Mimari fotoğraf çekimi – Mimari Havadan çekim 

www.fotopanorama360.comMimari dış ve çekimi ‘nde çok farklı alternatifler bulunur, gün ışığının  kullanımı yanında ilave ışık kullanımı, mercek veya objektif seçimi, kompozisyon, çekilecek fotoğrafa dahil olacak objelerin seçimi gibi konularda müşterilerimizin istek ve önerilerini de dikkate alarak güzel bir işbirliği ile zevkli çalışmalar yapmak arzusunda olan bizler, bu isteklerinizi yerine getirirken aşağıdaki hususlar da teknik olarak yerine getirilmesi gerekenlerdir.

www.fotopanorama360.com

Basit Kadraja Örnek Fotoğraf

 

www.fotopanorama360.com

Galata Kulesi

www.fotopanorama360.com1) Hazırlık ve Işık

a) Programlanan Çekim günü için tahmini hava durumuna bakıp. Binanın yeterli aydınlanması için gerekli olan ışığın olduğuna emin olunması.
b) , ışık için müsait zaman dilimi olan, sabah erken ya da öğleden sonra çalışmanın yapılması. Ayrıca bina etrafını dolaşarak en iyi çekim açısı ve ışığın bulunması.

d) Işık fotoğraflardaki en büyük role sahip baş oyuncudur. Işık bina ile etkileşim içinde olup binaya’da derinlik veren en önemli unsurdur. Gölge ve parlak olan noktalar binalarda güzel kontrastlar oluştururlar.
e) Binaya gelen çeşitli ışık durumlarını inceleyip, sabah, öğlen; akşam üstü, bulutlu hatta yağmurlu günlerde bile ışığın nasıl efekt oluşturacağını gözlemleyeme çalışalım.

f) ‘i ve Havadan 3D giydirme arazi çekimi için hava şartlarının uygunluğu ( rüzgar, yağmur gibi.)

www.fotopanorama360.com

QAIWAN CİTY (Irak _Süleymaniye)

www.fotopanorama360.com

Giydirilmiş 3D Mimari Hava Fotoğrafı

www.fotopanorama360.com

Göz Sürükleyici Kadraja Örnek Fotoğraf

www.fotopanorama360.com2) Ekipman

a) Mimari fotoğraf çekimi ‘nde geniş veya ultra geniş açılı olan lensler bize daha geniş fotoğraf alanı ve daha yaratıcı kadraj yaratmaya imkan sağlar.

b) Tele olan lenslerle uzaktan yaptığımız çekimlerde ise binanın dışında kadraja girmiş olan istenmeyen bölge veya objeleri rahatlıkla kadrajımızdan çıkarabiliriz.
c) Uzun pozlama gerektiren gece çekimlerinde kesinlikle tripod kullanılmalıdır. Ayrıca gündüz çekimlerinde ise Polarize Filtre yansımaları azalttığı gibi gökyüzünü ‘de mavileştirerek fotoğrafa ayrı bir renk katar.

 

3) Komposizyon:

a) Kompozisyonumuzu mümkün olduğunca sade tutmalıyız. Gerekmiyorsa etraftaki bina, insan, çöp kutusu, inşaat artığı vs gibi istenmeyen objeleri kadraja almamak için özen göstermeliyiz.

b) Kendini tekrarlayan öğeleri çekmemeye dikkat etmeliyiz. Örnek olarak ise köşelerdeki direk olan çizgiler, genel çizgiler, desenler vs.gibi.
c) Göz alıcı ve dikkat çeken kadraj bulmaya çalışmalıyız. Köşegenlerden oluşmuş veya yana yatık olan bir komposizyon ise fotoğrafımıza ayrı bir dinamik hareket katacaktır.
d) Şayet simetri açısından iyi olan bir bina çekecek isek, kuracağımız kadrajda yatay ve dikey olan çizgilerin dengede olmasına dikkat etmeliyiz.

www.fotopanorama360.com

Tekrar Eden Kadraja Örnek Fotoğraf

www.fotopanorama360.com4) Fotoğrafı işleme:

Çekilen fotoğrafların bu iş için kullanılan programlar ile ( Renk, kontrast, Lens distortion, vs. gibi) özelliklerin işlenmesi gerekmektedir.

Hoşçakalın …  Tel: 0542 413 16 70 – 0242 425 22 93

About Bulent Erdal

Leave A Reply