İletişim Bilgileri
e-mail: info@fotopanorama360.com
web : www.fotopanorama360.com
Tel: 0542 413 16 70
Merkez Ofis-I : Harem İskele Cd.
Özlem Ap. No:49 D-11
Üsküdar-Çiçekçi / İSTANBUL
Merkez Ofis-II : Düzlerçamı Mh. 6646 Sk. No8
Döşemealtı / ANTALYA
Blog Yazı Kategorileri
- 360 Sanal Tur (32)
- 3D Modelleme (1)
- Aksesuar (17)
- Çeşitli (2)
- Dron / Multikopter (2)
- Fotoğraf Makinası (18)
- Fotoğrafçılık (108)
- Gezi (84)
- Kamping (1)
- Monitör (3)
- Sosyal Medya (2)
- Su Altı (1)
- Tarihi Yerler (11)
- Teknoloji (13)
Etiketler
360
360 derece sanal tur
antalya
antik
diyafram
dslr
en
fethiye
fotoğraf
fotoğrafta
fotoğrafçılık
fotoğrafçılığı
fotoğrafı
gidilir
havadan
ile
ISO
kalesi
kaputaş
Kaş
kenti
koyu
lens
multikopter
müzesi
nasıl
nasıl gidilir
nasıl yapılır
nedir
nerede
objektif
Plajı
pozometre
sanal
sanal tur
sensör
tur
turkey
vadisi
video
yapılır
çekilir
çekim
çekimi
çekmek
Patara Antik Kenti
/in Gezi, Tarihi Yerler/tarafından Bülent ErdalPatara, Antalya’nın Kaş ilçesinin Kalkan beldesi yakınlarında bulunan bir antik kenttir. Akdeniz Üniversitesi öğretim görevlilerinden Prof. Fahri Işık başkanlığı ve ekibi tarafından 1988 yılından beri kazı ve araştırmaları sürdürülen antik kent bir Likya kentidir ve Likya Birliğinin başkentliğini yapmıştır. M.Ö. 13. yy’a ait Hitit metinlerinde bahsedildiği gibi şehir adının Patara olarak geçmesi, diğer yerleşim yeri olan Xanthos ‘un yanı başında yer alması kentin Likya bölgesindeki en eski şehirlerinden biri olduğunu gösterir. Hellenistik dönemler’de Tanrı Apollon ‘un kışlık kehanet merkezi olan Patara, Likya birliğinin üç oy hakkına sahip altı kentinden biri olup belki de en önemlisidir. Aynı zamanda Likya birliğinin karar toplantıları kentte bulunan bu birliğin meclis binasında yapılmaktaydı.
Patara Antik Kenti
Hititçe’de Patar, Likya dilinde ise yazıt ve sikkelerde adı Pttara olarak geçen kentin MÖ 8. yüzyılda var olduğu’da antik kentte yapılan kazılar sonucunda ele geçen somut veriler ile kesinlik kazanmıştır. Hellenistik ve daha sonraki dönemlerde ise Patara Arap yazılı kaynaklarında ise Batara olarak anıldığı kaynaklarca belirtilir. Ayrıca İskender’in kuşattığı kentler arasındadır. Patara antik kenti, Roma döneminde de önemini koruyan bir kent olarak Likya – Pamphilya eyaletlerinin başkentliğini yapmıştır. Patara limanının, sevkiyat ve hububat deposu olarak da konumu önemlidir , bu sebeple doğu Akdenizde yer alan 3 hububat deposundan biriside (Granarium) Patara’da bulunmaktadır.
Osmanlı Sultanı 2. Beyazıt devrine kadar süren Patara ‘nın bu önemi Akdeniz Ticaret yollarının üzerinde korumalı bir limana sahip olmasından kaynaklanır. Genel olarak antik liman ve çevresinde yoğunlaşan kent merkezi, zaman içinde körfez ile doğudaki liman arasındaki teraslara yayılmıştır.
