Su altı Fotoğrafçılığı Su altında Fotoğraf Çekmek

simge_2Su altı fotoğrafçısı olabilmenin ilk şartı mümkün olduğunca iyi bir dalıcı olmaktır. Balıkadam brövesi TSSF ( Türkiye Su Altı Sporları Federasyonu ) bağlı olan kulüplerin vermiş oldukları eğitim ve sınav sonucunda alınabilmektedir.

Dalgıçlar

Su altı Fotoğrafçılığı prensipleri açısından su altında veya karada yapılmasında temelde fazla bir fark yoktur. Fakat fotoğrafın çekim kalitesinde çok önemli rol oynayan ışığın karadaki etkinliği ile su altındaki etkinliği arasındaki farkı sualtı fotoğrafçılığında özel çekim tekniği ve ekipmanlarının kullanımını zorunlu kılmaktadır.


simge_2Sualtı fotoğrafçılığındaki zorlukları özetlemek gerekirse bunun en uygun ifadesi “sınırlılıklar” olacaktır. Örnek olarak doğal ışığın ve çekim görüş alanının sınırlı olması ve de su derinliği fazlalaştıkça bu sınırlamanın daha çok artması, kullanılacak olan çekim ekipmanların ve de su altındaki zamanın sınırlı olması belli başlı zorluklardır.

simge_2Su altı eğitimi ve güvenliği, su altında kamerayı elimize almadan önce üzerinde önemle durulması ve eğitiminin alınması zorunlu konulardır. Dalışa vücutça uygunluğun belirlenmesi için, sağlık kontrolünden geçmeden, dalış eğitimi almadan, su altındaki riskleri iyice öğrenmeden, ilk-yardım kursu görmeden sualtı fotoğrafçılığına soyunmak veya girişimde bulunmak insanın hayatıyla kumar oynamasıdır.

simge_2Sualtı fotoğrafçılığını merak eden ve başlamaya istekli olan kişilerin ilk sordukları sorular kullanılması gereken ekipmanlarla ilgili olmaktadır.

Bu konuda üreticilerin sualtı çekimleri için sunduğu farklı alternatifler olmasına rağmen bunları temel olarak iki kategori de toplamak mümkündür:
1. Sualtı kameraları (Underwater/Waterproof camera) bu kategoride Bonica,  Sea&Sea, ve Reefmaster vs.gibi markaları kısaca saymak mümkündür.
2. Su altı koruyucu kılıf ile kullanılması gereken normal kameralar encased cameras used in a housing bu kategoride Sony, Fuji, Olympus, Canon, vs. gibi markalar örnek olarak verilebilir. (Bu firmalar kendi ürettiği ürünleri için su altı kılıf alternatifleri sunmaktadır.)
Ayrıca mevcut bir kameraya ısmarlama Kılıf (housing) yaptırmak mümkündür. Ikelite ve Gates benzeri firmalar kameranıza göre özel Kılıf üretimi yapmaktadırlar, fakat biraz fiyat farkını göze alırsanız…



simge_2Su geçirmez kamera veya kılıf seçerken dikkat etmemiz gereken önemli unsurlar şöyledir
1. Çekimlerinizi en çok ne kadar derinlikte yapmayı planlıyorsunuz. Çünkü Piyasadaki mevcut olan su geçirmez kameralar ve yukarıda örneğini verdiğimiz sony, fuji gibi firmalar kendi kameraları için ürettikleri kılıflar ile maksimum 35-45 metre derinliklere kadar yapılacak dalışlar için uygundur. Bu derinliklerin altı için özel kılıflar gerekecektir.
2. Su altındaki çekimlerde Beyaz renk denge ayarları çok önemlidir seçmeye karar verdiğimiz kameranın otomatik beyaz renk denge ayarlarının yanında manuel olarak ayarlamaya da imkan vermesi dikkat edilmesi gereken husustur.
3. Makinamızın Optik yakınlaştırma (zoom) özelliğinin olması. (dijital zoom yapan kameraların yakınlaştırma özelliği sualtında fazla etkili değildir.)
4. Makinamızın Lens ayarlarının hem otomatik hem de manuel yapılabilir olması.
5. Kameranın tüm ayarlarının kılıf (housing) üzerinden yapılabiliyor olması
6. Kullanacağınız digital DSLR kameranın LCD ekranının çektiğiniz resimleri su altında kontrol etmek için  mümkün olduğunca büyük olmasında fayda var, çünkü belki aynı kareyi bir daha çekmeniz mümkün olmayacaktır.

