden emin olabilirsiniz.
– Son Olarak ise Güvenlik:
Şehirden dışında tenha bir yere gideceğimize göre güvenliğimizi de dikkate almalıyız. Yanımızda mümkünse bir arkadaşımızın olması önemli, ayrıca akla gelmeyecek diğer riskleri de göz önünde bulundurup, çekim yapacağımız yerin gündüzde keşfini yapıp muhtemel riskleri öğrenmemizde fayda var.
Güvenliği Dikkate Alın
Hoşçakalın …
Moda Parkı – Kadıköy İSTANBUL
/in Gezi/tarafından Bülent Erdalİstanbul ili Kadıköy ilçesinin Caferağa mahallesi Hüseyin Bey Sk. yer alan Moda Parkı. 1540 m2’lik yeşil alanı ile özgürlüğünüzün tadını doyasıya çıkaracağınız mekânlardan biri. Moda Burnunda bulunan parkta, cici ve keyifli oyun alanlarıyla çocuklar vakit geçirirken, deniz manzaralı muhteşem konumu ile çay bahçelerinde anne babalarda manzaranın keyfini çıkartıyor, hele birde akşam güneş batışına denk gelirseniz o muhteşem manzaranın keyfine doyum olmuyor.
Moda Parkı
Kadıköy Moda / Çay Bahçesi
360 derece Sanal Tur
Moda Parkını (Kadıköy İstanbul) 360 derece Sanal Tur ile gezin
3D Modelleme Mimari Proje Animasyon Video
/in 3D Modelleme/tarafından Bülent Erdal3D Nedir :
3D Modelleme Türkçesi üç boyut (dimension) anlamına gelen Yükseklik, Derinlik, Genişlik kavramlarının olduğu görseldir. Bunlara dördüncüyü eklersek “zaman” olur ki buda görsel animasyon ile ilgilidir. 3D üç koordinat sistemi üzerine kurulmak zorundadır, bunlar ise X, Y ve Z eksenlerinden oluşur. Aşağıdaki resimden bunu daha iyi anlayabiliriz.
Z,Y,Z Ekseni
3 Boyutlu Modelleme Nedir :
3D Modelleme yada 3 Boyutlu model Bilgisayar ile bu konudaki çeşitli programlar yardımı ile nesnenin matematiksel olarak vektörel formatta oluşturulma olayıdır. Ortaya çıkmış olan ürün modeli alınan nesnenin geometrik bir temsili görselidir ve üç boyutlu modeldir. Fakat sadece bu modelin oluşturulması, istenen amaç görselleştirme ile ilgili olduğu zaman yeterli değildir. Görsellik işlemi, ortaya çıkan ürünün (Rendering) diye adlandırılan ve bir program yardımı ile yapılan işlem sonucu modelin animasyonunun oluşturulmasıdır.
3D
3D
3D
3D
İç Görsel
3D Modelleme
3D Modelleme
3D Modelleme
Görselleştirme ve Kaplama :
3 Boyutlu bir modelin görselliği tamamlandığında gerçek şeklinden farklı olan tarafı renksiz ve modeli oluşturan çizgilerden oluşmasıdır. Modeli gerçeğine uygun hale getirmek için ilk önce üzerinde desen ve doku kaplamaları oluşturulur ve yapıda gerçek olarak kullanılan maddelerin görsel özelliklerini simüle eden sanal malzemeler oluşturulup, ayrıca bu sanal malzemelerin rengi, ışığı kırması, yansıtma, matlıkğı , parlaklık değerleri gibi gerçek maddelerde oluşan tüm özellikler simüle edilebilir.
Aydınlatma :
3 Boyutlu Model üzerine gerekli malzemelerin giydirilmesinin ardından ortama çeşitli ışık kaynakları eklenir ve görüntünün nüanslarını oluşturacak olan bu son eklenen elemanların parametreleride ayarlanır.
Son Olarak Yapılan İşlem (Render)
Render kelimesi 3D Modelleme veya görselleştirme alanında en çok kullanılan terimler dendir. Türkçe karşılığı ise, “derlemek” “sunmak” anlamına gelen render, çizdiğimiz sahnelerdeki objelerin bütün hesaplama işlemlerinin yapılarak en son görsel sunuş aşamasına gelmesidir. Çizim sırasında sahnedeki obje, ışık, kaplama ve efektlerin uygulanmış olması, belirgin olarak gerçek olan görüntüyü yansıtmazlar. Sebep olarak ise bilgisayarda çizimin oluşması esnasında hem bu hesaplamaların yapılması hem’de çizimin yapılması bilgisayarların normal gücünün üstünde bir işlemdir. Bazı detaylı sahnelerdeki render süresi saatleri bulabilir.
Aşağıdaki şekilde bu oluşan işlemleri şematik olarak görürsek render işlemini daha rahatca anlamış oluruz.
Çizim Aşaması
Yukarıda resim görüntünün render edilmemiş hali (çizim aşamasında). Aşağıdaki resimde ise render hesaplama işlemi görülmekte, Kutu içinde olan alanın hesaplaması yapılmış, fakat henüz render yapılmamış olan kısmıdır.
Render Aşaması
Render İşlemi sonrası elde edilen görüntüler aşağıdaki gibi gerçeğinden ayırt edilmeyecek kadar gerçekçi olabilir.
Bitmiş Hali
3D animasyon :
Obje ve karakterlerin görüntüyü meydana getiren karelerinin farklı teknik ve method ile bilgisayar ortamında 3D modelleme animasyon programları ile hareket kazandırılma işlemidir. 2D karakter çizimlerin aksine 3D animasyonlar, bu karakterlerin çevresinde rahatça 360 derece hareket edebiliyormuşsunuz hissini yaratırken, onları tüm açılardan algılayabilmenizi de sağlamış olur.
3D Mutfak Modelleme
Bilgisayar animasyonları görselliğin gerçekçi olarak sunulabilmesi için proje aşamasında artık o kadar yoğun bir şekilde kullanılmaya başlandı ki, hayatımızın hemen hemen her ortamında bilgisayar animasyonlarına sıkça rastlamamız mümkün.
Mimarlık ve 3 D mimari animasyon video :
Son yıllarda ülkemizde de oldukça popüler olan Bilgisayar animasyonlarından yararlanılarak yapılan 3D Video diğer bir görsel kullanım alanıdır. Mimari çalışmaları, iç dekorasyonu, peyzaj ve çevre düzenlemelerini, daha plan aşamasında iken bilgisayar tarafından canlandırıp bu düzenlemeleri gerçekçi bir şekilde izlenebilir hale getirmektir.
Hoşçakalın …
Aşağıdaki 3D Mimari Proje ve Animasyon VİDEO çekimini izleyebilirsiniz …