400 metre genişlik ve 1600 metre derinliğindeki Patara limanının kumlarla dolmaya başlaması ve teknelerin limana yanaşmakta zorluk çekmeleri sonucu, Patara’nın yavaş yavaş giderek önemini yitirmesine neden olur. Kentin bu önemini yitirip terk edilerek yukarılara kaymış olmasının, diğer sebebi ise 7. yy.’dan itibaren güney kıyılarına yapılan yoğun Arap akınları ile açıklanabilir.
Patara Antik Kenti
Patara antik kenti, 1811-1812 yılları arasında İngiliz deniz kuvvetleri kaptanı Beaufort tarafından tekrar keşfedilmesi ile tarih sahnesine bir kere daha çıkmış olup ardından 1842 yılında C. Fellows ve mahiyetindeki adamları ile günümüzde British Museum’da sergilenen Xanthos’un ünlü anıtlarını yükledikleri liman’da Patara dır.
Xanthos vadisinin deniz ile buluştuğu yerdeki son şehri ve Likya’nın en büyük liman kapısı olan Patara, günümüzde Akdeniz’in en temiz sahilinin hemen yanı başında kum ve çalılar ile kaplı durumdadır. Deniz kumlarının limanı doldurmasıyla deniz ile ilişkisi kesilen antik liman bataklık ve göl halini almış olup bataklıkta oluşmuş olan “ılgınlar” ( Tamarix sp. ) zaman içinde bölgenin kendine has bitki dokusunu oluşturmuştur.
Patara Antik Kent Tiyatro
Antik şehre ve kalıntılara giriş görkemli günümüze kadar çok iyi korunmuş bir Roma zafer takından oluşmuştur. M.S. 100 yıllarında bölgenin valisi adına inşa edilmiş olduğu, kitabelerden anlaşılmaktadır. Takın batısında bulunan tepenin yamaç bölgelerinde, Likya tipi lahitlerin bulunduğu mezarlık alan bulunur. Kentin en güneydeki ucunda bulunan Kurşunlu Tepe şehrin genel görünümünün ve yörenin seyredildiği en güzel köşedir bu tepeye yaslanmış olan Tiyatro, Hellenistik Dönem’in (M.Ö. 2. YY.) özellikleri taşır. Ancak M.S. 1. YY.’ın ortalarında birçok Likya kentinde etkisini gösteren şiddetli depremle yıkılmış olan tiyatro yeniden inşa edilmiştir, doğu girişindeki kitabe’de İ.S. 147 ‘deki onarım ve yapılan ekleri anlatılmaktadır. Bugün ise büyük ölçüde plajdan gelen kumlarla doludur. Antik tiyatronun günümüzde büyük bir bölümünü kaplayan bu kumların bütün ören yerini örtme tehlikesine önlem olarak, kalıntıların önündeki kumsal alan, Kıbrıs akasyası ve Okaliptüs ile ağaçlandırılmıştır. Bu sayede önü kesilen kum istilasından sonra yapılan arkeolojik kazı ve temizlik çalışmaları ile ören yerleri daha çok gün ışığına çıkacaktır. Patara’nın genel olarak görünümü diğer Likya kentlerinde olan özellikleri göstermez. Bugün ayakta kalabilmiş yapıların çoğu Roma-Bizans hatta Ortaçağ’a aittir.
Kentin suyu yaklaşık 20 km. kuzey doğusundaki İslamlar Köyü mekii, Kızıltepe yamacındaki kayalıktan kente getirilmiştir. Kaynakla kent arasında “Delik kemer” olarak adlandırılan bölüm ise su yolunun anıtsal bölümüdür.
Bizans döneminde ise Noel Baba olarak bilinen Aziz Saint Nicholas’ın doğum yeri olarak ün yapmış olan kent Hristiyanlarca ‘da önemli sayılmış olup, kutsal topraklara giden hacıların uğrak limanı olarak kullanılmıştır.