Su Altı Fotoğrafçılığı

3x_30x30Sualtı Harici Flaş

Su altında doğal ışık kaynağının  yetersiz kaldığı durumlarda flaş gereklidir. Genelde sualtında çekilen fotoğrafların büyük bir bölümünde flaş kullanıldiği için  flaşın nasıl kullanılacağı ve özeliklerinin iyi bilinmesi önemlidir. Günümüzün en çok kullanılan flaşlar genelde TTL ( Through The Lens ) ve normal flaşlardır.

– TTL Flaşlar: Bu tipte olan flaşlar ( Trough The Lens ) ışığı elektronik olarak algılama prensibi ile çalışırlar. TTL flaş‘lı olan sistemler, algılayıcı sayesinde flaşın ışık şiddetini ayarlayarak doğru pozlandırmasını sağlar. Fotoğraf çekimi yapılmadan önce optik vizörün içinde bulunan ışık ile doğru pozlandırmanın yapılıp yapılmadığı gözlemlenir. TTL flaşların kullanımı gayet kolaydır, anca TTL flaş sistemleri her makine ile uyumlu kullanılamayabilir.

– Normal Flaşlar: TTL özellikli olan flaşlara oranla daha ucuzdurlar. Çoğunlukla  her makine ile kullanılırlar. Normal özellikte olan flaşların kullanımı esnasında dikkat edilmesi gereken önemli nokta ise fotoğraf makinasının diyafram ve enstantane ayarının doğru olarak yapılmasıdır.

Su Altı Flaş

Su altında gerek TTL Flaş gerekse normal flaşın kullanılmasında, su içindeki kırılma ve yansıma dikkate alınarak çekimini yapacağınız konuya Flaş ortalama 45 derece açıyla bakmalıdır. Çünkü bu açı ile yapılan çekimlerde  plankton patlaması, objeden ışığın yansıması veya objenin arkada kalan bölgesinin karanlık çıkmasıda böylece önlenmiş olur.

3x_30x30Renk Dengesi

Su-altında ve karada çekilen fotoğraflar arasındaki belirgin farklar en dikkat edilmesi gerekeni renk konusudur. Işık su-altındaki çekimlerimizde oldukça önemlidir derine indikçe azalır Bu durum ise çektiğimiz fotoğrafların resim kalitesini önemli ölçüde etkiler. Çekeceğimiz Objeye olabildiğince yakın ve su yüzeyine yakın olmamız ışık kontrolü ve su içindeki partiküllerin araya girmemesi için önemlidir. Dalış planlarının güneşin daha yoğun olduğu öğle saatlerine alınması daha uygundur. Her derinlikte gerçek ve canlı renklerde resimler çekmek istiyorsak, ek ışık kaynağına veya kameranın flaşı dışında ayrıca daha güçlü flaş veya flaşlara ihtiyaç vardır. Diğer bir alternatif seçenek ise dijital kameranızın beyaz renk denge ayarlarının uygun ölçülerde olmasını sağlamaktır.

Çeşme’de Su Altında C 47

3x_30x30Karlanma Olgusu

Eğer kameranın kendi flaşını kullanıyor isek vede resmini çekeceğiniz hedef ile aranızdaki mesafede çok kısa değilse flaştan yayılan ışığın resimlenen karenin etrafındaki plankton kum partikül vs. gibi tanecikleri flaş ışığının direk yansıması olarak resmimizde çıkacaktır. Buda resmimiz de karlanma olgusu diye adlandırılan durumu meydana getirir. Bunu önlemenin yolu flaşı objektiften mümkün olduğunca uzaklaştırmaktır, bu da yukarıda belirttiğimiz gibi, dış flaş veya flaşları harici kollarla kamera veya Kılıf üzerine sabitlemek tir, kısaca sualtında flaş ile fotoğraf çekerken bir daha aynı kareyi çekmemiz çok zor olduğu için, bunlara önemle dikkat etmemiz gerekir .

Fotoğraf Bir Sanattır… Hoşçakalın  

DSLR Fotoğraf Makinaları için Battery Grip Nedir

Battery Grip Nedir Ne işe Yarar ?

Çoğunlukla yarı profesyonel fotoğrafçılıkla uğraşanlar DSLR gövde alarak fotoğraf çekmeye başlıyor. Bir çok amatörde fotoğraf çekmeye başladıktan sonra DSLR sınıfı gövdelere yöneliyor. Yani DSLR gövde makinalar bir müddet sonra amatör fotoğrafçılarında en çok tercih ettiği fotoğraf makinası ve ekipmanları oluyor. Bu ekipmanın önemli aksesuarları ndan birisi de Battery Grip tir.

Battery Grip kısa tabirle kullandığımız SLR gövde nin alt kısmına takılabilen, makinanın da bir parçasıymış gibi görünen ayrıca makinaya ek batarya gücü sağlayan güzel bir aksesuardır. Bazı özel amaçlarla üretilmiş gripler de mevcuttur (örneğin wireless dosya transferini sağlamak amacıyla kullanılan Canon makinada kullanılabilen Wireless File Transmitter WFT-E4 II A gibi.)

nikon d90 battery grip

canon 450d battery grip

Battery Grip lerin hangi durumda önemli olup neden kullanılması gerektiğine gelince;

  • Battery Grip takılı olan makinenin gövdesinde iki adet pil olmuş olur, bu sebeple çekim sayınız ikiye veya şöyle de anlıyabiliriz; piliniz boşalmadan makinanızı kullanabileceğiniz zaman süresi ikiye katlanır.
  • Battery Grip makinanızda en çok kullandığınız tuşların ve tekerleklerin işlevsel olarak birer kopyasını üzerinde bulundurur, dolayısıyla dik kadrajla fotoğraf çekimi yaparken kolunuzu daha uygun pozisyonda kullanıp, rahatsız pozisyonlarda döndürmenize gerek kalmaz.
  • Makinayı tutuş şekliniz daha stabil ve uygun hale gelir. Özellikle Grip siz makinayı tutarken makine gövdesinin altına doğru kayan küçük parmağınız da Grip takılıyken tutuşunuza yardımcı olmaya başlar.
  • Bazı DSLR makinalarda (D300, D300s, D7000 vb.gibi ) seri çekim kabiliyetini oldukça arttırır.
  • En önemlisi de Makinanızın bataryasının olmayacak bir zamanda bitip zor durumda kaldığınızda, makinanızı standart olan ve her yerde bulunan AAA pilleri (kalem pil) kullanabilmeniz için Battery grip özel bir hazne ile birlikte verilir ve genellikle de 6 adet AAA kalem pil  ile çalışır.
  • Ayrıca makinanız görsel olarak daha profesyonel bir hale gelir, zira en üst sınıf olan DSLR makinalar Battery Grip gövdeyle bütünleşik olarak imal edilmektedir.
battery grip

Orjinal markaların (Canon, Nikon, Sony vb gibi.) kendi DSLR makinaları için çıkarttıkları Battery Gripler oldukça pahalı sayılabilir. fakat aynı işi gören ve bire bir muadil olarak üretilen ürünleri çok uygun fiyatlarla bulmak ta mümkün.

Ancak muadil olan ürünler hakkında iyi araştırma yapmadan alışverişimizi yapmak pek doğru ve uygun olmayacaktır; çünkü buradaki en önemli unsur kullanılan malzemenin kalitesi ve işçiliğidir. bazı markalar bu muadil işinde çok iyiler, fakat etik olarak burada marka vermemiz pek doğru olmaz.