Patara Plajı için aşağıdaki linke tıklayınız >>>
>>> Patara Plajı
Hoşçakalın …
Yemek Fotoğrafçılığı / Yiyecek Sunumu
/in Çeşitli/tarafından Bülent ErdalBu konu Manzara, portre vs. fotoğrafçılığı gibi güncel veya popüler olmayabilir, fakat görsellik ve dikkat çekiciliği açısından Yemek fotoğrafçılığı veya Yemek sunumu fotoğrafları diğerlerinden daha avantajlıdır. Şöyle bir düşünün hepimizin güzel hazırlanmış bir sofra, iyi sunulan bir yemek, salata yada meyve tabağı mevsime göre değişen sunumlar ve çeşitlilik fotoğraf için hayli zengin malzemedir, hatta kendi evimizde bile bir çok konu bulabiliriz.
Meyve Sepeti
Bu konuyla ilgili Dergi veya Kitaplardaki fotoğrafların güzel ve gayet düzenli görülebilmesi için stilist ‘ler tarafından düzenlenip sunulan fotoğrafları zevkle izleriz.
Yemek Sunumu Fotoğrafçılığı
Yemek Sunumu Fotoğrafçılığı
Fotoğrafını çekeceğimiz yiyeceklerin bilhassa meyveleri, seçerken göze hoş görünen, morluk leke, çürüğü olmayan taze ve doğal olanlarına dikkat etmeliyiz.
Bunları Hangi Ekipmanlarla Nasıl çekmeliyiz:
Objektif olarak 60-105mm. aralığında Tele-Foto lens tercih edilebilir. Yakın çekim yapacağımız için kısıtlı alan derinliği yaratıcı ve güzel sonuçlar almamıza yardımcı olacaktır. Işığa da ayrıca dikkat etmeliyiz bu ışık kaynağı doğal veya yapay olabilir, yapay ışık kullanacak isek difüzör, reflektör, sabit ve ışık şiddeti ayarlanabilir ışık kaynakları çok işimize yarayacaktır.
Yemek Sunumu Fotoğrafçılığı
Döner
Yemek fotoğrafçılığı ‘nda gün ışığının nasıl geldiğini göz önüne alıp doğru ayarlama ve kompozisyon oluşturursak bu güçlü ve natürel ışık altında renkli kaplar, masa dekoru, baskın renkli yiyecek ve içecekler güzel görsel vereceklerdir, birde alan derinliğine sahip görüntü istiyorsak beğendiğiniz görsel objeleri arka plana yerleştirebilirsiniz, çünkü arka plandaki düzenleme Kompozisyon açısından güzel sonuçlar elde etmemize olanak sağlar
Çilek Sunumu
Pozisyona göre sprey yardımı ile sıkacağımız suyunda damlacıklar şeklinde ayrı hoş bir görüntü sağlayacağını unutmayın.
Hoşçakalın …
Panoramik Head – Ball
/in Aksesuar, Fotoğrafçılık/tarafından Bülent ErdalPanaromik Çekim Nasıl Yapılır?
Panorama / Panoramik kelimelerinin tanımı Fransızcada yüksek bir yerden baktığımızda gözümüzün önüne serilen geniş açılı görünüş olarak tanımlanır.
Fotoğrafçılık literatüründe ise tek karede daha çok geniş bir manzara, neden tek kare değil de çok kare eğer mesafenin darlığı (Dar mekan çekimlerinde), manzara çekimlerinde, kullanılan lensin açısal değeri veya balık gözü, geniş açı lenslerin bükülme/distortion karakteristiği nedeni ile birden fazla karenin birleştirilmesi ile elde edilmesi, yada geniş kadrajlı manzara fotoğrafı olarak da tanımlanabilir.
Kızkulesi Panorama
Bu türden fotoğrafların çekimi için standart bir tripod kafası ile her seferinde bir önceki karenin 1/3′ü yeni kadrajda olacak şekilde çevrilerek çekilen alan tamamlanır daha sonra bu çekilen fotoğraflar bu işe uygun yazılım vasıtasıyla birleştirilerek tek kare fotoğraf haline getirilir. Bu tip çekimlerde yatay eksendeki kaymalar gövde dikey durumda teraziye getirilerek çekilen fotoğraflarda daha az bozulma elde edilmeye çalışılır… Yine de bazı önemli hatalar oluşabilir bunlarında en belirgini Parallax denilen hatadır.
Parallax hatası nedir?
Parallax hatası fotoğrafların çekimi esnasında tripod kafasının dönüşü esnasında simetri ekseninin bozulması nedeni ile manzaradaki objelerin biri birleri ile olan eksen konumlarının her çekilen karede farklı olarak çıkması sorunudur.
Bu da resimlerin işlenmesi esnasında problemler yada tutarsız birleşme şekli yaratır.
Parallax hatası oluşumuna kolay anlaşılabilir bir örnek vermek gerekir ise; iki elimizin işaret parmaklarını biraz aralıklı olarak aynı hizada arka arkaya getirip, gözümüzü öndeki işaret parmağından ayırmadan, başımızı döndürdüğümüzde arka tarafta kalan parmağımızın her seferde farklı bir konumda olmasını simetri ekseni kayması olarak açıklayabiliriz.
Yada aşağıdaki imajdaki görüldüğü gibi öndeki işaret parmağını bisiklet olarak kabul edersek bisikletin diğer parmağa göre yer değiştirmesini örnek olarak gösterebiliriz.
Örnekleme
Fotoğraf makinası ekipmanımızda imajın ters döndüğü diğer bir tabirle simetrinin merkezi kameranın gövdesinde değil lensin içerisindeki bir noktadır.
Nodal Nokta
Yani imajın (objektiften giren tüm ışık demetlerinin birleşerek) ters döndüğü nokta lensin içerisinde oluşur, bu simetri eksen noktasını Nodal Nokta olarak adlandırıyoruz.
Nodal Nokta
İşte doğru bir fotoğraf çekiminde esas olan; bu simetri referans noktasının dikey yada yataydaki panoramik görselin hareket ekseni olması zorunluluğudur.
Yani tripod kafasının dönüşte hareket ekseni olan, merkezi ile lensin nodal noktasının aynı eksen konumunda çakışması gerekir. Klasik tripod kafalarında bu ayarlamaya, imkan veren düzenek bulunmamaktadır.
Bu çekimler için Panoramik Head ( Kafa ) olarak adlandırılan özel kafalar kullanılmaktadır. Panoramik kafalar fotoğraf makinasının tripod gövdesine bağlantı şekli ne olursa olsun, tripod üzerindeki ayar ve kaydırma imkanları ile, lensin nodal noktasını tripod un merkezine ayarlayabiliriz.
Nodal nokta her lenste, tasarım gerekliliği olarak, lens içinde farklı bir konumdadır. Nodal nokta Zoom lenslerde ise odak değerinin değişimine göre oluşur. Onun için bu tür fotoğraf çekimlerinde ya prime lens kullanılmalı ya da zoom lensin tek bir odak değerine (genellikle distorsyonun kabul edilebilir değerde olan en geniş açı değeri) sabitlenip çekim yapılmalıdır.
Nodal nokta nın konumu lens üzerinde iki pozisyonla tespit edilir.
– Birincisi lens üzerinde ışık demetinin giriş yaptığı merkezi hat, yani lensin ön camının tam orta noktası.
Lens Merkezi
– İkincisi ise, ışık demetinin lensin optik merkezinde ters dönüğü noktadır.. Bu ise lensin ön camından geriye doğru olduğu bir noktadır.
Lens Merkezi
Son olarak ta eğer bulunduğumuz zemin eğimli ise tripod un ayakları ile bu dengeleme “Leveler” adı verilen ve Panoramik Kafa ile birlikte kullanılması tavsiye edilen ilave bu aparat ile teraziye getirilerek yapılması gerekir.
Panoramik Çekim / 360 Derece Sanal Tur Hangi Ekipmanlar için aşağıdaki linke tıklayınız >>>
>> Panaromik Çekim ve 360 Derece Sanal Tur için Hangi Ekipmanlar Kullanılmalıdır? <<
Hoşçakalın …
Panoramik Çekim ve 360 Derece Sanal Tur için Hangi Ekipmanlar Kullanılmalıdır?