Fotoğraf Bir Sanattır… Hoşçakalın  

www.fotopanorama360.com

DSLR Fotoğraf Makinasının içine Bakalım ?

 

Aşağıdaki resimlerde Nikon D600 Fotoğraf  Makinasının iç yapısı … Genelde elimizden hiç düşürmediğimiz Fotoğraf  Makinamızın içinde neler olup bittiğini, neler olduğunu hep merak etmişizdir, fakat o gözümüz gibi baktığımız makinamızı açmaya kesinlikle cesaret edemeyiz.

Buyrun resimleri…

nikon d600

 

Resim1

 

nikon

 

Resim2

 

nikon

Resim3

 

nikon

Resim4

nikon

 

 

Aslında kurcalamak basit gibi görünse de aman sakın denemeyin…

Termessos antik Kenti / Antalya Turkey

www.fotopanorama360.com
Termessos Antik Kenti  Türkiye’nin günümüze kadar en iyi korunmuş antik şehirlerinden biridir. Termessos antik kenti nerede diye soracak olursak, Antalya’nın 30-35 kilometre kuzeybatısında, Antalya Korkuteli yolu üzerindedir. Deniz seviyesinden ortalama 1.450 metre yükseklikte Güllük dağı’nın güneybatı tepesinde bulunan doğal düz bir platform üzerine kurulmuştur. Birçok bitki türleri arasında saklanmış ve etrafı sık çam ormanlarıyla donanmıştır, ayrıca endemik bitki türü açısından da oldukça zengindir. Termessos’un, Antik kente çıkış yolunda ve yerleşkesinde huzur veren doğal görünümüyle diğer antik şehirlerden farklı ve daha etkileyici ortamı vardır. Doğal ve tarihi zenginlikleri sebebi ile, Antik Kent kendi adını taşıyan Güllük Dağı Milli Park kapsamındadır.

Termessos Antik Tiyatro

Termessos’un ismindeki çift “S” antik kentin Anadolu insanları tarafında kurulduğu ile ilgili dil-bilimsel bir kanıt oluşturur. Strabo’nun anlatımına göre, Pisidia halkı olan Termessos sakinleri kendilerini Slymi olarak isimlendirildiler. Yaşamlarını sürdürdükleri dağa da verilen aynı isim, daha sonraki yıllarda Zeus’la özdeşleştirilip  burada Zeus Solymes kültünün yücelmesine sebep olan Anadolu tanrıların’dan Solymes’den gelmektedir. Termessos sikkelerin’de genel olarak bu tanrı vardır ve ayrıca sikkelere’de adını vermiştir.

Termessos Antik Kenti

Bu antik şehir tarihte Büyük İskender in zorlu kuşatmasıyla bilinmektedir. Bu kuşatmayla ilgilenen ve Termessos’un  önemli stratejik özelliğini belirten eski tarihçilerden Arrianos, şehri kuşatanların başa çıkılamayacağı doğal engellerden dolayı antik şehrin küçük askeri birliğin bile savunacağını belirtmiştir. Büyük İskender, bu seferinde Pamphylia’dan Frigya’ya geçmek istemiş fakat  Arrianos’a göre ise Frigya’ya giden yol Termessos’tan geçiyordu. Buna rağmen daha alçak ve kolay yol alınabilecek geçitler varken Büyük İskender’ın neden o kadar sarp ve dik olan olan Yenice geçidini tırmanmayı seçtiği günümüzde bile tartışma konusudur. Ayrıca Perge’deki düşmanlarının İskender’i yanlış bilgilendirip böyle bir yola gönderdiği de söylenir. İskender, Termessos luların kapattığı geçitten geçmek için oldukça zorlu çaba ve zaman harcamıştır. Bunun üzerine bu sinirle geri dönerek Termessos’u kuşatmıştır. Büyük bir olasılıkla  Termessos’u zapt edemeyeceğini tahmin ettiğinden, İskender antik kente hücuma geçmemiştir,  fakat aşağıdaki düzlükteki tarım alanlarını ve zeytinliklerini yerle bir edip, bunun yerine kuzeye doğru yürüyüp öfkesini Sagalassos’dan almıştır.