/in Aksesuar, Fotoğrafçılık/tarafından Bülent ErdalPanoramik çekim, sanal tur veya 360 derece sanal tur için kullanılan kafada yapılması gereken ilk işlem lensin nodal noktasının tespit edilmesidir, bu nokta tripod gövdesinden bağımsızdır.
Aşağıdaki linkin ( üstüne tıklıyarak ) Sitemizdeki
Bu noktayı tespit etmek için;
– Tripod su terazisi ile düz bir zemine göre konumlandırılır. Diğer bir anlatımla tripod ‘a kafanın bağlandığı tabla 360 derece eksende yere paralel olmalıdır..
– Bu tabla tripod ile panoramik kafa arasına monte edilir. Bu şekilde Panoramik kafa ‘nın yataydaki 360 derece hareketinin (terazide) yere paralel olması sağlanır.
– Panoramik kafa tablaya (gövde) monte edilerek sabitlenir.
– Daha sonra Kamera veya Fotoğraf makinası panoramik kafa ‘ya sabitlenir.
– Önce Lensin merkez hattı tripodun 360 derece dönüş eksenindeki merkez hattına ayarlanır.
Lens Merkezi
– Daha sonraki aşamada Objektifimizin nodal noktasının tripodun merkezine ayarlanması sağlanır. Önemli olan ayar bu aşamadaki ayardır.
Lens Merkezi
Panoramik çekim için bu ayarın pratik ve tavsiye edileni karşınızda yere dik durumda ve arka arkaya duran iki objenin belirlenmesidir. Örnek olarak bir elektrik direği ile arkasında bulunan binanın duvar kenarını Tripod ‘un öndeki objenin arkadaki objeyi tam örttüğü bir noktada sabitliyoruz, yani elektrik direğinin binanın köşesini tam örttüğü konum.
Daha sonra ise kameramızı panoramik kafanın yardımı ile sağa sola döndürüyoruz. Bu noktada arzu edilen kamera hangi yöne döndürülürse döndürülsün ayarlanan bu iki referans noktasının ayarlanan pozisyonda ekranda olan imajının hep aynı olmasıdır.
Nodal Nokta Ayarı
Şayet tripodun 360 derece merkez noktası ile objektifin nodal noktası kesişmemiş ise üstte ve alttaki şekillerde görüldüğü gibi konumları değişecektir (parallax hatası). Eğer objektifin nodal noktası doğru yerde ise bu durumda ortada bulunan şekilde olduğu gibi obje konumları hep aynı kalacaktır. Doğru olan bu yerleşimdir.
Bu doğru olan yerleşimi sağlamamız için gövde ve lensimizi ileri geri hareket ettirerek deneme yolu ile doğru konumu tespit etmiş oluruz.
Bu tespit ve işaretlemeleri kullandığımız lens için yaptıktan sonra nereye gidersek gidelim aynı gövde ve lens ile bu ayarları kullanarak panoramik çekim veya 360 derece sanal tur çekimlerini rahatlıkla yapabiliriz.
Önemle dikkat! edilmesi gereken konu ise profesyonelce çekim yapıyorsanız Lisanslı programları kullanmalısınız daha sonrasında yazılım firmaları tarafından başınız ağrıyabilir…
Şimdi başlıktaki konumuza gelip piyasada en çok kullanılan panoramik kafalardan bir kaç örnek verelim:
Manfrotto 303 QTVR
Bu iş için temel ekipmanlar dan biridir. sağlam ve kullanımı kolaydır.
Manfrotto 303 QTVR
Manfrotto 303 SPH
303 QTVR olan kafanın bir üst modelidir. 303 QTVR a göre en büyük artısı dikey olan eksende dereceli kaydırma aksam özelliğine sahip olmasıdır.
Manfrotto 303 SPH
Nodal Ninja NN3 ve NN5
Manfrotto modellerinden daha hafif ve küçüktürler. Kullanımı daha kolay olmakla birlikte Manfrotto modellerinin verdiği teknik detay, ayar zenginliği ve ayrıca ilave olarak kullanılmak istenen aksesuar imkanını sunmazlar.
Nodal Ninja NN3 ve NN
Panosaurus
Nodal ile aynı seviyede bir üründür. Hatta Nodal Ninja nın bir gömlek daha üstün olduğunu söyleyebiliriz. Tabi iki Nodal Ninja’danda daha ekonomik bir tercihtir.
Panosaurus
Kaidan QPan Pro
Benim kişisel gözlemlerim ile Nodal Ninja ile Manfrotto arasındaki bir konumda.
Kaidan QPan Pro
Gigapan Epic Pro
Bu işi digital yapan en tanınmış motorlu ekipmandır. Çekimini yapacağınız kadrajın sol-üst ve sağ-alt konumlarını işaretleyip düğmesine basarak tüm ayar işlerini ona bırakabilirsiniz. Özelliklede detaylı manzara ve giga-pixel çekimleri için çok tercih edilen kafa modelidir.
Gigapan Epic Pro
Gigapan Epic Pro bu işi digital yapan en tanınmış motorlu ekipmandır. Çekimini yapacağınız kadrajın sol-üst ve sağ-alt konumlarını işaretleyip düğmesine basarak tüm ayar işlerini ona bırakabilirsiniz. Özelliklede detaylı manzara ve giga-pixel çekimleri için çok tercih edilen kafa modelidir..
aynı zamanda 360 derece Panoramik veya 360 derece sanal tur iç mekan, ticari veya turistik amaçlı çekimler için de kullanılabilir.
Bu çekimler için genellikle tercih edilen Lens setleri nelerdir:
Şayet bir manzara veya sanal tur çekimi yapacak isek sağlam bir tripod üzerine takacağımız panoramik kafa ile istediğimiz lensi bağlayıp çekim yapabiliriz. Genel de burada tercih edilen husus düşük distorsiyonlu geniş açı lens ile dik olan kadrajda çalışmaktır.
Eğer bir iç mekan çekimi yapıyorsak, yatay kadrajda bir üstteki seçeneği yine uygulayabiliriz.
Fakat amacımız sanal tur ise, o zaman ekipmanlarımızı biraz daha spesifik olarak seçmek durumundayız. Sanal tur çekimleri için çoğunlukla tercih edilen lens tipleri balık gözü olarak adlandırdığımız küresel veya diagonal 180 derece görüş açısına sahip olan lenslerdir. Örnek olarak aşağıdaki lenslere göz atarsak
Sigma 8mm f/2,8 EX DG Küresel Balıkgözü lens:
Sigma_8mm f/2,8 EX DG Küresel balıkgözü lens
Sigma 15mm f/2,8 EX DG Diagonal Balıkgözü lens:
Sigma 15mm f/2,8 EX DG Diagonal_Balıkgözü_lens
Bu noktadaki tercihte SIGMA lensler seçenek sunumları itibari ile hemen herkesin tercih ettiği lens konumundadır. Croplu olan gövdeler için 4.5mm küresel / 10mm diagonal ve FF (Full Frame) gövde seçiminde ise 8mm küresel / 15mm diagonal balıkgözü lens gamına sahiptirler.
Şöyle bir soru sorarsak; balıkgözü lensimizin küresel yada diagonal olması bize ne kazandırır yada ne kaybettirir?
Küresel olan bir lens ile en fazla 6 kare çekimde 360 derece video / flash / java dosyası için gerekli olan veriyi toplayabiliriz. Ancak diagonal bir lens için bu sayı 14-16 kare arasıdır.
Bu oluşuma karşın; küresel bir lens ile çekilen fotoğrafta sensör’e dairesel bir imaj düşürdüğü için sensörün %52 gibi bir kısmı kullanılır, diagonal bir lens ile sensördeki tüm kare kullanır.. Bu sebeple diagonal olan bir lens ile yapılan çekimlerdeki çözünülürlük ve detay çok daha başarılıdır. Ayrıca diagonal olan balık gözü bir lensi günlük çekimlerimizde de rahatlıkla kullanabiliriz düğün fotoğrafçılığı ve video çekimlerinde kadrajın geniş olması sebebi ile çokca tercih edilen bir lenstir. Buna karşın küresel bir lens kapı deliğinden ortama bakmak gibidir, günlük hayatta kullanımı o kadar esnek değildir.