www.fotopanorama360.com

Termessos Antik Kent Tiyatro

Tarihçi Diodors Termessos tarihindeki bir başka önemli olayı da tüm detaylarıyla yazıtlara kaydetmiştir. Olay şöyle gelişir M.S. 319’da Büyük İskender’in ölümünden sonra, generallerinden biri, Antigonos Monophtalmos, kendini Küçük Asya’nın hükümdarı ilan edip rakibi Alcetas ile savaşmak için hazırlıklara girişmiştir. Antigonos Monophtalmos’un savaşçı güçleri, 40.000 piyade, 7.000 süvari ve ayrıca sayısı belli olmayan filden meydana gelmişti. Alcates bu sayıca üstün nitelikli kuvvetler karşısında yenilgiye uğrayacağını anlayınca, arkadaşları ile birlikte Termessos’a sığınmışlardır. Termessos’lularda onlara yardımcı olacaklarına dair söz vermişlerdir. Fakat takibi Antigonos şehrin önüne gelip kamp kurarak düşmanının kendisine verilmesi için çok ısrarcı olmuştur.

Termessos Antik Kent Tiyatro

Yabancı bir Makedon’un uğruna şehirlerinin sonu belli olmayan bir felakete sürüklenmesini istemeyen Termessos yaşlıları ve önde gelenleri, Alcetas’ın Antigonos’a iade edilmesine karar vermişler fakat genç nesil Termessos‘lular verdikleri sözü tutmak istediklerinden bu sözün dışına çıkmayı reddetmişlerdir. Yaşlılar, Alcetas’ı bırakma niyetlerini söylemek için Antigonos’a heyet yollamışlardır. Savaşa devam etmek için yapılan gizli bir plana göre, Termessos‘lu gençler şehri terk etmişlerdir. Bunun üzerine yakında tutsak olacağını tahmin eden Alcetas, düşmanın eline düşmektense ölmeyi tercih edip kendini öldürmüştür. Yaşlılarda Antigonos’a Alcetas’ın ölüsünü yollamışlardır. Üç gün boyunca hırsını alamayıp cesede bin bir türlü eziyeti yapan Antigonos, daha sonrada cesedi gömmeden ortada bırakarak Pisidia’dan ayrılmıştır. Bu olanlara çok kızan gençler, Alcetas’ın her tarafı paramparça olmuş cesedini geri alıp, saygı içerisinde gömüp anısına da güzel bir anıt dikmişlerdir.

Termessos Antik Kenti

Termessos, konumu itibarı ile liman şehri değildi fakat, toprakları güneybatıda Attaleia (Antalya) Körfezi boyunca uzandığı için Antik Kentin denize olan bu bağlantısından dolayı şehir, Ptolemyler tarafından işgal edilmiştir. 40 yıl önce dahi İskender’in çok güçlü dönemlerinde bile direnen bu antik kentin, Mısır egemenliğini kabul etmesi veya etmek zorunda kalması anlaşılamamıştır. Likya’nın Araxa kentinde bulunan bir yazıtta, Termessos hakkında önemli bilgiler ortaya çıkmıştır. Bu yazıtta anlatılanlara göre, M.Ö. 200’li yıllarda Termessos bilinmeyen sebeplerden dolayı Likya kentleri birliği ile savaştaydı ve M.Ö. 199’da Termessos tekrar Pisidialı komşusu İsinda ile savaşmaya başladı. Bu dönemde M.Ö. 2. yüzyılda Küçük Termessos kolonisinin şimdiki kentin yanında kurulduğunu görüyoruz. Termessos, eski düşmanı olan Serge ile daha iyi savaşmak ve mücadele edebilmek için Pergamon Kralı II Attalos ile dostça ilişkiler kurdu. II. Attalos da bu dostluğun anısına Antik kent Termessos’da 2 katlı güzel bir stoa inşa ettirdi.