Sanal Tur
/in Fotoğrafçılık/tarafından Bülent Erdal360 derece fotoğraf çekim tekniği ile elde edilen fotoğrafların özel programlarla birleştirilmesi sonucu oluşan görselin sanal tur veya 360 derece sanal tur ile istediğiniz mekan veya konumda üç boyutlu sanal gezinti sunum özgürlüğünü yaşarken, sunduğunuz ürün veya hizmetlerin sanal tur ile müşterilerinize daha detaylı izleme olanağı ve Web sitenizdeki görsel içeriği de zenginleştirerek rakipleriniz arasında ön plana çıkmanız sağlanır.
360 derece
Görseller ve bu konudaki detaylar için 360 derece Sanal Tur ile gezin
Hoşçakalın …
>> Panaromik Çekim ve 360 Derece Sanal Tur için Hangi Ekipmanlar Kullanılmalıdır? <<
Kelebekler Vadisi – Ölüdeniz Fethiye
/in Gezi/tarafından Bülent ErdalKelebekler Vadisi, Muğla ilinin, Fethiye ilçesine bağlı Ölüdeniz beldesinin sınırları dahilinde bulunan cennetten bir parça, eşsiz doğa hazinesidir. Bölgenin sahip olduğu endemik bitki türleri nedeniyle dünya mirası olarak koruma altına alınması önerilmiştir. Şehir yaşamındaki karmaşadan, ses ve görüntü kirliliğinden uzaklaşıp, doğanın içinde olmak isteyenler için mükemmel bir doğal yaşam ortamıdır. Vadi, bakir doğası ve eşsiz konumuyla hem bizleri hem de yabancı turistleri kendine hayran bırakan, ziyaret edenin bir daha hafızasından silemediği cennet parçasıdır.
Kelebekler Vadisi
Kelebekler Vadisi Sahil
Vadinin özgün olan coğrafi yapısı nedeni ile genellikle botanikçilerin ve entomolog ‘ların laboratuar ve inceleme alanındaki çalışmalarına konu olmakta, ayrıca bölge uluslararası ve ulusal çevre örgütlerinin ve ekolojik oluşum guruplarının da dikkatini çekmektedir.
Kelebekler Vadisi
Babadağ‘ın eteklerinde yer alan Kelebekler Vadisi, 8 Şubat 1995 tarihinde birinci derece doğal sit alanı ilan edilmiş olup her türlü yapılaşmaya ’da kapatılmıştır. Vadi sarp kayalıklarla çevrilmiş olup kaya yüksekliği 350 metre civarındadır. Vadi kelebekler vadisi olan ismini, doğasında barındırdığı 80’den fazla kelebek türü ve özelliklede kaplan kelebeği nden almıştır. Kaynak çıkışı Faralya köyünde olan ve 50 metre yüksekten düşen şelale, vadi’nin orta kısmından geçen bir dere ile deniz’e ulaşır.
Ulaşım: Kelebekler Vadisi ‘ne Ölüdeniz ‘den kalkan tur tekneleri ile sağlanır. Ayrıca Faralya (Uzunyurt) köyünden bir patika yol ‘da Vadi’ye ulaşır; fakat yol parkurunun ipli tırmanış ve değişken yüzeyi nedeni ile, rehber eşliğinde yapılması önerilir.
Kelebekler Vadisi
Kelebekler Vadisi ‘nin doğal yaşamını korumak amacı ile doğallık korunarak bir tesis oluşturulmuştur. Vadiye gelen ziyaretçiler için çadır ve ağaç olan evlerde konaklama imkânı sunan işletme günlük 500 civarında konuk ağırlayabilmektedir. Ayrıca toprak veya kumsal zemin üzerinde kurulan çadır, bungalov veya teraslarda konaklamanın yanı sıra, işletme vadiye gelen ziyaretçilerine ekolojik ve doğal ürünlerin olduğu açık büfe kahvaltı ve akşam yemeği verip, Tesiste ortak kullanıma açık olan tuvalet ve duşlar bulunmaktadır.
Hoşçakalın …