Termessos Dağ Keçisi

Termessos, bu dönemlerde Roma’nın müttefikiydi böylelikle’de M.Ö 71’de Roma Senatosu tarafın dan bağımsızlığı kabul edildi, bu kabul edilen kanuna göre Termessos’un özgürlüğü ve hakları Roma tarafından garanti altına alınmış oldu. Bu bağımsızlık, Galatia Kralı Amyntas ile yapılan ittifak’ın haricinde (M.Ö. 36-25 yılları arasında hükümdarlığı sürdü) uzunca bir zaman devam etti. Termessos’un bağımsızlığı, böylece “Autonomous”un adını taşıyan madeni parayla da belgelenmiştir.
Antik kent için söylenecek ve anlatılacak o kadar şey var ki onun için imkanınız varsa muhakkak görülmesi gereken yerlerden…

Thermessos’u Panoramik 360 derece gezmek için lütfen tıklayın!

www.fotopanorama360.com

360 Derece Sanal Tur

Galeriyi tam ekran görüntülemek için açılan pencerede üzerine çift tıklamanız yeterli olacaktır…

Aşağıdaki Multikopter VİDEO çekimlerini’de izleyebilirsiniz …


Objektif Nedir objektif Çeşitleri

www.fotopanorama360.comObjektif nedir, Görüntü üzerindeki her noktadan ışık yardımıyla yansıyarak objektife gelen ve gelen ışığı kırarak bir odak noktasının asal eksenine dik olarak, ışığa duyarlı film veya sensör’ün bulunduğu odak düzlemine gelen ışımayı toplayarak görselin hatasız ve özellikli küçük bir görüntüsünü film veya sensör boyutlarında oluşturan mercekler topluluğudur.

www.fotopanorama360.com

Objektif Açı Değerleri

www.fotopanorama360.com

Objektif Çeşitleri

nikon 35mm.

nikon 35mm.

nikon 50mm.

nikon 50mm.

Standart (Normal olan) objektifler: 35mm. (24X36mm. Tam kare) yani Full Frame (46derece görüş açısı) Fotoğraf ve Film dünyasında Standart format olan bu değer, bugün kullandığımız Digital makinalarda Film yerine kullanılan Sensör’ün boyutlarıyla tanımlanır.

Full  Frame digital  Sensör üretiminde  sensörlerin fiziksel boyutları büyüdükçe üretimi zorlaşır vede fiyatları artar. Kompakt veya DSLR fotoğraf makinelerinin fiyatının uygun olabilmesi için daha küçük sensör boyutları kullanma zorunluluğu oluşur, işte bunun için objektiflerde bu değerlere göre üretilir. Bu sebeple Crop faktörlü (Çarpanlı) objektifler için ise bu standart değer  50-55mm. (46°) dir. Bu objektiflerin çektiği görüntüler, çıplak gözle görünen görüntünün aynısı olduğu için standart objektifler diye adlandırılır. Standart objektifler genel amaçlıdır, maksimum diyafram açıklıkları geniş olduğu için (1.4  civarı) bu objektiflerle çekilen resimler keskin net ve mükemmeldir.

sigma 10-20mm. geniş açı

sigma 10-20mm. geniş açı

www.fotopanorama360.comGeniş Açılı objektifler: Standart  veya tele objektiflere göre daha geniş alanı resimliyebilir, geniş açılı objektifler genelde 10mm. ile 24mm. arasındakilerdir, fakat resim kenarlarında şekil bozulmasına neden olurlar. Bu tip objektifler Manzara, Panorama, Gökyüzü, Kalabalık sahne, ve dar iç mekan çekimleri için ideal objektiflerdir.

balık gözü objektif

balık gözü objektif

www.fotopanorama360.comBalıkgözü Objektif: Görüş açısı bakımından genişliği en fazla olan objektiflerdir. Bu objektiflerde resmin yatay ve dikey çizgileri aşırı derecede bozulmaya uğrar, onun için kullanım alanları sınırlıdır. Daha çok özel yaratıcı resimler ve dar mekan çekimleri için tercih edilirler.

tele objektif

tele objektif

www.fotopanorama360.comTeleobjektif (Dar Açılı) : Bu sınıftaki objektifler 75mm. ile 1200mm. arasındakilerdir. 70 ile 300mm. olan teleobjektif ler en kullanışlı olanlarıdır. Bu tip objektifler ağır olduğu için elinizde tutarak fotoğrafınızı çekerken, el titremesinden dolayı resmin bozuk çıkmaması için ya hızlı enstatane yada tripod  kullanmamız gerektiğini unutmamak gerekir. Teleobjektif Lensler, Doğa, Yabani veya Vahşi hayvan vb. gibi fotoğrafları yakına getirmekte mükemmeldirler.

nikon 35-70mm.

nikon 35-70mm. Zoom

www.fotopanorama360.comZoom (Değişken odaklı Objektifler): zoom objektif, Kompakt (Hafif, Küçük ve profesyonel olmayan) 35 ile 90mm. arasında zoom yapan sabit objektifli fotoğraf makinaları için çok uygundur. SLR makineye sahip olanlar için ise 24-35mm. 28-50mm. 35-70mm. 80-210mm. 200-600mm. zoom objektif alternatifleri vardır. Zoom lensler min. ve max.  Değerler arası odak uzaklıklarında, sabit odaklı objektif gibi işlev görürüler. fakat her zaman sabit odaklı objektiflerin resim ve optik kalitesi daha iyidir ayrıca daha da hafiftirler.

Macro Objektif

Macro Objektif

www.fotopanorama360.comMakro Objektifler : Yakın plan (Çiçek, Böcek vb. gibi) çekimleri için kullanılırlar 1.1 görüntü kabiliyetine sahiptirler, ayrıca Makro özellikli zoom objektiflerde vardır.

www.fotopanorama360.com

Aynalı Objektif ler : Bu tip objektifler, çeşitli özellikte aynalar kullanılarak odak uzaklığının artması sağlanarak imal edilenlerdir, bu tip objektiflerin boyutları , muadili diğer objektiflere kıyasla daha kısadır.

Sitemizdeki Diğer ilgili Konuları aşağıdaki linke tıklayarak izleyebilirsiniz>>>

>>> Fotoğrafçılık Nedir

Fotoğraf Bir Sanattır… Hoşçakalın  

www.fotopanorama360.com

Fotoğraf Makinalarında Shutter Sayısı Nasıl Öğrenilir?

www.fotopanorama360.com  Shutter Sayısı …
www.fotopanorama360.comÖncelikle shutter sayısı nedir ile başlayalım, shutter sayısı deklanşöre basıldığında çekilen fotoğraf, buna bağlı olarak da deklanşör sayısı veya perdenin hareket sayısıdır, bu ise kısaca, fotoğraf makinasının en hassas ve de belirli yıpranma ömrü olan mekanik kısmıdır. Perde ömrü için, fotoğraf makinası üretici firmalarının  verdiği rakamlar (Ortalama örnek. 100.000-200.000 gibi) bu sayı kullanım şeklimize bağlı olarak eksilebilir de dikkatli ve özenli kullanırsak 300.000-500.000 sayılarını görebilirde. Çoğu makine üreticisi, bu kritik sayıyı makinanın deklanşöre basılma sayısını sayarak, bilgi halinde fotoğraf dosyalarına işler. Bu bilgi fotoğraf içinde EXIF verileri olarak saklanır, bizde basit yazılımlarla bu verileri okuyarak shutter sayısı hakkında  bilgi sahibi oluyoruz.

Özellikle ikinci el fotoğraf makinası alımlarında shutter sayısı önemlidir. İkinci el satıcı ne diyorsa inanmak zorunda kalıyoruz veya makinayı yüzeysel olarak bir bilene gösteriyoruz.  Aslında Shutter sayısı makinanın ne kadar kullanıldığı hakın da kesin fikir verebilir, satanın sözüne güvenmek yerine bilgisayarımıza yükleyeceğimiz basit bir programla bunu kontrol etmeniz mümkün.

www.fotopanorama360.com

Shutter

www.fotopanorama360.comShutter Sayısı Nasıl Öğrenilir?

  1. Bunun en basit ve kısa  yolu www.myshuttercount.com internet sitesine girerek “dosya seç” butonu ile  en son çektiğimiz fotoğrafı yükleyip, daha sonra “upload file” butonuna basarak sitenin bize vereceği sonucu beklemek. Kısaca Shutter Count için merak ettiğimiz sonucu (shutter sayısını) bilgisayarımıza hiçbir program yüklemeden bu şekilde öğrenebiliyoruz.
  2. Bunun haricinde benimde tercih ettiğim ve gayet kullanışlı ve detaylı olan PhotoMe  programı ile de öğrenebiliriz. Programı ücretsiz olarak kendi linkinden indirebiliyoruz. Kurulum adımlarını izleyip, bilgisayarada kurulumu bitirdikten sonra programı çalıştırıp, Resmimizi  programın üzerine ya sürükleyip bırakarak veya sol taraftaki “dosya aç” alanından ilgili fotoğraf dosyamızı seçip işlemimizi tamamlıyoruz.

Bu 2. yöntemi ağırlıklı olarak  Nikon perde sayısını ve Pentax perde sayısını öğrenmek için  kullanabiliriz.  

www.fotopanorama360.comDiğer tanınmış markalarda ise şöyle;

Canon :canon perde sayısı nı yine EXIF verileri arasında saklamaz, ücretsiz olan EOS info programı ile perde sayısını kolayca öğrenebiliriz.

Olympus : Olympus perde sayısını EXIF verileri arasında saklamaz, fakat bunu öğrenmenin biraz farklı yolu var. Makineyi açtıktan sonra bellek kartının kapağını açıp Play ve OK tuşlarına basarak, ayar tekerini de  yukarı, aşağı, sola ve sağa doğru sırayla basıp, arkasından deklanşöre tam olarak basalım. Son olarak ise ayar tekerini  yukarı doğru basıp işlemi bitirelim.

Sony : SONY perde sayısı nın kullanıcıları için öğrenmenin yolu https://tools.science.si/ sitesine girerek RAW veya jpeg fotoğrafları Drag Files here or Click Here konumunun üstüne sürüklemek, Fotoğraflarınızı makinadan çıktığı gibi orijinal şekli ile test edin, Herhangi bir fotoğraf düzenleme yazılımı bu verilere zarar verebilir.
Uygulama tarayıcınızda yerel olarak çalıştığı ve yalnızca dosya başlığını doğrudan sabit sürücünüzden okuduğu için dosyalar hiçbir yere yüklenmez.

MyShutterCount veya CameraShutterCount  WEB adresinden shutter (Perde) sayısı yani çektiğiniz fotoğraf sayısını öğrenebilirsiniz. Siteyi açtıktan sonra “Dosya Seç” tıklayarak son çektiğiniz fotoğrafı ham haliyle (PhotoShop düzenleme ve yeniden boyutlandırma yapmadan) yükleyip, dosyanın uzunluğuna bağlı olarak biraz bekledikten sonra program size perde sayınızı gösterecektir.

Photo Me Programı:

Aşağıdaki resimde kırmızı ile çevrilmiş olan “Manufacturer notes” sekmesine tıklayıp, Sol taraftaki “shutter count” alanından shutter sayımızı görüp, ayrıca PhotoMe üzerinden detaylı exif bilgilerimize rahatlıkla erişip fotoğraflarımızı da kolaylıkla analiz edebiliriz.

Aşağıdaki videoyu izliyebilirsiniz…


Sitemizdeki Diğer ilgili Konuları aşağıdaki linke tıklayarak izleyebilirsiniz>>>

>>> Fotoğrafçılık Nedir

Fotoğraf Bir Sanattır… Hoşçakalın  

www.fotopanorama360.com